Uskotko ihan oikeasti Jumalaan?
Nyt peukku ylös jos uskot ihan oikeasti Jumalaan ja peukku alas, jos ihan rehellisesti et usko.
Kommentit (40)
[quote author="Vierailija" time="26.06.2014 klo 16:23"]Minä uskon, mutta minun Jumalani on kaikkialla läsnäoleva energia, ei siis mikään taivaissa horiseva äkäinen ukko. Jumala on kaikkialla ja koska kaikki on energiaa, kuten tiedämme, niin me olemme kaikki Jumalia ja koska energia on ikuista, me olemme ikuisia olentoja.
Voimme myös hallita tätä energiaa ja se antaa meille kaiken mitä pyydämme.
[/quote]
Mulla vähän samanlainen ajatus. Lisäksi ajattelen että pahan ajattelu ja teot tuovat maailmaan pahaa, esimerkiksi ajavat jonkun hulluuteen ja sairaihin tekoihin. Hyvän tekeminen ja ajattelu luovat positiivista energiaa ja saavat ihmiset tekemään hyviä asioita. Kaiken takana on "oikea" moraali ja toisten kohtelu oikein. Liika rahan ja vallan haluaminen ajaa väkisin tekemään väärin toisia kohtaan ja on siksi pahasta. Eli tavallaan ymmärrän osittain raamatun opetuksia, mutta oikeasti en tippaakaan usko raamattuun - se on vain kasa ihmisten kirjoituksia, jotka joku on kirjoittanut omasta lähtökohdastaan käsin. Voin kuitenkin sanoa olevani "uskovainen". Mielestäni vähän lapsellista miten ei-uskovaiset jaottelevat kaikki uskovaiset samaan kastiin ja naureskelevat kun uskovat kaiken maailman satuihin.
Niin, kun me ihmiset olemme Jumalia siinä mielessä, että olemme tämän jumalallisen energian ilmentymiä. Muuta Jumalaa ei ole. Energia, josta kaikki koostuu (tieteellinen tosiasia) on läsnä kaikkialla, siis myös ihmisessä. Ja yhtä tosi on se, että energia ei voi hävitä, joten olemme siis kuolemattomia. Meillä on kaikki voima ja valta hallita tätä energiaa.
Pääsin eroon viinasta, enkä todellakaan tehnyt sitä omissa voimissa. Lopetin myös tupakoinnin ja pari muutakin haitallista tapaa ja riippuvuutta, mutta en todellakaan omissa voimissa.
[quote author="Vierailija" time="26.06.2014 klo 16:38"]
[quote author="Vierailija" time="26.06.2014 klo 16:23"]Minä uskon, mutta minun Jumalani on kaikkialla läsnäoleva energia, ei siis mikään taivaissa horiseva äkäinen ukko. Jumala on kaikkialla ja koska kaikki on energiaa, kuten tiedämme, niin me olemme kaikki Jumalia ja koska energia on ikuista, me olemme ikuisia olentoja.
[/quote]
Mulla vähän samanlainen ajatus. Lisäksi ajattelen että pahan ajattelu ja teot tuovat maailmaan pahaa, esimerkiksi ajavat jonkun hulluuteen ja sairaihin tekoihin. Hyvän tekeminen ja ajattelu luovat positiivista energiaa ja saavat ihmiset tekemään hyviä asioita. Kaiken takana on "oikea" moraali ja toisten kohtelu oikein. Liika rahan ja vallan haluaminen ajaa väkisin tekemään väärin toisia kohtaan ja on siksi pahasta. Eli tavallaan ymmärrän osittain raamatun opetuksia, mutta oikeasti en tippaakaan usko raamattuun - se on vain kasa ihmisten kirjoituksia, jotka joku on kirjoittanut omasta lähtökohdastaan käsin. Voin kuitenkin sanoa olevani "uskovainen". Mielestäni vähän lapsellista miten ei-uskovaiset jaottelevat kaikki uskovaiset samaan kastiin ja naureskelevat kun uskovat kaiken maailman satuihin.
[/quote]
^ toi on New Agea.
Homoavioliittokeskustelun perusteella vaikuttaa, että heteroista noin 75 prosenttia on hartaita uskovaisia ja homoista täydet 100%.
Muuten ei voi käsittää tuota intoa saada Jumalan siunaus liitolleen.
