Nuoren yh-äidin ahdinko :(
En tiedä kenen puoleen kääntyisin sillä minulla ei juurikaan ole ystäviä ja perheeni kanssa en ole kovin läheinen. Haluan kuitenkin hieman purkaa sydäntäni sillä olen aivan loppu.
Olen siis nuori yh-äiti. Tyttäreni on 2 kuukauden ikäinen, elän hänen kanssaan kaksin sillä tyttäreni isä menehtyi puoli vuotta sitten auto-onnettomuudessa.
Asumme tyttäreni kanssa kerrostalossa joka on suoraan sanottuna maanpäällinen helvetti. Muutin tähän taloon asumaan hieman ennen synnytystä joten en ole ehtinyt asumaan tässä kauaa. Siksi myöskään naapurit eivät tiedä taustojani mutta ei kyllä hirveästi tee mieli niitä raottaakkaan.
Naapurini kirjaimellisesti haukkuvat minua vähän väliä. Kun tulin sairaalasta kotiin tyttäreni kanssa, eräs naapuri sanoi päin naamaa että noniin, yksi äpärä lisää tähän taloon. En sanonut mitään, menin vain äkkiä kotiin itkien. Vastaavanlaisia kommentteja satelee vähän väliä kun törmään naapureihini. En jaksa ottaa kommentteihin mitään kantaa, joskus olen sanonut että asiat eivät ole aivan niin kuin he luulevat, mutta turhaan, sama haukkuminen jatkuu.
Viimeinen pisara oli kun naapurini olivat tehneet minusta lastensuojeluilmoituksen. Tyttäreni kuulemma itkee yöt ja päivät enkä minä hoida häntä. Tämä ei todellakaan pidä paikkansa sillä tyttäreni on minulle elämääkin tärkeämpi enkä ikinä voisi laiminlyödä häntä.
Olen yrittänyt etsiä uutta asuntoa mutta asuntoja ei valitettavasti tipu taivaasta, etenkään kun minulla ei ole mitään akuuttia hätää. Eli en ole asunnoton tms. Tämä ei silti voi jatkua näinkään sillä en oikeasti uskalla mennä ulos tyttäreni kanssa koska pelkään törmääväni naapureihin enkä jaksa sitä jatuvaa haukkumista enää yhtään. Ainoa tapa lähteä ulos on se että yksinkertaisesti kuuntelen koska rappu on niin hiljainen ettei sielä ole ketään ja täytyy sanoa ettei se todellakaan ole mitään elämää.
Kommentit (58)
Voi ei mitä hulluja tähän maailmaan mahtuu. Voimia sinulle, vinkkinä että vuokraovi.comista voisi löytyä uusi asunto. Samoin tori.fi sivustolta. Toivottavasti pääset pian muuttamaan!
Meillä sama kokemus perheenä ja neljä ls-ilmoitusta on tehty. Nyt sossujakin jo naurattaa ja sanoivat etteivät meille enää tule. Itse olen päässyt asian yläpuolelle ja ihan parhaaksi olen kokenut sen että ei kannata sanaakaan puhua näille ilkeille naapureille.
Kannattaa puhua sossuille niin rehellisti kuin asiat on niin kyllä ne kuule erottaa kuka on rehellinen ja kuka tekee näitä ilmoituksia ilkeyttään.
Ole oma iloinen itsesi niin se vasta ärsyttääkin naapureita. Nouse asian yläpuolelle. Kukaan ei meitä savusta ainakaan kodistamme pois ja me ei aiota muuttaa minnekkään. Toivon ettet sinäkään sitä tee!
Oletko ajatellut että voisit muuttaa vähän kauemmaksikin, missä olisi vapaita asuntoja ja halvemmat vuokrat? Pienen lapsen kanssa muuttaisin pieneen rivariasuntoon, missä elämisen äänet ei niin häiritsisi naapureiden mielenrauhaa. Saisit oman pihan, jota laitella ja lapsella olisi kasvaessaan turvallinen leikkipaikka.
Kiusaa niitä takas. Seuraavan kerran kun joku sanoo sulle ilkeästi niin kommentoit esim ulkonäköä jos sanoja on läski/vanha/finninaama tms...
[quote author="Vierailija" time="26.06.2014 klo 10:45"]
Oletko ajatellut että voisit muuttaa vähän kauemmaksikin, missä olisi vapaita asuntoja ja halvemmat vuokrat? Pienen lapsen kanssa muuttaisin pieneen rivariasuntoon, missä elämisen äänet ei niin häiritsisi naapureiden mielenrauhaa. Saisit oman pihan, jota laitella ja lapsella olisi kasvaessaan turvallinen leikkipaikka.
[/quote] Muuten voisin tätä harkitakkin, mutta minulla on oman alan työpaikka odottamassa ja hyvä sellainen onkin niin en viitsisi hevillä siitä luopua :/.
Siis pistää kyl vihaks sun naapurit. Miten tommosii ihmisii voi ees olla??? Toivottavasti saat äkkii uuen asunnon pääset pois hullujen seasta. Sanot vaa niille jos ne alkaa jotai vittuilee et joo joo hanki elämä hemmetin kurppa tai muuta tökeröö takas.
