Onko täällä kaikkien lapset käyneet rippikoulun?
Olenko ainoa joka ei laittanut lastaan rippikouluun?
Kommentit (27)
On. En tunne ketään joka ei olisi käynyt rippikoulua.
Enkä minä laittanut lastani enkä laita, mihinkään, ihan omasta halustaan ja tahdostaan menevät.
Vierailija kirjoitti:
On. En tunne ketään joka ei olisi käynyt rippikoulua.
Enkä minä laittanut lastani enkä laita, mihinkään, ihan omasta halustaan ja tahdostaan menevät.
Samoin. Ei se liity varsinaisesti edes uskonnollisuuteen, vaan perinteeseen ja yhteisöllisyyteen. Vaikka se tietenkin uskonnollista sisältöä onkin. Mielestäni on hyvä, että perinteitä säilyy.
Meidän mukulat eivät käyneet riparia, eikä mitään vaihtoehtojuttujakaan.
Ei meillä satuja oteta niiiin tosissaan, että siihen touhuun käytettäisiin rahaa.
Meillä kävi riparin, vaikka pari vuotta aiemmin olin vielä ihan varma, ettei mene (oli sellainen ateistinalku hänestä kasvamassa). Ihan itse teki päätöksensä, ja oli vielä riparin jälkeen isostoiminnassakin mukana.
Eivät ole käyneet. Kävivät protun. Emme kuulu kirkkoon, lapsia ei ole kastettu.
Meillä ei ikinä edes mainittu rippileiriä tai korviketta.
Lapsen kavereista en tiedä.
Tyttö kävi vaellusriparin ja vain vaelluksen vuoksi. Mutta ei ottanut konfirmaatiota vastaan koska hänen mielestään oli moraalitonta tunnustaa uskovansa johonkin mitä pitää aivan huuhaana.
Ensi vuonna olisi nuoremman vuoro, mutta saa päättää itse. On sen verran kärsimätön luonne ettei todnäk halua osallistua "satukurssille" kuten vuotta vanhempi kaverinsa asian ilmaisi.