Ihanaaihanaaihanaa, viides lapsi tulossa.
Vähänkö olen onnellinen. Raskaustesti näytti positiivista ja nyt olis viimeinen villahousu tulossa.
Kommentit (85)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Anteeksi, jos kysymys on kauhean epäkorrekti, mutta miten sinulla on ollut varaa näin moneen lapseen? Itselleni ei ole ollut taloudellisesti mahdollista "hankkia" edes yhtä lasta. Niin, ja onnea tietysti!
Miten niin ei ollut varaa? Avaatko vähän?
Sain ensimmäisen vakituisen työpaikkani vasta 46-vuotiaana, jolloin oli jo myöhäistä. Ajattelin aina, että olisi oltava olemassa työpaikka johon palata äitiyslomalta, muuten olisi elämä liian turvatonta taloudellisesti.
Usein liika varovaisuus voi kostautua, ja ikinä ei saavuta.
Vierailija kirjoitti:
Paljon viiden lapsenne perheeseen tulee lapsilisiä per kk?
t veroja maksava vela
Älä huoli, ne vähenevät ja loppuvatkin juuri silloin, kun menot alkavat olla kaikkein suurimmillaan.
Suurperheessä ei vanhemmat paljon mitään voi itselleen hankkia, kaikki raha menee lapsiin, sinä voit laittaa rahasi vain itseesi, joten ei kannata kadehtia.
Lapsilisät voit muuten tarkastaa kelan sivuilta.
Vierailija kirjoitti:
Anteeksi, jos kysymys on kauhean epäkorrekti, mutta miten sinulla on ollut varaa näin moneen lapseen? Itselleni ei ole ollut taloudellisesti mahdollista "hankkia" edes yhtä lasta. Niin, ja onnea tietysti!
En ole ap, mutta minulla on myös suuri perhe. Olemme mieheni kanssa ihan keskituloisia tai sen alle.
Meillä on ollut varaa näin moneen lapseen sillä, että olemme todella tarkkoja rahankäyttäjiä. Itseemme emme paljon rahaa käytä, meillä ei ole mitään maksullisia harrastuksia tms. Teen kaikki ruoat itse ja leivon paljon. Lasten harrastuksista emme ole tinkineet, ja kaikenlaisia hankintoja olemme tehneet, mitä ovat halunneet, siihen olemme satsanneet. Olemme onneksi pärjänneet.
Jep! Eihän se pikkulapsiaika maksa mitään. Ruoka on usein tavallista kotiruokaa, lapset tykkäävät muusista. Hyviä vaatteita ostavat myös varakkaat kirpputoreilta. Rahan takia ei kannata jättää lapsia tekemättä.