Mitä ruumiillisia vaivoja tulee suurperheäideillä raskauksien takia?
En osaa edes kuvitella, miten keho reagoi tyyliin 15 raskauteen. Kolme olen kokenut, joista yksi kaksosraskaus ja omakin kroppa melko virttynyt.
Kommentit (8)
Olen viiden lapsen äiti ja synnytyksessä ei ole edes tullut repeämiä. Muutenkaan minussa ei näy merkkejäkään synnytyksistä. Nyt tosin olen taas raskaana (näiltä osin viimeistä kertaa ja pelottaa, että paikat ovat löystyneet)
Mun tuntemilla suurperheen äideillä on kroppa ihan ylipäätään aivan erilainen kuin ennen lapsia (5-8kpl) todella leveät lantiot tulleey kaikille vaikka ylipainoa heillä ei ole ja kävely on sellaista vähän vaappuvaa, kuin jalat olisivat länkisääret. Ei ole tapana puhua vaivoista sen enempää.
En tunne kuin muutaman suurperheen äidin, mutta ainakin ulkonäkö on säilynyt ennallaan ja ovat fyysisesti hyvässä kunnossa. Tietysti voi olla jotain vaivaa joka ei näy ulospäin.
pissakakkapieruongelmat on kaikilla. emättimen aukko on iso pelottava luola. iho kurttuinen ja virttynyt venytyksistä.
mä oon ollut vaan 4 kertaa raskaana, 5 lasta.
väittäisin että kroppa ei ole muuttunut ainakaan huonompaan suuntaan. olen nyt 52 v erittäin hyvässä fyysisessä kunnossa, paremmassa kuin koskaan. helpot raskaudet, ei vaurioita synnytyksissäkään, joista yksi sektio.
Tästä on tehty Suomessa väitöskirja joskus 1990-luvulla. Tutkija tutki 10. lasta odottavia ja synnyttäviä äitejä ja totesi, että heillä ei ollut mitään merkittäviä terveyseroja vähemmän lapsia saaneisiin äiteihin verrattuna.
[quote author="Vierailija" time="26.06.2014 klo 14:20"]pissakakkapieruongelmat on kaikilla. emättimen aukko on iso pelottava luola. iho kurttuinen ja virttynyt venytyksistä.
[/quote]Täh... Emmää ainakaa kuse housujani enkä kakkaa kuin pönttöön. Voi elämä :D
7 pientä lasta enkä näytä siltä - ei edes lantioni.
Kohdun- ja peräsuolen laskeuma.