[quote author="Vierailija" time="26.06.2014 klo 16:23"]
Minä uskon, mutta minun Jumalani on kaikkialla läsnäoleva energia, ei siis mikään taivaissa horiseva äkäinen ukko. Jumala on kaikkialla ja koska kaikki on energiaa, kuten tiedämme, niin me olemme kaikki Jumalia ja koska energia on ikuista, me olemme ikuisia olentoja.
[/quote]En ymmärrä mistä tuo oletus tulee, että uskovat pitäisivät Jumalaa jonain ukkona? Jumala nimenomaan on kaikkialla läsnä oleva. Jumala itse on laki, ei mikään olio.
[quote author="Vierailija" time="26.06.2014 klo 16:34"]
En usko. Raamatussa sanotaan, että Jumala on kaikinpuolin hyvä ja kaikkivoipa. Ajattelen niin, että jos Hän olisi olemassa, hän ei olisi läheskään sellainen, kuin Raamatussa kerrotaan. Maailma on liian paha raamatullisen jumalan ollakseen totta.
[/quote]
No ei tätä systeemiä tällaiseksi tarkoitettukaan. Syntiinlankeemuksen seurausta. Ihan eri ympäristöön meidät aluksi luotiinkin.
En usko. Minun mielestäni useimmat uskovaiset pelkäävät kuolemaa ja tahtovat uskoa ikuiseen elämään ja taivaaseen. Ja he saavat hyvän omatunnon kun jumala antaa anteeksi kaikki synnit. Hyi saatana mitä pelkuruutta ja narsismia. Jos menet murhaamaan/sekaantumaan lapsiin olet alhaisinta saastaa ja paha ihminen vaikka kuinka rukoilet. Ja ei siellä ole mitään ikuista elämää: PAM! Olet kuollut ja ruumis hajoaa maassa. Thats it.
Uskon, olen aina uskonutkin. Tuo pointti, että uskovaiset pelkäisivät kuolemaa, on naurettavan huono, koska mun mielestä olisi helpompaa jos kuoleman jälkeen ei olisi mitään, sehän olisi mahtavaa..:D mutta tieto siitä, että kuoleman jälkeen minua odottaa oikeudenmukainen tuomio eikä elämä lopukaan ruumiin kuolemaan on mielestäni paljon enemmän rohkeutta vaativa ajatus.
Uskon, koska koen sen oikeaksi, Raamatun sana tuo minulle voimaa, rukouksiini on vastattu ja arvot ovat hyvät. Luulen, että harva edes tietää nykypäivänä millaista uskominen on, kun ei kukaan vaivaudu lukemaan Uutta Testamenttia ja tutustumaan elävään uskoon.
Minä uskon, mutta minun Jumalani on kaikkialla läsnäoleva energia -- Voimme myös hallita tätä energiaa ja se antaa meille kaiken mitä pyydämme.
[/quote]
Ylläoleva lainaus paljastaa mielestäni ihmisen ylpeyden, itsekkään "jumalakin palvelee Minun halujani" -asenteen ja tietysti terveen nöyryyden puutteen. Toisin sanoen jotakin aivan muuta kuin sellainen terve nöyryys ja rehellisyys, jota monen yllätykseksi kristinusko edustaa: http://www.healingrooms.fi/?sid=100
Uskon, olen ollut lapsesta uskossa. Ihmettelen, kuinka joku haluaa elää ilman uskoa. Elämä on helppoa ja kuolemassa ei ole pelättävää.
Uskon Jumalaan, mutta Jeesukseen liittyviä tarinoita en pystynyt uskomaan edes lapsena (vaikka kuinka yritin!).
Minä en usko, en yhteenkään jumalaan. Elämäni on kuitenkin mukavaa ja onnellista :) Muut saavat toki uskoa, jos haluavat.
Kyllä mäki uskon jumalaan. Jumala antaa voimaa ja on läsnä. Olis outoa ajatella että ei uskois.
[quote author="Vierailija" time="26.06.2014 klo 16:55"]
En usko. Minun mielestäni useimmat uskovaiset pelkäävät kuolemaa ja tahtovat uskoa ikuiseen elämään ja taivaaseen. Ja he saavat hyvän omatunnon kun jumala antaa anteeksi kaikki synnit. Hyi saatana mitä pelkuruutta ja narsismia. Jos menet murhaamaan/sekaantumaan lapsiin olet alhaisinta saastaa ja paha ihminen vaikka kuinka rukoilet. Ja ei siellä ole mitään ikuista elämää: PAM! Olet kuollut ja ruumis hajoaa maassa. Thats it.
