Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Viikko mökkeilyä takana ja vihdoin pääse pois tästä helvetistä!

Keski-ikäinen mies joka ei ymmärrä mökkeilyä
28.06.2021 |

Piinaavia nämä juhannukset kun on tultava katsomaan vanhempia sekä sukulaisia tänne mökille. Sisällä ei ole mitään kivaa tekemistä ja ulkona ei voi olla kun on niin paljon paarmoja sekä hyttysiä. Työleiri odottaa ja pitäisi raataa jatkuvasti. On uskomatonta, että jotkut oikeasti maksaa tästä. Miksi pilata kesä tuhlaamalla se tämmöiseen?

Saunominen on ainoa viihdyke, mutta sitä voi tehdä kaupungissa. Uimaan ei viitsi mennä paarmojen sekä hyttysten vuoksi ja eipä nuo rannatkaan kovin kummoisia ole.

Mökin hinnalla saisi veneen jonka voisi viedä mihin haluaa tai reissaisi vuosia ulkomailla. Eikä olisi samanlaista riesaa kuin mökistä.

Kommentit (125)

Vierailija
1/125 |
28.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

ulkohuussiin paskominen on perseestä!

Vierailija
2/125 |
28.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harvassa mökissä on edes rannat missä on mukava uida. Limasessa mutapohjassa ei tee mieli kuin käydä nopeasti pulahtamassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/125 |
28.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin just juhannuksen yhdellä mökillä ja totesin että riittää kyllä mulle taas ainakin tältä vuodelta. Oli ihanaa tulla kotiin 🥰

Vierailija
4/125 |
28.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen sitä mieltä, että mökkeilijät eivät ole kokeneet mitään kivaa elämässään ja eivät tiedä niistä. Siksi valitsevat mökin kun eivät muusta tiedä.

Vierailija
5/125 |
28.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No osta vene?

Vierailija
6/125 |
28.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin just juhannuksen yhdellä mökillä ja totesin että riittää kyllä mulle taas ainakin tältä vuodelta. Oli ihanaa tulla kotiin 🥰

se on jännä miten mökkeilyä romantisoi mielessään talvisin, mutta kun sinne menee muistaa miten kauheaa se on. Huono hygienia, kuuma, ei palveluita ja ötököitä kaikki paikat täynnä. Nopeasti sieltä haluaa pois.

Vierailija
7/125 |
28.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

se on jännä miten mökkeilyä romantisoi mielessään talvisin, mutta kun sinne menee muistaa miten kauheaa se on. Huono hygienia, kuuma, ei palveluita ja ötököitä kaikki paikat täynnä. Nopeasti sieltä haluaa pois.

Tai jos ei ole kuuma, niin sitten sataa ja tapellaan koko aika puolison tai sukulaisten kanssa pienessä mökissä. :D

Vierailija
8/125 |
28.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No osta vene?

Ehkä kuitenkin valitsen sen matkustelun. Vene olisi kiva jossain Karibialla.

Vierailija
9/125 |
28.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No meillä on mökki kun kyllästyttiin matkusteluun. Ei ole mutapohjainen lampi eikä sinileväinen meri vaan suuri järvi. Ja pelkkä veneily ei pitemmän päälle riitä. Mutta en minäkään tietysti sukulaisten nurkissa viihtyisi kun ei saa tehdä mitä haluaa. Oma olla pitää.

Vierailija
10/125 |
28.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ryhdistäydy nyt, aikuinen ihminen! Sanot vanhemmillesi ja suvullesi että ensi kesänä vietät lomasi muualla kuin mökillä, mutta käyt kyllä tapaamassa heitä muulloin vuoden aikana. Jos tosiaan olet jo keski-ikäinen niin on jo aika alkaa elää omaa elämääsi.

Vierailija
11/125 |
28.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odotan jo kun pääsee Helsinkiin ja voin mennä läheiseen puistoon ottamaan aurinkoa ja ottaa paidan pois päältä ilman, että kaikki ötökät syö sut paukamille. Joka paikka kutisee aivan karseesti nyt.

Kiva nähdä kavereita, ostaa jäätelöä, käydä terassilla, fillaroida, uida.. oi hemmetti,että stadi on kyllä kiva paikka kesäisin.

Vierailija
12/125 |
28.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miks te sitten meette?

Ymmärrän täysin, että mökkielämä ei ole kaikille, mutta eihän sinne ole mikään pakko mennä?

Me oltiin juhannus stadissa ja oli ihan parasta.

Ei hirveää ruuhkaa ja stressiä kaikesta tuomisesta ja viemisestä ja nukkumista jossain tunkkaisella patjalla.

Pyöräiltiin, uitiin meressä, tehtiin kakku, grillailtiin. Käytiin piknikillä lähipuistossa, kun helteen myötä kaikista kivenkoloista sinne dokaamaan päätyneet jonnetkin oli jossain muualla.

Vierailija
13/125 |
28.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohta on mökkejä paljon myynnissä kun tajutaan miten hirveää se on. Kuka siellä olisi ilman rajoituksia? Itsekin olisin valinnut festarit mielummin, mutta kun niitä ei ole.

Vierailija
14/125 |
28.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä käyn mökillä syksyllä. Sienestän, kerään marjoja jne. Ja saunon ja uin iltaisin, kun alkaa olla jo pimeää. Se on mun tapa mökkeillä.

