Kysy vaatekaupan myyjältä :)
En kerro missä kaupassa olen töissä, mutta myymme vaatteita ja sisustustuotteita.
Kommentit (53)
Miksi myyjät moikkaillee asiakkaille? Mulle tulee joka kerta typerän hämmentynyt fiilis että tunnetaanko me, ja aivot kelaa ja kelaa kuumeisesti. Myyjät kun pukeutuukin nykyään niin, ettei vaatteista voi tietää onko kyseessä myyjä vai joku muu moikkailija. Esim. Hei, voinko auttaa olisi ehkä parempi.
[quote author="Vierailija" time="26.06.2014 klo 17:38"]Miten kohtelet asiakkaita? Tarjoatko apua vain pyydettäessä?
[/quote]
Asiakas on aina oikeassa-mantra on aika klisee, meillä asiakas on tärkeä. Tervehdin jokaista asiakasta iloisesti, asiakas jää mieleeni. Kysyn oitis, tarvitseeko neiti/herra/rouva apua. Jos ei, niin käsken rohkeasti pyytää apua tarvittaessa. Autan kädestä pitäen ja annan vinkkejä. Jos joku tulee lasten kanssa, höpöttelen lapsille niin vanhempi saa pyöriä rauhassa liikkeessä.
Vien sovitukseen muita kokoja pyydettäessä, asiakkaan ei tarvitse ravata.
Asioinnin jälkeen toivotan hyvää päivänjatkoa jne. Asiakkaat lähtevät meiltä hymyillen :)
Ap
[quote author="Vierailija" time="26.06.2014 klo 17:44"]Miksi myyjät moikkaillee asiakkaille? Mulle tulee joka kerta typerän hämmentynyt fiilis että tunnetaanko me, ja aivot kelaa ja kelaa kuumeisesti. Myyjät kun pukeutuukin nykyään niin, ettei vaatteista voi tietää onko kyseessä myyjä vai joku muu moikkailija. Esim. Hei, voinko auttaa olisi ehkä parempi.
[/quote]
Moikkaan siksi, että asiakas tuntee itsensä lämpimästi tervetulleeksi :)
Ap
[quote author="Vierailija" time="26.06.2014 klo 17:47"]Kauanko olet ollut alalla?
[/quote]
12 vuotta
Ap
Saako sovituskopissa masturboida? Miten reagoit jos huomaat sellaista?
[quote author="Vierailija" time="26.06.2014 klo 17:48"]Saako sovituskopissa masturboida? Miten reagoit jos huomaat sellaista?
[/quote]
Mitä tähän vastaisi :D sovituskopeissa kuitenkin on kamerat. Jos haluaa masturboida ja jäädä filmille, niin mikäs siinä. En minä kurki sovituskoppeihin mitä siellä puuhataan enkä ole ikinä törmännyt hävyttömyyksiin.
Ap
[quote author="Vierailija" time="26.06.2014 klo 17:51"]Ostatko itse usein vaatteita? Miten pukeudut?
[/quote]
Tyylini on melko boheemi. Ostan vaatteita enimmäkseen liikkeestämme, koska vaatteet sopivat tyyliini. Ja tietysti henkkariale vaikuttaa myös.
Ap
[quote author="Vierailija" time="26.06.2014 klo 17:50"][quote author="Vierailija" time="26.06.2014 klo 17:48"]Saako sovituskopissa masturboida? Miten reagoit jos huomaat sellaista?
[/quote]
Mitä tähän vastaisi :D sovituskopeissa kuitenkin on kamerat. Jos haluaa masturboida ja jäädä filmille, niin mikäs siinä. En minä kurki sovituskoppeihin mitä siellä puuhataan enkä ole ikinä törmännyt hävyttömyyksiin.
Ap
[/quote]
Väitätkö tosissasi, että sovituskopeissa on kamerat? Myönnät siis liikkeenne rikkovan lakia ja asiakkaiden yksityisyyttä törkeästi?
[quote author="Vierailija" time="26.06.2014 klo 17:56"][quote author="Vierailija" time="26.06.2014 klo 17:50"][quote author="Vierailija" time="26.06.2014 klo 17:48"]Saako sovituskopissa masturboida? Miten reagoit jos huomaat sellaista?
[/quote]
Ap
[/quote]
Väitätkö tosissasi, että sovituskopeissa on kamerat? Myönnät siis liikkeenne rikkovan lakia ja asiakkaiden yksityisyyttä törkeästi?
[/quote]
Tietysti sovituskopeissa on kamerat, kuten muissakin liikkeissä. Se ilmoitetaan peilissä olevalla tarralla. Asiakas voi tietysti olla sovittamatta vaatetta halutessaan. Tämä ei riko lakia.
Ap
[quote author="Vierailija" time="26.06.2014 klo 17:35"][quote author="Vierailija" time="26.06.2014 klo 17:31"][quote author="Vierailija" time="26.06.2014 klo 17:13"]Onko asiakkaan vai liikkeen, eli myyjien, tehtävä viedä sovitetut vaatteet takaisin paikoilleen (jos ei siis rekkiä sovituskopin edessä)? Mikä on liikkeen virallinen kanta asiaan ja mikä oma mielipiteesi?
[/quote]
Meidän liikkeissä on rekki sovituskoppien vieressä, myyjät vievät vaatteet paikoilleen. Niin sen pitäisi ollakin. Me haluamme tehdä asiakkaan asioinnista mahdollisimman mukavaa ja helppoa.
Ap
[/quote]
No niin hyvä kiitos, taidat olla oikealla alalla! Toisin kuin edellinen myyjävastaaja. Ymmärrät, että on liikkeen etu että asiointi on asiakkaalle mahdollisimman helppoa - näin asiakkaat asioivat liikkeessä ja ketju saa rahat moninkertaisena takaisin. Ärsyttäviä nämä "se on asiakkaan tehtävä, vai sotketko joka paikassa kuin kotonasi!" -meuhkaajat.
[/quote]
Rakastan työtäni :) Meillä asiakkaat eivät jätä vaatteita lattioille nurinpäin lojumaan, vaatteet jätetään aina nätisti henkarilla roikkumaan. Ehkäpä asiakkaat käyttäytyvät niinkuin heitä kohdellaan.
Ap