Kysy vaatekaupan myyjältä :)
En kerro missä kaupassa olen töissä, mutta myymme vaatteita ja sisustustuotteita.
Kommentit (53)
Oho! Olen aina luullut, että tarrat sovituskoppien läheisyydessä tarkoittaa, että siellä on kamerat! :o Anteeksi tämä haloo, olempa tyhmä! En ole asiaa sen kummemmin koskaan ajatellut tai kysynyt. Anteeksi! Pieni liike kyseessä Turussa.
Ap
[quote author="Vierailija" time="31.01.2015 klo 17:40"]
[quote author="Vierailija" time="31.01.2015 klo 17:33"][quote author="Vierailija" time="26.06.2014 klo 17:37"] [quote author="Vierailija" time="26.06.2014 klo 17:35"][quote author="Vierailija" time="26.06.2014 klo 17:31"][quote author="Vierailija" time="26.06.2014 klo 17:13"]Onko asiakkaan vai liikkeen, eli myyjien, tehtävä viedä sovitetut vaatteet takaisin paikoilleen (jos ei siis rekkiä sovituskopin edessä)? Mikä on liikkeen virallinen kanta asiaan ja mikä oma mielipiteesi? [/quote] Meidän liikkeissä on rekki sovituskoppien vieressä, myyjät vievät vaatteet paikoilleen. Niin sen pitäisi ollakin. Me haluamme tehdä asiakkaan asioinnista mahdollisimman mukavaa ja helppoa. Ap [/quote] No niin hyvä kiitos, taidat olla oikealla alalla! Toisin kuin edellinen myyjävastaaja. Ymmärrät, että on liikkeen etu että asiointi on asiakkaalle mahdollisimman helppoa - näin asiakkaat asioivat liikkeessä ja ketju saa rahat moninkertaisena takaisin. Ärsyttäviä nämä "se on asiakkaan tehtävä, vai sotketko joka paikassa kuin kotonasi!" -meuhkaajat. [/quote] Rakastan työtäni :) Meillä asiakkaat eivät jätä vaatteita lattioille nurinpäin lojumaan, vaatteet jätetään aina nätisti henkarilla roikkumaan. Ehkäpä asiakkaat käyttäytyvät niinkuin heitä kohdellaan. Ap [/quote] Mä olen vaatemyyjä ja kukaan ei todellakaan rakasta tota työtä. Joka vuorossa on aina joitain ihan vitun ärsyttäviä asiakkaita jotka haastaisi mielellään pihalle. Mun mielestä porukka on koko ajan typerämpää ja ärsyttävämpää ja tätä mieltä on kyllä ihan kaikki jotka on alalle vähän pidempään ollut. [/quote] Oon itse ollut alalla 10v, ja voin sanoa rakastavani työtäni. Miksi yleistät noin? Olet itse väärällä alalla tai väärässä työpaikassa. Rakastan työtäni siksi että olen mitä mahtavimmassa työpaikassa töissä, mulla on ihanat työkaverit ja työni on mielenkiintoista ja vastuu kasvaa kokemuksen myötä. Ehkä kannattaisi harkita muihin tehtäviin vaihtoa? :)
[/quote]
Lässyn lässyn....
Marimekko on mun käsittääkseni sellainen liike jossa tollasta sälää vois olla. Asiakaskuntakin varmasti sellainen ettei siitä oikeaa kuvaa voi saada.
[quote author="Vierailija" time="31.01.2015 klo 18:07"]
Puoli vuotta vanha aloitus
[/quote]
no ihmekkös että ap lopetti vastailun!
