Viikko mökkeilyä takana ja vihdoin pääse pois tästä helvetistä!
Piinaavia nämä juhannukset kun on tultava katsomaan vanhempia sekä sukulaisia tänne mökille. Sisällä ei ole mitään kivaa tekemistä ja ulkona ei voi olla kun on niin paljon paarmoja sekä hyttysiä. Työleiri odottaa ja pitäisi raataa jatkuvasti. On uskomatonta, että jotkut oikeasti maksaa tästä. Miksi pilata kesä tuhlaamalla se tämmöiseen?
Saunominen on ainoa viihdyke, mutta sitä voi tehdä kaupungissa. Uimaan ei viitsi mennä paarmojen sekä hyttysten vuoksi ja eipä nuo rannatkaan kovin kummoisia ole.
Mökin hinnalla saisi veneen jonka voisi viedä mihin haluaa tai reissaisi vuosia ulkomailla. Eikä olisi samanlaista riesaa kuin mökistä.
Kommentit (125)
Vierailija kirjoitti:
Minä tykkäisin mökkeilystä, jos kyseessä ei olisi miehen suvun mökki ulkohuussilla varustettuna. En vain jaksa sitä, että jossain järvivedessä huljutetuilla käsillä kokataan ja välillä pyyhkästään persettä :D Ja jatkuvasti tunne, että jotain pitäisi puuhata ja auttaa, muuten mökin boomerit katsovat pahalla. En tiedä katsovatko, mutta se fiilis.
Oma mökki tai huvila sisävessalla ja juoksevalla vedellä olisi täysin eri asia.
Saa ulkohuusseihinkin hyvät käsienpesupaikkat tehtyä.
Voi voi..
Mä olen kesät talvet kotona kerrostalossa. 🙄
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä mökin työleiriä. Mitä se tarkoittaa.
Meidän mökillä on aivan pieni nurmikko mökin edessä. Muu on luonnontilaista.
Klapeja tehdään ajan kuluksi. Voi viitä valmiinakin tilata.
Mökki itsessään toki vaatii joskus harvoin huoltoa. 5 vuotta sitten uusittiin yhden seinän laudoitus.
Jo pelkästään se, ettei ole juoksevaa vettä, tekee mökistä työleirin. Perunoiden, vihannesten, astioiden, ihmisten ja pyykin pesemiset on aivan hiton työlästä ja aikaa vievää työtä, puhumattakaan siitä veden kantamisesta. Tavaroiden roudaaminen kodin ja mökin välillä, kaivon puhdistus, grillin puhdistus, huusin tyhjennys, risujen haravointi, rännien putsaus, risukon raivaaminen, kukkien/kasvimaan hoito ja kastelu, siivoaminen alkeellisissa oloissa, takan puhdistus, veneen pesu ym ym.
Vierailija kirjoitti:
Köyhä kansalainen kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen samaa mieltä kuin ap. Normaalisti matkustelisin, mutta tänä vuonna vuokrasin mökin. Siellä on kamalan kuuma eikä mitään tekemistä. Vesi on klorofyllistä vihreä, huusi levittää kärpäsiä ympäristöön. Tulen pakoon kaupunkiin, jossa voin hoivata puutarhaa ja olla ilmalämpöpumpun viilennettävänä. Onneksi on vain vuokramökki, jos ostaisin mökin, sen pitäisi kyllä olla kaikilla mukavuuksilla. Ei mitään huusseja.
Mitä sitä mökkiä vuokraamaan jos oma puutarhakin kaupungissa??? En ymmärrä.
Itse niin köyhä että minulle perintömökki maaseudulla on luxusta. Stadin sotkut ja melu ja ihme jengit(ulkkareita) vallanneet kaikki rantapaikat ja grillimestarin ainakin Vuosaaressa, ottaa päähän kun jättävät niin paljon sotkua ja musiikit soi kovalla. Luonto kärsii ja rauha on Stadissa katoava ylellisyys. Keskustakin on niin sotkettu joka vkl. Kyllä muutaman itikan ja paarman kestän kun tiedän että olen kaukana Stadista hetken verran. Hekin talossa kun asuu ei sielläkään juuri leppoisaa ole sen metelin takia.
Ei tarvitse mennä kauaksi Helsingin kantakauungista kun on rauhallista ja jengejä ei näy missään. Ei ne riuhujat jaksa lähteä sieltä Hietsusta ja muualta kantakaupungista mihinkään.
Ja ilmainen vinkki. Hanki tai vuokraa vene ja mene helsingin edustalle saareen. Nopeasti hieno luontokokemus ilman ötököitä.
Tuota kyllä voisi kokeilla sitten kun palaan mökiltä. Kiitos vinkistä. Mökki tuosta ei loukkaannu vaikka en aina olisikaan siellä.
