Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen umpihetero valkoihoinen lihaa syövä mies

Vierailija
26.06.2014 |

Elän vaimoni ja lapseni kanssa varsin konservatiivisessa heteronormatiivisessa parisuhdeidyllissä. Avioliitto, rivitalo ja farmariauto on. Välillä kutsumme naapurin perheen meille syömään vaimon tekemää kääretorttua ja katsomaan lomakuvia. Tämä on meille sopiva tapa elää. Me nyt vaan satutaan olemaan umpiheteroita ja kovin keskiluokkaisia.

Olen miettinyt, mitä tasa-arvoinen avioliittolaki olisi minulta pois. Jotain konkreettista haittaa siitä täytyy olla, jos samaa sukupuolta olevat saisivat mennä naimisiin. Eihän sitä muuten niin kärkkäästi vastustettaisi. En vaan millään keksi, mitä haittaa siitä olisi minun elämälleni! Miten ihmeessä homojen avio-oikeus estäisi minua elämästä omaa heteronormatiivista elämäntyyliäni?

Ihmettelenkin suuresti sitä vastustusta. Miten jotkut viitsivät käyttää niin paljon tarmoaan toisten ihmisten oikeuksien vastustamiseen. Miksi kaikki eivät vain saisi elää omaa elämäänsä niin kuin haluavat ja kenen kanssa haluavat, sikäli kun siitä ei muille ole haittaa?

Ihmisillä on erilaisia mieltymyksiä. Yksi haluaa töihin Lontooseen investointipankkiin ja tienata miljoonia. Hyvä, tee siis niin, jos se on sinun mielestäsi parasta omalle elämällesi.

Toinen haluaa muuttaa Tiibettiin joogaamaan ja syömään ituja sopusoinnussa luonnon kanssa. Tee siis niin, jos se on sinun unelmasi.

Kolmas poimii Australiassa appelsiineja ja harrastaa surffausta kaiken vapaa-aikansa. Se voi olla hänen unelmansa.

Neljäs haluaa mennä homoavioliittoon miehen kanssa ja maalata kukkaistauluja. Hyvä, tee niin jos se on sinun mielestäsi parasta elämällesi. Ei se ole minulta mitään pois.

Joku taas haluaa heteronormatiivisen parisuhdeidyllin, kiharapäisiä lapsia ja sunnuntaikirkon. Hyvä, tee juuri niin, jos se on sinun käsityksesi täydellisestä elämästä!

Olen päässäni tullut jonkinlaiseen käsitykseen asioista ja oma ohjeeni onkin seuraavanlainen: ELÄ ELÄMÄÄSI JUURI NIIN KUIN ITSELLESI PARHAITEN SOPII, JA SALLI SAMA MYÖS MUILLE.

Kommentit (54)

Vierailija
1/54 |
26.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiallisimpia kirjoituksia mamma-palstalla aiheesta,

ja kirjoittajana MIES!

aloittajan vaimon kannattaa jättää tämä sika!

raapiii varmaan muniaankin!!!

=D

Vierailija
2/54 |
26.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni täysi-ikäisten ja täysivaltaisten ihmisten elämää pitäisi muutenkin rajoittaa mahdollisimman vähän, sikäli kun heidän tavastaan elää elämäänsä ei aiheudu muille haittaa. Tämähän vaikuttaa olevan jossain määrin sukupolvikysymys: nuoremmat ovat liberaalimpeja kuin vanhemmat sukupolvet. Kaikki 1967 jälkeen syntyneet äänestivät lakivaliokunnassa puolesta ja vanhat jäärät vastaan.

-ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/54 |
26.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jutustasi jäi pois viides, joka haluaa eduskuntaan kiristämään verotusta ja jakamaan rahaa niihin kohteisiin, joista juuri sinä et niin välittäisi. Mitenkäpä sekään sinulta pois olisi, valtio maksaa. Eikö yhtään häiritse?

Vierailija
4/54 |
26.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.06.2014 klo 12:10"]

Mielestäni täysi-ikäisten ja täysivaltaisten ihmisten elämää pitäisi muutenkin rajoittaa mahdollisimman vähän, sikäli kun heidän tavastaan elää elämäänsä ei aiheudu muille haittaa. Tämähän vaikuttaa olevan jossain määrin sukupolvikysymys: nuoremmat ovat liberaalimpeja kuin vanhemmat sukupolvet. Kaikki 1967 jälkeen syntyneet äänestivät lakivaliokunnassa puolesta ja vanhat jäärät vastaan.

-ap

[/quote]

Onneksi tuo lakimuutos tulee menemään läpi jossakin vaiheessa kun ne vanhat dinosaurukset saadaan ulos eduskunnasta!

Vierailija
5/54 |
26.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.06.2014 klo 12:13"]

Jutustasi jäi pois viides, joka haluaa eduskuntaan kiristämään verotusta ja jakamaan rahaa niihin kohteisiin, joista juuri sinä et niin välittäisi. Mitenkäpä sekään sinulta pois olisi, valtio maksaa. Eikö yhtään häiritse?

[/quote]

AP:n aloituksesta suora lainaus: "Miksi kaikki eivät vain saisi elää omaa elämäänsä niin kuin haluavat ja kenen kanssa haluavat, sikäli kun siitä ei muille ole haittaa?" Tuo oma esimerkkisi oli ihan pikkuisen eri maailmasta...

