Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Iltalehden saamien tietojen mukaan joukko suomalaisia jalkapallofaneja aikoo matkustaa tulevana perjantaina Pietariin seuraamaan puolivälieräottelua.

Kommentit (114)

Vierailija
61/114 |
28.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miks mennä kannattamaan jotain toista joukkuetta ku Suomi?

Miksi sinä menet Veronaan Pavarottin konserttiin. Eikö Lauri Tähkä Seinäjoella riitä?

Pavarotti-vainaa ei esiinny Veronassa eikä Milanon La Scalassakaan

Tähkästä en tiedä

Vierailija
62/114 |
28.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos ebola tulee joskus suomeen ni kuolemme kaikki. on täällä ni pöljää sakkia ja koskee myös hallitusta. just ku kaikki oli melko hyvin ni pitihän se jostain taas tauti tänne hakea !

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/114 |
28.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hienoa, että uskaltavat elää vaikka suurin osa on lynkkaamassa. Riskiryhmäläiset ovat jo rokotettu kahdesti, joten nyt on syytä aloittaa normaali elämä.

Sillähän ei ole merkitystä. Jos tautimäärät lähtee nousuun, niin rajoitukset tulee takaisin. Onpa kiva viettää kesälomaa tulikuumassa kerrostalokämpässä, kun kaikki on kiinni...

Vierailija
64/114 |
28.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hieno reissu tulossa! Venäjällä ei toi maskifasismi ja muu hysteria onneksi ole voimissaan, niin täytyy mennä ihan useammaksi päiväksi kiertelemään paikkoja.

Ei ole "hysteriaa" juu ei, mutta joku köhä siellä sairastuttaa ja tappaakin...

Vierailija
65/114 |
28.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaanhan ei vielä tiedä miten paljon niitä tartuntoja tulee. Nyt on 200 tartuntaa ja jos nyt on laskettu että jokainen on altistunut 60 ihmistä ja miten monta nämä altistuneet ehtivät altistamaan jos ovat saaneet tartunnan.

Vierailija
66/114 |
28.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse luin festarijärjestäjän kommentteja, kun toimet petti. ... Jotenkin meni talven aikana syntyneet sympatiat samalla ravintoloille ja tapahtumajärjestäjille.... ja vähän iskua otti Tuiskun-poikakin. Antaa mennä konkkaan kaikki, kun ei kanneta vastuuta. Minä en halua verorahojani noille. Osaan kokata itse, juoda kalsarikännit ja kuunnella Rihannaa radiosta.

Vierailija
67/114 |
28.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos nyt tauti lähtee syksyllä leviämään, niin monenko miljardin lasku siitä koituu ja paljonko tulee kuolleita? Epäuskoisena kannattaa kysyä kannattiko tämä vain jalkapallon takia? Koronakriisin heikko riskienhallinta voi todella aiheuttaa, että yhteiskunta suljetaan syksyksi. Jos tauti alkaa leviämään rajusti Suomessa, niin aivan varmasti pääministeri on syksyllä selittelemässä asiaa mediassa, miksi näin toimittiin.

MITEN HEIKOSTI TÄSSÄ MAASSA ON HOIDETTU RISKIENHALLINTA KRIISIEN AIKANA, SE ON AIVAN USKOMATONTA.

Nyt nähdään jälleen kerran mitä merkitsee kun koronakriisin johto yhteiskunnassa on aika heikolla tolalla. Maan hallituksen heikkoja toimia ihmeteltiin aikaisemmin kun tartuntoja tuli matkustajien mukana.

Vierailija
68/114 |
28.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

nyt olis välttämätöntä matkailijoiden vastuunsa tuntea. Aivan hirveää luettavaa, että jotkut pietarissa olleet on painaneet himokselle ilman testejä. Taas kärsii koko kansa joidenkin ajattelemattomien takia.

Aivan! Himokselle mennytkin sanoi suoraan ettei nyt karanteeni oikein napannut. Mua taas ei nappaisi opettaa yliopistolla kolmatta lukuvuotta putkeen etänä (opiskelijoita takuulla tympii vielä pahemmin kuin minua...), eikä ajatus riskiryhmäläisten vaaraan joutumisesta nappaisi sekään, vaikka en edes tunne ketään henkilökohtaisesti.

Vierailija
69/114 |
28.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko rajojen sulkemisen paikka jo silloin,kun lähinaapureissa riehuu vaarallinen virus. On myöhäistä silloin,jos päästetään virus leviämään lähes koko maahan.

Tiedämme hyvin,että varoitukset eivät juuri tehoa,ja koko kansan turvallisuus on vaarassa.