Täysin samaa mieltä Ap:n kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen samaa mieltä kuin ap. Normaalisti matkustelisin, mutta tänä vuonna vuokrasin mökin. Siellä on kamalan kuuma eikä mitään tekemistä. Vesi on klorofyllistä vihreä, huusi levittää kärpäsiä ympäristöön. Tulen pakoon kaupunkiin, jossa voin hoivata puutarhaa ja olla ilmalämpöpumpun viilennettävänä. Onneksi on vain vuokramökki, jos ostaisin mökin, sen pitäisi kyllä olla kaikilla mukavuuksilla. Ei mitään huusseja.
Itse niin köyhä että minulle perintömökki maaseudulla on luxusta. Stadin sotkut ja melu ja ihme jengit(ulkkareita) vallanneet kaikki rantapaikat ja grillimestarin ainakin Vuosaaressa, ottaa päähän kun jättävät niin paljon sotkua ja musiikit soi kovalla. Luonto kärsii ja rauha on Stadissa katoava ylellisyys. Keskustakin on niin sotkettu joka vkl. Kyllä muutaman itikan ja paarman kestän kun tiedän että olen kaukana Stadista hetken verran. Hekin talossa kun asuu ei sielläkään juuri leppoisaa ole sen metelin takia.
Ei tarvitse mennä kauaksi Helsingin kantakauungista kun on rauhallista ja jengejä ei näy missään. Ei ne riuhujat jaksa lähteä sieltä Hietsusta ja muualta kantakaupungista mihinkään.
Ja ilmainen vinkki. Hanki tai vuokraa vene ja mene helsingin edustalle saareen. Nopeasti hieno luontokokemus ilman ötököitä.
Tuota kyllä voisi kokeilla sitten kun palaan mökiltä. Kiitos vinkistä. Mökki tuosta ei loukkaannu vaikka en aina olisikaan siellä.
Bonuksena tuohon veneilyyn voisin sanoa ihmisten ystävällisyyden ja avoimuuden. Helsingissä ihmiset tykkäävät olla omissa oloissaan, mutta vesillä heistä tulee avuliaita ja ystävällisiä. Olen oppinut tuntemaan paljon ihmisiä siellä saaristossa kun ollaan yhdessa grillailtu, yövytty ja on sieltä romanssikin löytynyt..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mökki itsessään toki vaatii joskus harvoin huoltoa. 5 vuotta sitten uusittiin yhden seinän laudoitus.
Jo pelkästään se, ettei ole juoksevaa vettä, tekee mökistä työleirin. Perunoiden, vihannesten, astioiden, ihmisten ja pyykin pesemiset on aivan hiton työlästä ja aikaa vievää työtä, puhumattakaan siitä veden kantamisesta. Tavaroiden roudaaminen kodin ja mökin välillä, kaivon puhdistus, grillin puhdistus, huusin tyhjennys, risujen haravointi, rännien putsaus, risukon raivaaminen, kukkien/kasvimaan hoito ja kastelu, siivoaminen alkeellisissa oloissa, takan puhdistus, veneen pesu ym ym.
Mökillä on juokseva vesi. Ruoka roudataan kaupasta kotiinkin samalla tavalla se kulkeutuu myös mökille. Pyykit pestään kotona, kotona puhdistetaan grilli koska me grillataan. Jos ei pidä grillaamisesta turha kai sitä on puhdiistaakaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on kuule justiin niin työlästä kuin se haluaa itselleen työlääksi tehdä.
Esim. Pyykki. En kai minä nyt pyykkiä pese mökillä. Kotona ne pestään pyykkikoneella.
Kaivon puhdistus? No meillä tulee pihaan kunnan vesi. Siitä saunaan letkulla 8 barin paineella, menee muutama sekunti. Joo, keittiöön todella kannetaan vesi, pois se osaa mennä putkea pitkin itsekseen.
Kukkien/kasvimaan kastelu? Eipä ole sellaista työtä meidän mökillä.
Tavaroita tulee roudattua kyllä, mutta vain tekstiilejä. Kaikki muu on mökillä valmiina, kaikki kasvorasvat ja muut tuodaan keväällä mökille, eikä niitä kuskata.
Siivoaminen on ihan sama kuin kotonakin. Imuri käteen ja sitä rataa. Risukon raivaukseen en ole sattunut, puita on kaadettu pihalta kyllä. Siihen saa rahalla apua. Halkojakin voi ihan ostaa, jos klapien teko ei kiinnosta.
Perjantaina piti kaikista myrkyistä huolimatta lapsille pedata yöksi paikat autoon, ja aamulla takaisin kaupunkiin. Meillä on pieni kolmio Costa del Solilla eikä siellä ole hyttysiä tai paarmoja, kesällä vain suomalaiselle liian kuuma ulkona.
Vierailija kirjoitti:
Järvi oli kiva. Ja halusin kokeilla mökkeilyä. Mökkikin olisi ok, jos siinä olisi joku viilennysmahdollisuus.
Puutarha kyllä melkein korvaa järven, sitä paitsi kannan huolta siitä, miten kasveilla menee näin kuumalla.
