Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kun lapsi on yksin suihkussa ja huutelee

Vierailija
26.06.2014 |

sinua "juomaan vaahtokahvia" tms, menetkö?

Kun lapsesi on yksin suihkussa, huuteleeko hän sinua sinne? Menetkö?

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
26.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

???

Vierailija
2/27 |
26.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, siis viisivuotiaani rakastaa suihkussa olemista ja saattaa olla siellä puolikin tuntia. Saa käyttää saippuaa leikeissään ja tekee pikku astioihin vaahtokahvia ym leikkijuomia ja sitten huutelee minua juomaan leikisti. Eikö muiden lapset tee tätä?

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
26.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.06.2014 klo 07:29"]Niin, siis viisivuotiaani rakastaa suihkussa olemista ja saattaa olla siellä puolikin tuntia. Saa käyttää saippuaa leikeissään ja tekee pikku astioihin vaahtokahvia ym leikkijuomia ja sitten huutelee minua juomaan leikisti. Eikö muiden lapset tee tätä?

ap

[/quote]

No en tod. anna lotrata puoltatuntia suihkussa. Sielä peseydytään, jos haluaa vaahtoleikkejä leikkiä niin ei sen suihkun tarvi juosta. Mutta jos olisin noin urpo ja tuhlaavainen että antaisin niin kyllä mä menisin lattea juomaan.

Vierailija
4/27 |
26.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.06.2014 klo 07:29"]

Niin, siis viisivuotiaani rakastaa suihkussa olemista ja saattaa olla siellä puolikin tuntia. Saa käyttää saippuaa leikeissään ja tekee pikku astioihin vaahtokahvia ym leikkijuomia ja sitten huutelee minua juomaan leikisti. Eikö muiden lapset tee tätä?

ap

[/quote]

Ei ainakaan minun, onneksi. Voin vain kuvitella mitkä vesilaskut noistakin tulee. Oma lapseni inhoaa suihkua (pitää silti saunasta). 

Mutta siis jos ei oteta kantaa lillukanvarsiin, niin pyrin olemaan lapseni kanssa niin paljon kuin hän haluaa/ minä pystyn ja leikitään yhdessä. Voi tulla pikku kahvilanpitäjä surulliseksi, jos ei asiakkaita ole :'(

Vierailija
5/27 |
26.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tietenkin menen.

Vierailija
6/27 |
26.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä lapsi saa leikkiä suihkussa sen puoli tuntia ihan vapaasti. Maksan itse vesilaskun ja mieluummin maksan siitä kuin jostain Hoplopista. Vesilasku ei edes ole suuren suuri, kun lapsi suihkuttelee noin kerran viikossa yksin (muina päivinä minä suihkutan nopeasti) ja suihku on pienellä.

ap

[quote author="Vierailija" time="26.06.2014 klo 07:33"]

No en tod. anna lotrata puoltatuntia suihkussa. Sielä peseydytään, jos haluaa vaahtoleikkejä leikkiä niin ei sen suihkun tarvi juosta. Mutta jos olisin noin urpo ja tuhlaavainen että antaisin niin kyllä mä menisin lattea juomaan.

[/quote]

Vierailija
7/27 |
26.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun lapseni rakastaa suihkua. Uimassa sen sijaan ei tykkää käydä, eikä sen vuoksi esim. uimahallissa käydäkään kuin harvoin. Leikkiköön siis suihkussa kerran viikossa, kun muuten elämme aika ekopihisti (emme lennä kuin max kerran 2 vuodessa, käytämme julkisia auton sijaan, emme syö lihaa, emme osta muovikasseja jen arjen pieniä valintoja).

Kyllä minä käyn sitä lapseni vaahtokahvia juomassa mutta olen rajannut käynnit kolmeen/ suihku. Hänen suihkutteluaikansa on oiva aika tehdä kotihommia rauhassa :) .

ap

[quote author="Vierailija" time="26.06.2014 klo 07:40"]

Ei ainakaan minun, onneksi. Voin vain kuvitella mitkä vesilaskut noistakin tulee. Oma lapseni inhoaa suihkua (pitää silti saunasta). 

Mutta siis jos ei oteta kantaa lillukanvarsiin, niin pyrin olemaan lapseni kanssa niin paljon kuin hän haluaa/ minä pystyn ja leikitään yhdessä. Voi tulla pikku kahvilanpitäjä surulliseksi, jos ei asiakkaita ole :'(

[/quote]

Vierailija
8/27 |
26.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menen joskus. Ihan puolta tuntia lapsi ei viihdy suihkussa, kylvyssä kylläkin. ( Omassa vanhassa vauva-ammeessaan).

Me käymme uimassakin joskus, lapsi käy täälläkin suihkussa n. kerran viikossa ja vesi kuuluu vuokraan. Usein käydään pesulla esim. maauimalassa, vuokrasaunassa, viikonloppukylässä - omaa saunaa ei muuten kaikilla ole, ei meilläkään.

Vierailija
9/27 |
26.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

P.S. Vuokrasauna = rantasauna :)

Vierailija
10/27 |
26.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan näin mielenkiinnosta kysyisin, mikä oli tämän aloituksen tarkoitus?

Vierailija
11/27 |
26.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai menen juomaan vaahtokahvit, jos sellaista on tarjolla. Mutta itse laitan lapset vanhoihin vauva-ammeisiinsa polskimaan niin säästyy vettä.

