Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vaikeasti masentuneen miehen jättäminen...

Vierailija
26.06.2014 |

Mieheni on vaikeasti masentunut, oikeasti sairas. On syönyt lääkkeitä 10 vuotta ja niiden seurauksena persoona muuttunut ilottomaksi, tunnekylmäksi, seksikään ei häntä enää kiinnosta. Olen tukenut ja ollut turvana taloudellisesti ja muutenkin, mutten jaksa enää. Toisaalta tuntuu pahalta että sairaus tulee väliimme. Mutta koen että ansaitsen ihmisen joka on kiinnostunut minusta, tulevaisuudesta ja joka edes vähän osallistuisi perhe-elämään. Mitä mieltä olette?

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
26.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.06.2014 klo 10:17"]

[quote author="Vierailija" time="26.06.2014 klo 10:03"][quote author="Vierailija" time="26.06.2014 klo 09:54"]

Jättäisikö mies koskaan vaimoa, jos vaimo sairastuu... :(

[/quote]

Niitä on PALJON jotka ovat jättäneet. Minut on jätetty paljon pienemmästäkin, lihomisesta ja kropan muuttumisesta raskauksien jälkeen... 

[/quote]Todellako ? Monelle miehelle olet ollu raskaana ?

Ilmeisest sinun miehet on tajunnu sinun luonteesi myöhemmin

[/quote]

No ei minua ole jättänyt kuin 1, syy raskausarvet ja 12 kg lihominen... Mutta tiedän myös sukulaisista, tutuista, työkavereista tms näitä tapauksia joissa miehet on jättäneet vaimojaan pienemmistäkin syistä kuin oikeasti raskas hoitoon huonosti reagoiva vaikea masennus kuten ap:n miehellä... 

En kyllä usko että miehet olisi kovempia jättämään kuin naisetkaan, on niitä naisiakin jotka jättää pienistä syistä. Jos ap miehensä päätyy jättämään, sitä en missään nimessä pidä kyllä pienenä syynä. Sen sijaan nämä "ei oikein ole enää sitä alkuaikojen tunnetta" ja neljänkympin kriisissä itsensä etsijä-lähtijät on niitä vähän epäilyttävämpiä.

Vierailija
22/24 |
26.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos edelleen kaikille asiallisista vastauksista.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
26.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sairaus olisi syy olla eroamatta? Ihan sama vaikka toisen elämä hetkellisesti notkahtaisi, jos on itse 10-vuotta kumulatiivisesti kerännyt enemmän niskaan paskaa ja ahdistusta. Tekosyy, kuten niin monessa muussakin kulissiliitossa.

Vierailija
24/24 |
26.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinulla on ensisijaisesti vastuu pitää huolta lapsistasi ja itsestäsi. Mies tulee vasta sitten, hän on sairaudestaan huolimatta aikuinen ja vastuussa itsestään. Raadollista, mutta näin se vaan on. Jos yrittää haukata liian ison palan, niin pian ei pysty selviytymään siitä pienestäkään. 

Läheisiä pitää tietysti tukea sairauksissa ja kriiseissä, mutta jossain menee raja, eikä toisen sairaus saa tuhota omaa elämää. Itse tiedät, kuinka paljon jaksat ja miten tämä kaikki vaikuttaa lapsiisi.

T. entinen masentunut