Vierailija
70/114 |
28.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

testitulokset tulevat 15 minuutissa, kaksi kertaa käynyt eikä ole seuraavaan päivään tarvinnut odotella, uusinta testi on 72 tunnin kuluttua ja senkin tulos n. 15 minuutissa.

Vierailija
71/114 |
28.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, hallitushan on vastuussa vain kun koronatilanne kehittyy myönteisesti….

Vierailija
72/114 |
28.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse voin puhtaalla omallatunnolla sanoa, että rajoituksia olen noudattanut koko pandemian aikana. Siksi ihan vihaksi pistää, kun muiden laiminlyöntien vuoksi saa elää taas kohta tiukemmilla säännöillä

Niinpä! Tulee ihan kouluajat mieleen, kun muutaman törpön vuoksi kaikki saivat kärsiä...

Vierailija
73/114 |
28.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuvittelin pitkään, että Suomen ja Venäjän välinen raja on kiinni. Onko se ollut kiinni koko koronan aikana, kuten esimerkiksi Ruotsin ja Viron rajat? Onko niin, että suomalaiset ovat voineet mennä sinne ikäänkuin omalla riskillään?

Mistä tämä johtuu?

Vierailija
74/114 |
28.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hep. Olen yksi heistä. En todellakaan jätä näitä karkeloita väliin nuhan takia. Tämä täytyy kokea itse, vaikka saisin 100% varmuudella korona niin on sen arvoista. Minä haluan elää, pelkääjåt pysyköön kotonaan.

Vierailija
75/114 |
28.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta ei tässä ole mitään järkeä että jatkuvasti tehdään samat virheet. Kun meillä saadaan tilanne hyväksi ja yhteiskuntaa auki niin samaan aikaan saa ulkomailta kantaa sitten takaisin koronan kaikki variantit.

Nyt on ihan liian kauan katseltu ettei kaikkiin kansalaisiin jotka ulkomaille matkustavat tehoa suositukset eikä edes vahvat suositukset, niin pitäisi määrätä pakkokaranteeni valvotusti maahan tuleville, itse tietenkin maksavat kulut.

Nyt on varmaan kokoomus ja keskusta tyytyväisiä kun ovat saaneet matkailun käyntiin Suomessa ja rajat riskimaihin auki. Kohta tulee metsiin kausityöntekijät niin kukakohan nämä tulijat valvoo, Lintilä avustajineen?

Vierailija
76/114 |
28.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ylipäätään kenenkään pitää lähteä vielä hupimatkalle ulkomaille? Futisturistit on nyt kärjistetysti tuoneet koronaa maahan, mutta muutenkin ulkomailta tulleet tartunnat on lisääntyneet. Miksi näillä ei ole 2 viikon karanteenia? Kotimaassa altistuneet kyllä kökkivät lomalla 2 viikkoa kotona mutta ulkomailta tulleet voi elää pellossa viimeistään parin päivän jälkeen!

Ja jos etätyösuosituskin lopetetaan, tästä tulee farssi!

Vierailija
77/114 |
28.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kyllä kateellinen. Jos vaan pääsisin niin ehdottomasti olisin mukana. Minä en enää jaksa rajoittaa elämistäni jonkun random riskiryhmäläisen takia joka on jo saanut rokotteet. Taas sellaista monisairasta joka ei voi edes rokottautua ei pidä elossa mikään.

Vierailija
78/114 |
28.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

rofessori Vapalahti nostaa esiin huolestuttavan seikan EM-turistien korona­tuliaisista – koko kesän kulku Suomessa voi muuttua

Lähipäivät näyttävät, joudutaanko rajoituksia lisäämään, virologian professori Olli Vapalahti sanoo.

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000008086020.html

Vierailija
79/114 |
28.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilo yksillä, haitat kaikilla. Mahtava yhteiskunta meillä.

Vierailija
80/114 |
28.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bussiyrittäjät toivat Pietarista kuoleman Turkuun!

Tartuntamäärien kasvaessa matkailijat ja heitä kuljettaneet matkailuyritykset ovat saaneet runsaasti kritiikkiä osakseen.

johtaja Mika Salminen arvioi Ylelle, että Pietarin EM-kisoissa käyneiden suomalaisturistien joukossa on puhjennut jo yli 200 koronatartuntaa. Viime torstain lukuihin verrattuna Suomen tartuntojen määrä on Salmisen mukaan tuplaantunut. Puolet päivittäisistä tartunnoista linkittyvät Pietariin.

– Tartuntoja on ympäri Suomea, mutta noin 80–90 prosenttia niistä on täällä pääkaupunkiseudulla, ja suurin osa niistä on Helsingissä, Salminen sanoo Ylelle.

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000008086443.html