Viestini katosi jonnekin. Edelleen pahoittelen suuresti omaa mokaani! Astetta fiksumpana :)
Ap
Äimänä olen edelleen tästä ja tunnen itseni tyhmäksi. En ole koskaan noita tarroja sen kummemmin ihmetellyt ja luulin niiden tarkoittavan, että sovituskopissa on kameravalvonta. :(
ap
[quote author="Vierailija" time="31.01.2015 klo 18:20"]
Äimänä olen edelleen tästä ja tunnen itseni tyhmäksi. En ole koskaan noita tarroja sen kummemmin ihmetellyt ja luulin niiden tarkoittavan, että sovituskopissa on kameravalvonta. :( ap
[/quote]
No huh-huh! Meinaatko, että vartijat katsovat kun tyttöset sovittavat uimapukuja? Ei ei ei.
Olen myös myyjä (isossa ketjussa, jossa myydään vähän kaikkea) ja meillä on kameroista tarrat esillä. Sovituskoppeihin osoittavat kamerat kuvaavat menon koppeihin sekä sen kun asiakas tulee kopista - näin voidaan katsoa, onko samat vaatteet kädessä kuin mennessä. Mutta ei sinne sovituskoppiin saa kameralla kuvata.
[quote author="Vierailija" time="26.06.2014 klo 17:58"][quote author="Vierailija" time="26.06.2014 klo 17:56"][quote author="Vierailija" time="26.06.2014 klo 17:50"][quote author="Vierailija" time="26.06.2014 klo 17:48"]Saako sovituskopissa masturboida? Miten reagoit jos huomaat sellaista?
[/quote]
Mitä tähän vastaisi :D sovituskopeissa kuitenkin on kamerat. Jos haluaa masturboida ja jäädä filmille, niin mikäs siinä. En minä kurki sovituskoppeihin mitä siellä puuhataan enkä ole ikinä törmännyt hävyttömyyksiin.
Ap
[/quote]
Väitätkö tosissasi, että sovituskopeissa on kamerat? Myönnät siis liikkeenne rikkovan lakia ja asiakkaiden yksityisyyttä törkeästi?
[/quote]
Tietysti sovituskopeissa on kamerat, kuten muissakin liikkeissä. Se ilmoitetaan peilissä olevalla tarralla. Asiakas voi tietysti olla sovittamatta vaatetta halutessaan. Tämä ei riko lakia.
Ap
[/quote]
Ei muuten todellakaan ole luvallista. Sovituskoppi rinnastetaan kotirauhan piiriin kuuluvaksi alueeksi, jolla salakatselu kameroin rikkoo yksityisyyden suojaa. Tästä on oikeuden päätöksiäkin. Kerro, missä liikkeessä työskentelet, sillä tästä tehdään rikosilmoitus. Boikottiin tämä kauppa ja heti.
Kuka niitä videoita sieltä sovituskopista sitten katsoo? Te myyjätkö kikattelette niille. En itse ainakaan ole koskaan nähnyt yhdessäkään sovituskopissa kameraa :D
Joo ei tosiaan saa kuvata sovituskoppia, ei vaikka sellainen varoitustarra olisikin. Ihan löytyy vaikka googlettamalla. Rikotte lakia.
Sanotko koskaan asiakkaalle, että sinullakin on sama vaate kotona ja tykkäät siitä todella paljon, jos näin ei oikeasti ole? Tai käytätkö jotain muita vastaavia myyntikeinoja?
Tää nyt ei oikeastaan liity ehkä mitenkään sun työhös, mutta... mistä isokokoinen ihminen löytää kivoja vaatteita? Miksi isoille (pitkät/leveät tms.) tehdään erilaisia vaatteita (rättejä) kuin muille? Saako myyjä ehdottaa, että kauppaan hankittaisiin jotain, mitä siellä ei ole, jos asiakas pyytää?
[quote author="Vierailija" time="26.06.2014 klo 17:02"]Tää nyt ei oikeastaan liity ehkä mitenkään sun työhös, mutta... mistä isokokoinen ihminen löytää kivoja vaatteita? Miksi isoille (pitkät/leveät tms.) tehdään erilaisia vaatteita (rättejä) kuin muille? Saako myyjä ehdottaa, että kauppaan hankittaisiin jotain, mitä siellä ei ole, jos asiakas pyytää?
