Ristikkäisallergioista
Moi! Onko jollain kokemusta siitepölyallergian aiheuttamista ristikkäisallergioista? En ole kuukauteen voinut syödä esim. pähkinöitä ja tomaatteja kun aina alkaa kurkkua kutittamaan, kihelmöimään ja lievästi turpoamaan kun olen syönyt näitä kahta? Meneekö talveksi ohi vai onko teillä ristikkäisallergiat jäänyt päälle?
Syön ihan normaaliin tapaan reseptillä saatuja allergialääkkeitä, jos se liittyy tähän jotenkin.
Kommentit (4)
Mun mies ei voi syödä mihinkään aikaan vuodesta hedelmiä (p.l. sitrukset ja banaani yleisimmistä hedelmistä) eikä pähkinöitä. Lapsi taasen välttää koivun kukinta-aikaan omenaa ja päärynää, mutta voi syödä niitä muuhun aikaan vuodesta. Molemmat koivuallergisia.
Eli vaihtelee tuo allergian voimakkuus henkilöstä riippuen.
[quote author="Vierailija" time="04.07.2014 klo 10:07"]
Mun mies ei voi syödä mihinkään aikaan vuodesta hedelmiä (p.l. sitrukset ja banaani yleisimmistä hedelmistä) eikä pähkinöitä. Lapsi taasen välttää koivun kukinta-aikaan omenaa ja päärynää, mutta voi syödä niitä muuhun aikaan vuodesta. Molemmat koivuallergisia.
Eli vaihtelee tuo allergian voimakkuus henkilöstä riippuen.
[/quote]
Kiitos vastauksesta! Toivottavasti menisi edes tuo pähkinäallergia multa pois kun tykkään niistä niin kovasti :D
Ja vielä, miehen allergiat (niin koivuallergia kuin ruoka-aineiden ristiallergiat) ovat puhjenneet aikuisena.
Niin ja siis en ole ainakaan ennen ollut millekään muulle ruoka-aineelle allerginen.