Onko 13km työmatka liian pitkä?
Kommentit (38)
No ei, toki se riippuu siitä miten kauan siihen matkaan menee..minä allekirjoitin juuri työsopimuksen työpaikkaan joka n.200m päässä kotoa :))
[quote author="Vierailija" time="27.06.2014 klo 08:25"]
Minulla on 150km, tosin en kulje sitä päivittäin todellakaan ja ajan firman autolla/bensoilla, mutta 13km....HEI.
[/quote]
Maksathan myös verot tuosta firman auton käytöstä työmatkoihin?
Onhan se kävellen vähän pitkä, mutta jos joku kulkuneuvo on niin ei. Ihan tavanomainen matkahan tuo on.
Missä nämä ihmiset oikein elävät?
18: Mitä sitten? Ei poista tosiasiaa, että jos n. 10 km väli vie tunnin, niin pitkä aikahan se on.
Kävellen kyllä. Pyörällä, autolla tai julkisilla ei.
Ei ole. Itselläni työmatka n. 10 km,työmatka menee bussilla ja siihen kuluu tunti (tähän laskettu bussien odottelut, yhteensä istun bussissa n. 35 min yhtä matkaa kohti). Kestän matkan, koska se tarkoittaa että saan asua rauhallisella alueella ja asuntoon kuuluu oma piha. Ennen asuin parin km päässä kerrostalossa. Eli valintoja, mielellään asuisin työpaikan lähellä rivitalossa, mutta se on mahdotonta eli valitsin sen tällä hetkellä tärkeämmän asian.
Voi jestas näitä Etelä-Helsingin pissisfriiduja. Minun työmatka on 52km eikä sekään ole mielestäni liian pitkä!
No ei se ainakaan maalla ole pitkä, kun sen sutjakkaasti omalla autolla ajelee. Eihän siihen mene kuin ehkä 10 minuuttia.
Matkaan käytetty aika on matkaa oleellisempi. Itselläni tällä hetkellä matka vain 45km, mutta vaihtoineen ja odotusaikoineen lisää päivään pituutta ihan liikaa. Koulupäivä 8-15, mutta aika kotoa kotiin 5.50-17.45. Kun julkiset kulkee todella huonosti, niin tässä tulos. Toiseen autoon ei tällä hetkellä ole varaa, eikä asuntoa kannata myydä koulun takia. Niinpä kärvistelen, mutta onhan se sen arvoista!
Mulla on 25km, pk-seudulla ihan normaalia.
Ei. Mun koulumatka on päivässä yhteensä n.140km, ja vaihdan bussia kerran/ajosuunta. Nyt kesän jälkeen pitää alkaa herää neljältä, et kerkeen kasiks kouluun, koska lähimmälle bussipysäkille on 10km. Kuinka moni jaksais tätä?
t. opiskelija
No ei tietenkään ole liian pitkä.
no jos ei olis omaa autoa niin vois olla kun julkinen liikenne on täällä niin surkeeta. Mutta kun on oma auto niin toihan on kolme kertaa vähemmän kun mitä ajan nyt.
Siis täällä etelässä suorastaan naurettavan lyhyt. Miehelläni matka n. 60km ja autolla, itsellä 20km. Ihan normaalia. Ei täällä kukaan asu työpaikan vieressä, Se olis tänä päivänä ihan pöllkyä. Työt voi vaihtua, mutta koti on ja pysyy paikallaan kun perheessä on koululaisia.
Täähän on kuin suoraan naisten synnytyskertomuksista: kenellä vaikeinta ja kurjinta, olkoon hän kirkkaimman kruunun kantaja. Muita väheksyttäköön.
Jep Jep, mulla 45km/suunta. 13km ole mitään, pyörällä polkasee puoleen tuntiin, samalla liikunnat päivälle kaupan päälle. Just passeli. Olisit tyytyväinen tuohon.
no vittu ei ole.
ei kannata muuttaa mihinkään tontun perseeseen ja sit ruveta rutisemaan jos työmatka on liian pitkä.