T. Isä

Vierailija
12/27 |
26.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.06.2014 klo 07:29"]

Järjetöntä veden tuhlausta.

ap

[/quote]

Vierailija
13/27 |
26.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoa, mikä minua ihmetyttää tässä on se, että 5-vuotias laitetaan yksinään suihkuun. Kummakos jos huutelee sieltä kaveria jos lotraa puolikin tuntia yksinään...

Vierailija
14/27 |
26.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vedestä on tullut jotenkin pyhä asia. Jos tuhlaan 1000 € tavaraan/ruokaan... se on ok. Mutta jos tuhlaan 200 000 litraa vettä (hinta n. 1000 €) niin kaikki kauhistelee.

Vierailija
15/27 |
26.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä samanlainen 5v :) Tosin kehotan menemään pieneen ammeeseensa kippojen ja kuppien kanssa. Sitten kökin vieressä ja saan ihania keittoja, pirtelöitä ja kahveja :D Joskus annan rätin käteen niin lapsi pesee kylppärin seinät. Suihkussa saa olla sen 10min.

Vierailija
16/27 |
26.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä loppui pesulla leikkiminen samaan aikaan kun alkoi itsekseen suihkutella (6v). Siihen asti oli vauvan amme käytössä ja tarjoilut pelasi meille vanhemmillekin. Vieläkin (7v) tuo joskus ottaa pesuvadin ja leikkii kylppärissä vesileikkejä, mutta ne on erillään pesulla käynnistä.

Vierailija
17/27 |
26.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kun hän nimenomaan haluaa jäädä yksin suihkuun vielä sen jälkeen, kun olen pessyt hänet. Tykkää siitä. Tykkää muutenkin puuhailla itsekseenkin. Välillä vain huutelee "kahville".

Vauva-ammetta meillä ei ole olltu sen jälkeen, kun annettiin se serkulle. Eikä lapsi sinne mahtuisikaan.

Hassua, että tästä kerran viikossa hiljaisella vesisuihkulla suihkuttamisesta pitäisi tulla huono omatunto, vaikka monissa perheissä on isot ulkouima-altaat lapsille (ja aikuisillekin, tai paljut) ja niihin menee kerralla aika paljon vettä... Tai monet perheet ajelevat yksityisautoilla ja lentävät lentokoneilla usein- meillä ei näitä tehdä joten hyvällä mielellä annan lapseni nauttia suihkustaan :) .

ap

[quote author="Vierailija" time="26.06.2014 klo 08:15"]

Ainoa, mikä minua ihmetyttää tässä on se, että 5-vuotias laitetaan yksinään suihkuun. Kummakos jos huutelee sieltä kaveria jos lotraa puolikin tuntia yksinään...

[/quote]

Vierailija
18/27 |
26.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.06.2014 klo 08:28"]

Vedestä on tullut jotenkin pyhä asia. Jos tuhlaan 1000 € tavaraan/ruokaan... se on ok. Mutta jos tuhlaan 200 000 litraa vettä (hinta n. 1000 €) niin kaikki kauhistelee.

[/quote]

No kyllä minä kauhistelen molempia jos kyse on nimenomaan TUHLAAMISESTA eli siis ei mitään kauhean järkevää syytä, kuten juuri vedellä lotraaminen. Miksi ostaa tavaraa/ruokaa tuhlaillen tai käyttää vettä tuhlaillen? En halua vetää mitään afrikan lapset korttia, kun sitä ei yksinkertainen av-mamma tajua, mutta miettikää vaikka niitä omia lapsianne 40 vuoden päästä, mihin kuntoon päästämme tämän maailman, minkälaisen maan me jätämme heille elää? Mutta harvoin täällä nähdään omaa nenänpäätä pidemmälle

Vierailija
19/27 |
26.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän sen lapsen tarvitse sinne vauva-ammeeseen mennä... riittää että siellä on se vesi millä lotrata.

Pari kk sitten meillä istui 6v ja 8v samassa ammeessa.... vähän ahtaan näköistä mutta hauskaa niillä oli.

Vierailija
20/27 |
26.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.06.2014 klo 09:19"]

Ei kun hän nimenomaan haluaa jäädä yksin suihkuun vielä sen jälkeen, kun olen pessyt hänet. Tykkää siitä. Tykkää muutenkin puuhailla itsekseenkin. Välillä vain huutelee "kahville".

Vauva-ammetta meillä ei ole olltu sen jälkeen, kun annettiin se serkulle. Eikä lapsi sinne mahtuisikaan.

Hassua, että tästä kerran viikossa hiljaisella vesisuihkulla suihkuttamisesta pitäisi tulla huono omatunto, vaikka monissa perheissä on isot ulkouima-altaat lapsille (ja aikuisillekin, tai paljut) ja niihin menee kerralla aika paljon vettä... Tai monet perheet ajelevat yksityisautoilla ja lentävät lentokoneilla usein- meillä ei näitä tehdä joten hyvällä mielellä annan lapseni nauttia suihkustaan :) .

ap

[quote author="Vierailija" time="26.06.2014 klo 08:15"]

[/quote]

[/quote]

Jaa, olet tyypillinen viherpunikki.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä seitsemän