Osanottoni suureen suruusi! Sinänsä ei liity tähän, mutta kai liikennevakuutuksesta maksetaan perhe-eläkettä? Jos ei, laita heti tieto lapsesta sinne! Voimia js toivottavasti jaksat nousta suosta. Muista, että se lastensuojelu myös auttaa, jos suruvja masennus käyvät ylivoimaiseksi. Ne on siellä ladtadi varten eivätkä ole ensimmäisenä häntä viemässä.
Osaisimpa sanoa muuta. Mutta voimia!
Töksäytä naapureille, että sinulla on suruaika miehesi kuoleman johdosta, joten voisivat jättää puheet puhumatta ja että uusi asunto on etsinnässä, koska et selkeästi ole tervetullut taloon. Sen jälkeen lähdet pois tilanteesta nokka pystyssä ja voittajana. Teet palveluksen itsellesi ja lisäksi mahdollisesti seuraaville asukkaille.
Tulipa paha mieli sun puolesta :( jos asuisit Jyväskylän alueella niin tarjoisin vaikka kahvit :) mulla itelläni 2v ja 8kk ikäiset tytöt :) ja oon ite 24.
Mul oli itelläni raskaana ollessa samantyyppisii naapureita. Sain heti samana päivänä varotuksen ku olin muuttanu. Ne ei kestäny nuorii . Mä en ees bilettäny. Ei ollu ees telkkarii tai musavehkeitä mitä huuattaa. Ja valittivat et oli ollut kamalat bileet. Mikä ei ollu totta. Aina ku meni ulos alakerran mummo kyyläs verhon takaa. Sil oli myös poika joka välil oikeestaa aina oli äitisä luona. No ei helpottanu tilannetta yhtää ku mun veli kävi hakkaamas sen äijän paskakuntoo. Sit se viel kävi huutaa sille valittaja mummelille et kuole siihen syöpääs ni pääsee sustaki eroon ku se oli viel sairas se äijän/pojan äiti. Noo ei siin mitää ne alko kunnol kaikki häiritsee ja isännöitsijäki irtisano sen talon ku ei kestäny enää niit ihmisii. Sit tuli mun isä kuvioihin joka alko uhkailee jotai naapurii.. no sit aattelin et pakko muuttaa. Sori ei liittyny asiaa mut tommoset naapurit on syvältä
Otan osaa suruusi. Itsekin olen jäänyt yksin lasten kanssa, kun heidän isänsä kuoli.
Ethän anna noiden idioottien pilata teidän elämäänne? Sitä sossua ei kannata pelätä, kerro heille kaikki, mitä sulle on tapahtunut ja kuinka naapurit kohtelevat sua. Ja yritä etsiä pian uusi asunto.
Mäkään en ole varma, kannattaako sun sanoa niille naapureille mitään... jos ovat noin hulluja, saattavat vaan saada vettä myllyyn kun alat heille kertomaan juttuja. Pysy vaan kaukana niistä. Millaisia ihmisiä he muuten ovat?
Jos olisin sä, nostaisin pääni pystyyn ja eläisin lapsen kanssa hyvää elämää noista hulluista huolimatta. Jos niitä juttuja alkaa liikaa kuuntelemaan, voi pian alkaa kuvitella olevansa oikeasti huono äiti (kuten mulle on meinannut käydä).
Jos sulla on työpaikka ja koulutus, niin saisit varmaan asuntolainaa asumisoikeusasuntoa varten. Niitähän on vapaana enemmän. Saisit samalla kerättyä pääomaa omistusasunnon ostoon. Itse sain 25 000€: n lainan määräaikaisella työsopimuksella, ilman säästöjä tai takaajia pari kuukautta sitten. Työpaikkani on kylläkin ns. varmalla alalla.
No mitä ihmettä? Voiko tuollaisia ihmisiä/naapureita oikeasti olla, ihan oikeassa elämässä?! Uskomatonta.
[quote author="Vierailija" time="26.06.2014 klo 09:33"]
Kannattaa etsiä uutta asuntoa, noin hullut naapurit voivat haukkua lastakin päin naamaa!
[/quote]
Tällaisia naapureita on jokainen velvollinen kiskomaan turpaan / informoimaan ystäviään jotta nämä tietävät vetää vittupäätä pataan.
Minkälaisia ihmisiä nämä sinun naapurit oikein on? Jotenkin parempia muka? Minä varmaan kysyisin naapurilta, että "Missä sun sydämesi ja sielusi on? Millä oikeudella sinä arvostelet ja haukut minua? Onko se jotenkin häpeä olla nuori LESKI? Ei ole. Olet aika julma ihminen. ." Ja kävelisin nenä pystyssä ohi, vaikka se huutelisi perään.
Joskus on vain syytä sanoa kuten asiat on.
Tsemppiä. Toivottavasti löytyy se uusi asunto.
terv. kolmen yh, eronnut
Voisitko mainita tapahtumista, kun etsit uutta asuntoa? Olet naapureittesi vainon kohteena ja tilanne on sinulle erittäin ikävä.
Olen todella pahoillani siitä, että naapureillasi on joko ilkeä luonne, dementiaa ja/tai mielenterveysongelmia. Tuollainen kohtelu ei todellakaan ole normaalia.
Nyt unohdat ne hullut! Laitat kuulokkeet päähän ja lähdet pää pystyssä vaunulenkeille! :)