Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hei te jotka syötte jotakin vitamiinia purkista päivittäin, huomaatko olossasi..

Vierailija
15.06.2014 |

..mitään eroa entiseen? Tai siis verrattuna siihen aikaan kun et niitä ole syönyt. Kiinnostaisi vaan tietää :D

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
15.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön D.tä 50mikroa, C.tä 500mg, lisäksi B.tä ja Mg.ia. Käytän myös Molkosania miltei joka päivä, se auttaa selvästi vatsan hyvinvointiin.

Vierailija
2/29 |
15.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomasin todellakin kun aloitin mm. d-vitamiinin, kalaöljyn, b-vitamiineja... Mieliala nousi huimasti. Auttoivat masennukseeni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
15.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No syön dr ohhitan probiootteja ja kalaöljyä päivittäin.

+ usein c-vitamiinia ja monivitamiineja ja kolloidisia mineraaleja. Välillä joitain uutteita, kuten pakuriuute.

Aloitin syömään niitä noin 4 kk sitten.

Viimeisimmän kahden kuukauden aikana olen ollut energisempi, olen laihtunut 5 kiloa ja en ole ollut kertaakaan kipeänä(kipeänä en ole ollut enää kuukausiin)

Yleensä ennen olen aina saanut lapselta kaikki taudit, mutta nyt hänellä oli 2 mahatautia aika lähekkäin enkä saanut kumpaakaan.

Tavallisesta monipuolisesta ruoasta saa kyllä melkein kaikki vitamiinit, jos siis syö oikeasti monipuolista ravintoa ja tarpeeksi ihan raakaravintoa, eli vihanneksia, hedelmiä, marjoja ja kasviksia, maitotuotteita ja lihaa, ruisleipää yms.

Kannattaa valita aina luomua jos vaan budjetti sallii, sillä sitä on yleensä vähiten käsitelty + siinä ei ole niiin paljon erilaisia haitallisia kemikaaleja.

Esim prismassa kulta katriinan luomulaatuinen kahvi on about 2,99-3.20 e ja ei-luomulaatuinen kulta katriina on täsmälleen saman hintainen. 

Vierailija
4/29 |
15.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim: KAROTEN syönti estää ihon palamista. Olen vaalea tai oikeastaan kalpea ja ennen paloin tosi-tosi helposti. Nykyjään voi olla vaikka Roomassa +50 'c pilvettömän taivaan auringon alla tuntitolkulla/koko päivän (aurinkosuoja 30) EIKÄ IHO PALA.

Vierailija
5/29 |
15.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otan yhden magnesium tabletin päivittäin. Sain vinkin kaverilta. Pohkeiden kramppaaminen ja öiset suonenvedot loppuivat heti. Suosittelen.

Vierailija
6/29 |
15.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.06.2014 klo 01:19"]

Otan yhden magnesium tabletin päivittäin. Sain vinkin kaverilta. Pohkeiden kramppaaminen ja öiset suonenvedot loppuivat heti. Suosittelen.

[/quote]

Magnesium auttanut mullakin, sitä suositteli jopa lääkäri. Syön myös d-vitamiinia, jota lekuri niinikään suositteli. Sillä en ole havainnut olevan minkäänlaista vaikutusta vaikka otan 100 mikrogrammaa päivässä.

Vierailija
7/29 |
15.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksköhän lääkärit aina suosittelee d vitamiinia eikä muita vitamiineja

Vierailija
8/29 |
15.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin magnesiumin käytön aloittamisen jälkeen yölliset suonenvedot ja levottomat jalat on helpottanut tosi pian.

Joskus otan aamulla monivitamiini tai C-vitamiiniporetabletin. Kyllä se piristää. Ihan sama auttaako se vitamiini vai piristynkö vain raikkaasta "kuplamehusta", kunhan piristyn.

Vierailija
9/29 |
15.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En huomaa. Placebovaikutusta se on, jos jotain joku huomaa.

Vierailija
10/29 |
15.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

50 µg päivässä D-vitamiinikuuri vähensi vuosittaisten flunssien määrää sekä mulla että vaimolla. Myös kaamosmasennus alkukeväästä helpotti merkittävästi. Suosittelen ainakin oman kokemuksen perusteella.

Kannattaa tarkistaa D-tasot labrakokeella sekä ennen että jälkeen pillereiden popsimisen aloittamisen. Mittaukset pimeään vuodenaikaan kun tuota saa auringonvalosta. Vaimolla oli tasot todella matalat eli jossakin 40 paikkeilla vaikka söi 50 µg pilleriä. Kun nosti annoksen 200 µg niin vasta sitten taso nousi 90 paikkeille. Liian matala taso altistaa mm. luukadolle.

