Outo teksti ilmestyi tyttären Android puhelimen näyttöön:
Tyttäreni oli katsellut jotain videoo Samsungin puhelimellaan ja ihmetteli, kun yhtäkkiä näyttöö ilmestyi teksti tyyliin: datakäyttöraja on ylitetty. Palveluntarjoaja saattaa veloittaa ylimenevästä ajasta eri maksun ja sitten oli vain hyväksymiskohta OK ei muuta. Outoa on se, että meillä on koko perheellä Saunalahden liittymät ja niissä ei ole mitään datan käyttökattoa? Soittelin Saunalahdelle, mutta eivätpä osanneetkaan auttaa...Kuitenkaan ei saa painaa ok ja en kyllä painakaan, ettei yhtäkkiä tytär olekin liittynyt johonkin "huijausklubiin"ja alkaa tulemaan sikakaliita kuukausimaksuja..
Onko muilla vastaavanlaisia juttuja tapahtunut?
Kommentit (4)
Ainakin tämä minun samsung varoittaa välillä, ihan harmitonta ja kai tuota voi asestuksista muuttaa.
Mulla tablet jossa anroid ja ilmottelee tuota myös vaikka rajaton netin käyttöoikeus. Soitin ja sanoivat, et on harmitonta. Luulen, et teillä sama.
Mun Android varoittelee, jos olen asentanut puhelimen seuraamaan datan käyttöä tai asentanut puhelimeen rajan. Sen sijaan jos oikeasti datakäyttö on täyttymässä/täyttynyt, niin silloin tulee palveluntarjoajalta tekstiviesti.
Androideissa voi itse säätää datankäyttörajan, jonka jälkeen varoittaa. Asetuksista löytyy