[/quote]
Näin agnostikon näkökulmasta on ihmeellistä, miten uskovaiset ja ateistit luulevat molemmat olevansa täysin oikeassa. Uskovaiset ovat satavarmoja että on taivas ja ikuinen elämä, kun taas ateistit huutelevat että olisi muka tieteellinen fakta ettei kuoleman jälkeen ole mitään. Tietysti saa uskoa mihin tahtoo, mutta että aletaan levittämään asioita tosina...
Kukaan, ei yksikään ihminen tässä maailmassa voi sanoa mitä kuoleman jälkeen tapahtuu, joten turha molempien osapuolien alkaa laittamaan "fatkoja" pöytään.
t. avoinna kaikille vaihtoehdoille kuoleman jälkeen
[quote author="Vierailija" time="26.06.2014 klo 16:42"]
Pääsin eroon viinasta, enkä todellakaan tehnyt sitä omissa voimissa. Lopetin myös tupakoinnin ja pari muutakin haitallista tapaa ja riippuvuutta, mutta en todellakaan omissa voimissa.
[/quote]
Hienoa! Asenteesi on tosi arvokas esimerkki meille kaikille elämäntilanteesta tai elämän haasteista riippumatta: terve nöyryys sekä tietoisuus omasta keskeneräisyydestä ja epätäydellisyydestä on rehellinen ja kestävä perusta lähestyä Jumalaa :) Toisin kuin Jumalan valjastaminen itsekkäiden tarpeittemme juoksupojaksi tai kasvottomaksi energiaksi.
"Hyödyllistä" se tietysti on, jos Jumala on ihmiselle vain energiaa - silloin ei joudu elävään vuorovaikutukseen ja suhteeseen Jumalan kanssa: välttyy kohtaamasta omaa epätäydellisyyttään Jumalan täydellisyyden ja pyhyyden lähellä, ja silloin välttyy myös tarvitsemasta Jumalan armoa, rakkautta ja anteeksiantoa. Kaiken ydin näyttää olevan se, että meille ihmisille on pahuksen tukalaa myöntää keskeneräisyytemme ja epätäydellisyytemme sekä suostua olemaan ihminen suhteessa Jumalaan, pyytää apua, voimaa, rakkautta ja anteeksiantoa Jumalalta:
[quote author="Vierailija" time="26.06.2014 klo 17:05"]
Minä uskon, mutta minun Jumalani on kaikkialla läsnäoleva energia -- Voimme myös hallita tätä energiaa ja se antaa meille kaiken mitä pyydämme.
[/quote]
Ylläoleva lainaus paljastaa mielestäni ihmisen ylpeyden, itsekkään "jumalakin palvelee Minun halujani" -asenteen ja tietysti terveen nöyryyden puutteen. Toisin sanoen jotakin aivan muuta kuin sellainen terve nöyryys ja rehellisyys, jota monen yllätykseksi kristinusko edustaa: http://www.healingrooms.fi/?sid=100
[/quote]
Healingrooms on aika kaukana kristillisyydestä, muuten :D
[quote author="Vierailija" time="26.06.2014 klo 16:38"]
[/quote]
[/quote]
LOL, teidät ois jokunen vuosisata sitten poltettu hirrrrveinä kerettiläisinä roviolla! Että jumalaa voisi ohjailla, OMG ja vielä omien halujen toteuttamaksi. Kammottavaa ylpeyttä ja itsekeskeisyyttä, jota esim. kristinusko (ja islamilaisuus) vihaa. Kyllä ois tullu kidutusta vielä tuosta kaupanpäällisiksi ennen armeliasta roviollapolttamista, on niiiiin mahrotonta jumalanpilkkaa, kun Jumala, Kaikkivaltias alennetaan ihmisen haluja toteuttavaksi juoksupojaksi, LOL.
Juu mä itse olen puhtaasti pakana, mulle kaikki jumalat on ihan yhtä "tosia".
En usko. Raamatussa sanotaan, että Jumala on kaikinpuolin hyvä ja kaikkivoipa. Ajattelen niin, että jos Hän olisi olemassa, hän ei olisi läheskään sellainen, kuin Raamatussa kerrotaan. Maailma on liian paha raamatullisen jumalan ollakseen totta.