[/quote]
Minulta monesti kysytään tämä kysymys. Tuntuu pahalta, etten voi palvella kaikkia. Yritän kuitenkin parhaani mukaan ehdottaa asiakkaalle vaihtoehtoja, esimerkiksi xl-koon mekkoa (hulmuavaa ja väljää) voi hyvin käyttää tunikana.
Myyjänä en voi päättää siitä, mitä myymme.
Ap
Koot on eri kaupoissa ihan mitä sattuu. Ryysyt tuodaan kaukomailta eivätkä sovi suomalaiselle isoperseelle millään. Tehty teini-ikäisille anorektikoille.Miksi?! Laatu huonontunut ja hinnat nousseet. Tympii käydä vaatekaupoissa.
Onko asiakkaan vai liikkeen, eli myyjien, tehtävä viedä sovitetut vaatteet takaisin paikoilleen (jos ei siis rekkiä sovituskopin edessä)? Mikä on liikkeen virallinen kanta asiaan ja mikä oma mielipiteesi?
Ei ap, mutta samalla alalla. Asiakkaan tehtävä on viedä vaatteet paikoilleen, mutta jos ei näin aijo tehdä niin jättää rekkiin eikä nurinpäin lattialle niinkuin monesti meillä.
[quote author="Vierailija" time="26.06.2014 klo 17:13"]Onko asiakkaan vai liikkeen, eli myyjien, tehtävä viedä sovitetut vaatteet takaisin paikoilleen (jos ei siis rekkiä sovituskopin edessä)? Mikä on liikkeen virallinen kanta asiaan ja mikä oma mielipiteesi?
[/quote]
Meidän liikkeissä on rekki sovituskoppien vieressä, myyjät vievät vaatteet paikoilleen. Niin sen pitäisi ollakin. Me haluamme tehdä asiakkaan asioinnista mahdollisimman mukavaa ja helppoa.
Ap
[quote author="Vierailija" time="26.06.2014 klo 17:17"]Otatko perseeseen?
[/quote]
Silloin tällöin.
Ap
[quote author="Vierailija" time="26.06.2014 klo 17:31"][quote author="Vierailija" time="26.06.2014 klo 17:13"]Onko asiakkaan vai liikkeen, eli myyjien, tehtävä viedä sovitetut vaatteet takaisin paikoilleen (jos ei siis rekkiä sovituskopin edessä)? Mikä on liikkeen virallinen kanta asiaan ja mikä oma mielipiteesi?
[/quote]
Meidän liikkeissä on rekki sovituskoppien vieressä, myyjät vievät vaatteet paikoilleen. Niin sen pitäisi ollakin. Me haluamme tehdä asiakkaan asioinnista mahdollisimman mukavaa ja helppoa.
Ap
[/quote]
No niin hyvä kiitos, taidat olla oikealla alalla! Toisin kuin edellinen myyjävastaaja. Ymmärrät, että on liikkeen etu että asiointi on asiakkaalle mahdollisimman helppoa - näin asiakkaat asioivat liikkeessä ja ketju saa rahat moninkertaisena takaisin. Ärsyttäviä nämä "se on asiakkaan tehtävä, vai sotketko joka paikassa kuin kotonasi!" -meuhkaajat.
No onhan noita nyt muitakin, mm. eräs suomalainen suuri ja ulkomaillakin arvostettu tekstiilitalo, jonka valikoima on pääasiassa vaatteita, asusteita ja erilaisia sisustustuotteita. Boheemiuskin jossakin määrin sopisi kyseiseen brändiin. Mutta voi olla moni muukin liike. Luultavasti kuitenkin ketjuliike, koska pienen, yksityisen liikkeen henkilökunta voisi jopa ihan vähän edes vaikuttaakin tilattaviin tuotteisiin. Vaihtoehtoja siis on kevyesti jo yksin pk-seudulla satoja.