Vierailija
6/54 |
26.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan ei ole umpihetero ;)

Vierailija
7/54 |
26.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

homomiehethän ovat yleensä hyvän näköisiä ja  siistejä.

tämä harmittaa monia palstan mammoja, kun ovat saaneet pakit homolta,

eikä näin ollen ole hiivaisen tavaran vietävissä.

siksi naiset ajattelevat että kieltämällä homoilta oikeudet,

homot eheytyy takaisin naisten tavaran alistettavaksi =D

Vierailija
8/54 |
26.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.06.2014 klo 12:13"]

[/quote]

Mitä ihmettä oikein höpiset? Tokihan se häiritsee, jos verorahojani kerätään ja laitetaan kaivoon. Mutta se, että kaksi homoa menee naimisiin, ei maksa minulle mitään. Vuokratkoon vaikka versaillesin palatsin ja pitäköön isot prinsessahäät, ei haittaa minua.

ap

Vierailija
9/54 |
26.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.06.2014 klo 11:52"]

=D

[/quote]

Jos sillä sellaiset on

Vierailija
10/54 |
26.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin "umpituhero" xD

Vierailija
11/54 |
26.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.06.2014 klo 12:39"]

[quote author="Vierailija" time="26.06.2014 klo 11:52"]

=D

[/quote]

Jos sillä sellaiset on

[/quote]

Juu on munat ja raavinkin tarpeen mukaan. Jos näkemykseni on, että ihmisten pitäisi saada elää elämäänsä parhaaksi näkemällään tavalla, niin laskeeko se jollain tapaa miehisyyttäni? En ole varma, ymmärsinkö oikein tätä viestiä. Voit toki avata viestin sisältöä tarkemminkin, jos se on aiheeseen liittyen oleellista.

-ap

Vierailija
12/54 |
26.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tämähän ei todellakaan ole umpiheteron konservatiivimiehen kirjoittamana tarina.

Vierailija
13/54 |
26.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä ap on vaan hetero, ei tartte sanoa "umpi"hetero. Jälkimmäinen on nimenomaan sellainen, joiden mielestä kaikkien muidenkin pitäisi olla heteroita.

Vierailija
14/54 |
26.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap ei ole umpihetero, koska sallii muutkin suuntaukset.

Vierailija
15/54 |
26.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.06.2014 klo 12:44"]

No tämähän ei todellakaan ole umpiheteron konservatiivimiehen kirjoittamana tarina.

[/quote]

Siis en ole konservatiivimies. Kuten avauksesta voinee päätellä, niin hyvinkin liberaali. Mutta kuten todettua, tällainen konservatiivinen perheidylli sopii parhaiten minulle. Huom: minulle, muut elelköön niinkuin tykkäävät, kunhan eivät yritä estää minun elämäntapaani.

-ap

Vierailija
16/54 |
26.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän eläinten käyttäminen erilaisiin kokeisiin ja testeihin ole minulta mitenkään pois eikä hetkauta mun elämää mutta silti se on minusta väärin enkä halua hyväksyä sitä.

Vierailija
17/54 |
26.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.06.2014 klo 12:50"]

ap ei ole umpihetero, koska sallii muutkin suuntaukset.

[/quote]

Myönnettäköön, että otsikko oli tarkoituksella hieman provosoiva. Umpiheterolla tarkoitin vain sitä, että en ole koskaan pohtinut seksuaalista suuntautumistani, koska se on aina ollut naisiin lämpiävä. Tämä "umpihetero" termi on kyllä vähän hölmö, pahoittelen.

-ap

Vierailija
18/54 |
26.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.06.2014 klo 12:50"]

Eihän eläinten käyttäminen erilaisiin kokeisiin ja testeihin ole minulta mitenkään pois eikä hetkauta mun elämää mutta silti se on minusta väärin enkä halua hyväksyä sitä.

[/quote]

Homojen vertaaminen eläimiin tuntuu olevan tänä päivänä aika yleistä. Mutta jos kaksi oikeustoimikelpoista täysi-ikäistä haluaa olla yhdessä, niin silloinhan molemmat kokevat hyötyvänsä. Ei siinä ole ketään uhria.

Eläin ei välttämättä haluaisi, että ihminen tekee sille laboratoriossa kokeita. Eläin tuskin kokee hyötyvänsä tilanteesta.

-ap

Vierailija
19/54 |
26.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksa usko, että kukaan "umpihetero keskiluokkainen perheenisä" jaksaisi kirjoitella keskellä arkipäivää jollekin vauvapalstalle näin analysoivaa tekstiä puolustellakseen homojoen naimaoikeutta.

Esitän vahvan epäilykseni siitä, että tämä on naisen käsialaa. En tosin ymmärrä motiivia, että miksi stoori on pitänyt kirjoittaa tällaisesta näkökulmasta.

Vierailija
20/54 |
26.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.06.2014 klo 12:56"][quote author="Vierailija" time="26.06.2014 klo 12:50"]

[/quote]

Homojen vertaaminen eläimiin tuntuu olevan tänä päivänä aika yleistä. Mutta jos kaksi oikeustoimikelpoista täysi-ikäistä haluaa olla yhdessä, niin silloinhan molemmat kokevat hyötyvänsä. Ei siinä ole ketään uhria.

Eläin ei välttämättä haluaisi, että ihminen tekee sille laboratoriossa kokeita. Eläin tuskin kokee hyötyvänsä tilanteesta.

-ap

[/quote]

Tuo oli vaan esimerkki että on paljon asioita joilla ei oo mun elämään merkitystä mutta en hyväksy niitä. Ei ole ihmisoikeuskysymys joten vastustan

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi kolme