Vierailija
11/29 |
15.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomaan heti kun EN ota vitskuja. Olen kahviaddikti ja tupakoitsija joten ilman C-, B- ja D-lisää olen tosi nuutunut.

Vierailija
12/29 |
15.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole huomannut eroa. Olen kymmenen viime vuoden aikana neljä - viisi kertaa talven ja kevään mittaan ottanut vitamiinivalmisteita ja samat kevätflunssat ja talviväsymykset samoine oireineen on yleensä käyty. Hauska huomio on ollut että joskus niinä vuosina jollon olen jättänyt vitamiinilisät väliin on myös talvi/kesäflunssa jäänyt sairastamatta joten mitään yhteyttä noiden välillä en ole huomannut. Viimeisen kymmenen vuoden aikana olen nähtävästi sairastanut yhden influenssan ja en muista otinko vitamiinilisää tuona talvena vai en.

Vierailija
13/29 |
15.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ennen huomannut mutta nyt. Kun tulin ekan kerran raskaaksi, aloin syödä raskaana oleville/imettäville tarkoitettua monivitamiinia. Olen syönyt sitä nyt reilu vuoden (raskaus. Imetys ja uusi raskaus ja imetys) ja hiljattain se loppui. En ole muistanut käydä ostamassa, eikä mennyt kauaa kun alkoi suupielet aukeilla. Muista oireista en osaa sanoa, väsymys nyt kuuluu vauva-aikaan ;)

Aiemmin ei ole ollut eroa, enkä sitten kauheasti ole vitamiineja syönyt. Luulen että raskaus ja imetys verottavat sen verran...

Vierailija
14/29 |
15.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.06.2014 klo 03:38"]En ennen huomannut mutta nyt. Kun tulin ekan kerran raskaaksi, aloin syödä raskaana oleville/imettäville tarkoitettua monivitamiinia. Olen syönyt sitä nyt reilu vuoden (raskaus. Imetys ja uusi raskaus ja imetys) ja hiljattain se loppui. En ole muistanut käydä ostamassa, eikä mennyt kauaa kun alkoi suupielet aukeilla. Muista oireista en osaa sanoa, väsymys nyt kuuluu vauva-aikaan ;)

Aiemmin ei ole ollut eroa, enkä sitten kauheasti ole vitamiineja syönyt. Luulen että raskaus ja imetys verottavat sen verran...

[/quote]

Ai niin ja suonenvedot satunnaisesti, muuten niitä on ollut yleensä vaan raskausaikoina ja silloinkin minimaalisesti kun muisti taas ottaa vitskut.

Vierailija
15/29 |
15.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloin viikko sitten syömään sinkkiä ja jo nyt iho näyttää ainakin hieman paremmalta. Tulin lähes samaa aikaa kipeäksi, kun aloitin syömään, joten olo on ollut aika kurja, eli muita vaikutuksia en osa vielä sanoa. :D

Vierailija
16/29 |
15.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitin viime syksynä hetken mielijohteesta, sen enempää ajattelematta, syömään Multivitaa. Nyt kesän alussa tajusin, etten ole koko talvena ollut kipeä, siis sitä perusflunssaa, ei ole ollut. Yleensä nyt edes kerran talven aikana iskee kauhea räkätauti. Tiedä sitten mistä johtuu..

Vierailija
17/29 |
15.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kalsium auttaa ihoon, paranee nopeammin.

Luontaistuotteista on todellista apua.

Vierailija
18/29 |
15.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomaan siitä kun huulet rohtuvat. Alkoholin kanssa vaikutus on voimakkaampi. Joudun ottamaan tupla-annoksen kaikkiin suosituksiin. Yksi burana ei auta päänsärkyyn. Sama vitamiinien kanssa, niistä kyllä huomaa kun on ottanut liikaa. Normaalisti omegat ja monivitamiinit, d, kalsium ja aminohapot. Osan saa lisäravinteista, hyvistä lisäravinteista saa kaikki.

Vierailija
19/29 |
15.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkaa väsyttää ja tulee epätodellinen olo, ikään kuin kulkisin unessa. Ja hiukset alkaa irtoilla isoina erinä päästä ja ikenet vuotaa verta hampaita harjatessa.

Otan monivitamiinia. Minulle sopii parhaiten Ladyvita. Lisäksi otan toisinaan magnesiumia ja kalaöljyä, magnesiumia estämään lihaskramppeja ja kalaöljyä iholle ja aivoille.

Vierailija
20/29 |
15.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä otan Gerimaxia joka päivä (saako sitä syödä pitkäänkin yhteen menoon, kun sisältää rautaa?), C-vitamiinia, d:tä, kalkkia ja helokkiöljykapseleita (atooppinen iho).

Lisäksi laitan aamupuuroon mustikkajauhetta (antioksidantteja), en ole ollut kunnon flunssassa tms. pitkään aikaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi neljä