Vierailija
15/125 |
28.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostakaa parempi mökki. Meillä on Turun saaristossa iso huvila kallion päällä, hyttyset ei tuulen takia viihdy paikalla, majoitustilaa on 12 hengelle, löytyy siisti sisävessa, palju ja kaikki mukavuudet. Ei tarvitse tinkiä normaalioloista ollenkaan. Meillä myös sukulaiset tulevat hyvin toimeen keskenään ja koskaan ei tule mitään riitoja, päinvastoin aina on hauskaa keskenään - satoi tai paistoi.

Ja jos mökkielämä alkaa kyllästyttämään, niin valittavana on purje- tai moottorivene joilla pääsee halutessaan pidemmällekin retkelle.

Näillä spekseillä varmasti jokainen mökkeilystä valittava viihtyisi, ei ihmekkään jos jossain 20m2 mökissä kökkiminen ja huussissa ravaaminen stressaa.

Vierailija
16/125 |
28.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen sitä mieltä, että mökkeilijät eivät ole kokeneet mitään kivaa elämässään ja eivät tiedä niistä. Siksi valitsevat mökin kun eivät muusta tiedä.

Aika erikoinen mielipide mutta ei se mitää onneksi se on sinun eikä minun.

Vierailija
17/125 |
28.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen sisko aina kehuu kuinka ihanaa mökkielämä on, ihanaa grillailua ja yhdessä oloa.

No mentiin sinne jussiksi. Maisemat oli kyllä kivat mutta siihen jäi.

Mies grillasi ruokia pihalla kärpäslätkä kädessä ja huitoi samalla pois hyttysiä ja paarmoja.

Minä vahdin rannalla lapsi jotka olivat ongella, pystyttiin olemaan siellä vartti kunnes mun jalat oli täynnä pukamia myrkystä huolimatta.

Illalla mentiin uimaan, rannassa oli metri hiekkaa ja sen jälkeen alkoi muta.. jos menit vesilelulla niin hyttyset söi samantien.

Illalla vielä muurikkalettuja mutta ne piti hyttysten vuoksi syödä sisällä.

Aikuset katseli pirttipöydän ääressä auringonlaskua, sisälämpötila oli +28

Valokuvista tuli kyllä upeita, voisi jopa luulla että oli unelmien juhannus.

Itse olin helkatin tyytyväinen että sai pakata kamat kassiin ja päästiin kaupunkiin, lapsetkaan ei rutissu yhtään lähtöä. Apteekista hydrokortisonia kotimatkalla.

Vierailija
18/125 |
28.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ostakaa parempi mökki. Meillä on Turun saaristossa iso huvila kallion päällä, hyttyset ei tuulen takia viihdy paikalla, majoitustilaa on 12 hengelle, löytyy siisti sisävessa, palju ja kaikki mukavuudet. Ei tarvitse tinkiä normaalioloista ollenkaan. Meillä myös sukulaiset tulevat hyvin toimeen keskenään ja koskaan ei tule mitään riitoja, päinvastoin aina on hauskaa keskenään - satoi tai paistoi.

Ja jos mökkielämä alkaa kyllästyttämään, niin valittavana on purje- tai moottorivene joilla pääsee halutessaan pidemmällekin retkelle.

Näillä spekseillä varmasti jokainen mökkeilystä valittava viihtyisi, ei ihmekkään jos jossain 20m2 mökissä kökkiminen ja huussissa ravaaminen stressaa.

Tuo on niin kallista ettei ole järkevää normaalituloiselle ellei siellä ole ympäri vuoden jatkuvasti. Mielummin matkustelee tuolla rahalla. Tuollaisen mökin ylläpitoonkin menee valtavasti rahaa kun menee pienenkin.

Vierailija
19/125 |
28.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehen sisko aina kehuu kuinka ihanaa mökkielämä on, ihanaa grillailua ja yhdessä oloa.

No mentiin sinne jussiksi. Maisemat oli kyllä kivat mutta siihen jäi.

Mies grillasi ruokia pihalla kärpäslätkä kädessä ja huitoi samalla pois hyttysiä ja paarmoja.

Minä vahdin rannalla lapsi jotka olivat ongella, pystyttiin olemaan siellä vartti kunnes mun jalat oli täynnä pukamia myrkystä huolimatta.

Illalla mentiin uimaan, rannassa oli metri hiekkaa ja sen jälkeen alkoi muta.. jos menit vesilelulla niin hyttyset söi samantien.

Illalla vielä muurikkalettuja mutta ne piti hyttysten vuoksi syödä sisällä.

Aikuset katseli pirttipöydän ääressä auringonlaskua, sisälämpötila oli +28

Valokuvista tuli kyllä upeita, voisi jopa luulla että oli unelmien juhannus.

Itse olin helkatin tyytyväinen että sai pakata kamat kassiin ja päästiin kaupunkiin, lapsetkaan ei rutissu yhtään lähtöä. Apteekista hydrokortisonia kotimatkalla.

Vain perheriidat puuttui, että olisi ollut tyypillinen mökkijuhannus. :D

Vierailija
20/125 |
28.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parasta mökissä on se, että pääsee takaisin kaupunkiin. Se ihana rauha, puhtaus ja yleinen olon siisteys on mieletöntä kun on viikon mökkeillyt.

Mökillä on koko ajan levoton olo kun ötökät vainoaa, on ikävä kostea ja hikinen fiilis, kaikki "kivat" puuhat on jotain kosteassa pusikossa kökkimistä.

Juu rakastan mökkiä mutta muutama päivä kesässä riittää. Parasta kun pääsee kotiin ja urheilemaan nättiin ja hoidettuun ympäristöön, rannalle, kesäkahviloihin ym. Se on oikeaa kesästä nauttimista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi kaksi