Vierailija kirjoitti:
ulkohuussiin paskominen on perseestä!
Joka huussissa paskomien tulee perseestä.
Vierailija kirjoitti:
Harvassa mökissä on edes rannat missä on mukava uida. Limasessa mutapohjassa ei tee mieli kuin käydä nopeasti pulahtamassa.
Meillä on 300 m hiekkapohjaista puhtaan järven rantaa. Lapsille löytyy matalaa ja aikuiset voivat hypätä 3 m syvyiseen veteen laiturilta.
Näin on tämän seudun kaikilla mökeillä.
Mikä on Vantaan paskin lähiö? Meillä oli aikanaan tapana käväistä lyhyt viikko isovanhempien mökillä ja lisäksi vuokrattiin laadukas uusi mökki omalle porukalle aina toiseksi viikoksi. Hyvin pelitti, ei pidä määkyä jos ei ole halua tai kykyjä järjestää asioita kuten omaa lomaansa eli ei osata ottaa vastuuta miten sen viettää....Mökit on niin kalliita, ei omaa kannata ostaa, jos käy sukulaisten tai tuttujen mökillä kutsuttuna, on asiallista viedä kunnon tuliaiset. Ei tartte jäädä kiitollisuudenvelkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on kuule justiin niin työlästä kuin se haluaa itselleen työlääksi tehdä.
Esim. Pyykki. En kai minä nyt pyykkiä pese mökillä. Kotona ne pestään pyykkikoneella.
Kaivon puhdistus? No meillä tulee pihaan kunnan vesi. Siitä saunaan letkulla 8 barin paineella, menee muutama sekunti. Joo, keittiöön todella kannetaan vesi, pois se osaa mennä putkea pitkin itsekseen.
Kukkien/kasvimaan kastelu? Eipä ole sellaista työtä meidän mökillä.
Tavaroita tulee roudattua kyllä, mutta vain tekstiilejä. Kaikki muu on mökillä valmiina, kaikki kasvorasvat ja muut tuodaan keväällä mökille, eikä niitä kuskata.
Siivoaminen on ihan sama kuin kotonakin. Imuri käteen ja sitä rataa. Risukon raivaukseen en ole sattunut, puita on kaadettu pihalta kyllä. Siihen saa rahalla apua. Halkojakin voi ihan ostaa, jos klapien teko ei kiinnosta.
Mulla on automaattipyykkikone täällä mökilläkin, enkä todellakaan halua tekstiilejäkään roudata.
Luulin että pahimpia valittajia ovat nämä, joiden mielestä okt-asuminen on valtava, jatkuva työleiri, mutta nyt löytyy voittaja: mökkivalittaja. Kaiken mökkityöleirin lisäksi on vielä verenhimoiset itikat, mutainen vesi ja veemäiset sukulaiset samassa kopissa.
Omakotitaloni ei ole työleiri, eikä sitä ollut kaksikymmentä vuotta omistamani mökkikään. Luonnonkaunis, aurinkoinen tontti, puhdas merivesi, ei itikoita (ellei sitten auringon laskettua halunnut istua ulkona), ei ärsyttäviä kanssamökkeilijöitä.
Kannattaa tosiaan pysyä kaupungissa kerrostalossa niin ei itikat syö. Ai niin, mutta tää helle tekee hulluksi.
Siksi aina silloin kun haluan mennä mökille niin vuokraan mökin. Voi vaan nauttia kun ei tarvi tehdä yhtään mitään töitä :)
Ei kiitos mökille.
Käydään ehkä joka 3.s vuosi jonkun luona kylässä.
Mielummin päiväseltään
Moni mökin omistaja törmää siihen, että ihmiset tuppautuu. Ei yleensä sanotaan ei kiitos, jos joku kutsuu.
Voidaan aloittaa talkoihin kutsumisella, kieltäydytään heti.
Oltiin juhannus 20 mökillä. Tänä vuonna kotona Helsingissä. Ei ollut tekemisestä pulaa
Mökki kannattaa vuokrata ja hyvissä ajoin. Viikko riittää uintia ja saunomista. Ei tarvitse puuhommia tehdä eikä puutarhahommia. Kokkailua vaan ja yhdessäoloa. Paikkojen siivous ja ens kesänä eri paikkaan.
Minä olen parhaillaan mökillä. Kivempi täällä on, kun on viileää sisällä ilmalämpöpumpun takia, kerrostalossa oli 30 astetta.
Täällä kuuluu lintujen laulua ja on rauhallista, kotona kuuluu naapurista mölyä ja tavallinen puhekin läpi.
Jos joku asuu omakotitalossa, niin se on varmasti mukavaa kesälläkin, mutta kerrostaloasukkina on kivempi olla mökillä. Terassilla en kävisi muutenkaan koronan vuoksi ja rappukäytävässäkin on ikävä kulkea tartuntavaaran vuoksi. Mökillä voi avata oman oven ja on heti terassilla katsomassa kivaa maisemaa.