Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Koska tähän lämpökosteuspaskaan oikeen tottuu

Vierailija
27.06.2021 |

Hermot kireällä kun ei voi mitään tehdä kun hiki valuu vaan. Äsken pesin hampaat ja tuntui siltä kun olisin käynyt saunassa.

Kommentit (46)

Vierailija
1/46 |
27.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika näyttää miten kesän säät jatkuu. Onko koko loppukesä kuumaa.

Ilmastonmuutos lisää sään ääri-ilmiöitä.

Minua on ajatteluttanut viime keskiviikon ukkosen raesateen vaikutukset kesäkukkiin ja kasveihin.

Esim. Kuunliljanlehdet repeilivät ja reikiintyivät sormenpään kokoisista rakeista.

Sateen voima juoksutti multaa pois kukkapenkeistä. Jouduin istuttamaan kukkia uudelleen.

Jos tuollainen toistuu, vaikka muutaman kerran kesässä. Motivaatio laittaa kukkia laskee. Ainakin jos niitä ei saa suojaan sateelta.

Vierailija
2/46 |
27.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parikymmentä lämmintä meillä. Normi kesäsää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/46 |
27.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei totu.

Vierailija
4/46 |
27.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Parikymmentä lämmintä meillä. Normi kesäsää.

Täällä 25 ja vesikuuroja. Kosteus 80%. ap

Vierailija
5/46 |
27.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hyvä ilma, mitä te valitatte.

Vierailija
6/46 |
27.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi tyhmät ei osta viilennyskonetta niin kuin minä?

Vierailija
7/46 |
27.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikilla sun nimeämillä tyhmillä ei ole varaa siihen.

Vierailija
8/46 |
27.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska niiden nettovaikutus asunnon lämpötilaa ja kosteutta lisäävä.

Vierailija
9/46 |
27.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen ajattelin, että onpa sattununeet sopivat lämpötilat just tälle planeetalle, mutta enää en ole siitä niin varma. Tulee tukala vanhuus jos ei ole varaa ilmastointiin.

Vierailija
10/46 |
27.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toista kesää ilmastointilaite käytössä. Muuten olisi kämpässä lämpötila huidellut 30 tällä viikolla. Laitteella saan pidettyä 20-22. Nyt on niin kosteaa että pidän laitetta kosteudenpoistolla ja samalla puhaltaa kylmää. Voi pyykätä, tehdä ruokaa eikä asunnon lämpö nouse.

Vierailija
11/46 |
27.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saisko tota ilmankosteutta jotenkin laskettua huoneistossa ilman kalliita laitteita?

Vierailija
12/46 |
27.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon nyt viikon maannut vaan kotona. Ei enää huvita yhtään mikään. Täytyy kai vetää lärvit niin ei haittaa tää kosteus.

Vierailija
13/46 |
27.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harvemmin tulee saunassa hampaita pestyä. Sisällä kosteus 38% ja lämpö tasainen 23°. Ei valittamista. Suomessa vapaus valita asuntonsa.

Vierailija
14/46 |
27.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopettakaa ruikutus, pian saatte taas kolata, lapioida, pukea avaruuspuvun päälle, ja skraapata jäätä auton ikkunasta monta kuukautta. Me kesänlapset kestämme talvea monta kuukautta, mutta talvenpalvojat eivät kestä viikkoa hellettä ilman tauotonta ininää. Menkää Grönlantiin jos ette kestä. 

Vierailija
15/46 |
27.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä tässä on vieläkin joillekin epäselvää?

Minulla esimerkiksi on tuossa metrin päässä viilennyskone. Pitää aivan jumalatonta mekkalaa, mutta viilentää vain tämän yhden huoneen. Eilen se puhalsi tuossa koko päivän ja illalla otin sen pois päältä, ettei naapuriin kuulu tuo ääni. Koko päivän aikana olohuone viileni 27 asteesta 25,5 asteeseen. Muissa huoneissa ei ollut mitään vaikutusta.Kun sammutin koneen, meni 15 minuuttia niin olohuoneessa oli taas 27 astetta. 

Vierailija
16/46 |
27.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska niiden nettovaikutus asunnon lämpötilaa ja kosteutta lisäävä.

Niin sellaiseilla joihin laitetaan vettä sisään eikä ole poistoletkua ulos. Ilmastointikone jossa poistopuki ulos ihan eri asia.

Vierailija
17/46 |
27.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sarvukh kirjoitti:

Lopettakaa ruikutus, pian saatte taas kolata, lapioida, pukea avaruuspuvun päälle, ja skraapata jäätä auton ikkunasta monta kuukautta. Me kesänlapset kestämme talvea monta kuukautta, mutta talvenpalvojat eivät kestä viikkoa hellettä ilman tauotonta ininää. Menkää Grönlantiin jos ette kestä. 

Älä jaksa. Näitä helteitähän oli jo toukokuulla eikä loppua näy. Montakos kuukautta sinä kolasit lumia viime talvena? Minä kolasin varmaankin kaksi. En tiedä, missä pohjoisnavalla sinä asut, mutta täällä pohjanmaalla ainakin näin. 

Vierailija
18/46 |
27.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Harvemmin tulee saunassa hampaita pestyä. Sisällä kosteus 38% ja lämpö tasainen 23°. Ei valittamista. Suomessa vapaus valita asuntonsa.

Onko? Saanko minä pienituloinen tosiaan valita itselleni ihan minkä tahansa asunnon, vaikka minulla ei ole varaa kuin tähän kerrostalokolmioon? 

Vierailija
19/46 |
27.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sarvukh kirjoitti:

En omista autoa ja ei tosiaan haittaa räntäkuurot tai kylmyys. Aina voi lisätä vaatteiden laittoa. Paskakuumana kesänä ei hyödytä vaikka olisi alasti. Lainaatko rahaa jotta voisin muuttaa sinne Grönlantiin?

Vierailija
20/46 |
27.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te, jotka saatte asunnon viilennettyä laitteilla lähelle 20 astetta, millaisia teidän asuntonne ovat? Onko ikkunaa tai parveketta etelään tai länteen? Onko yhtään varjoa? Onko puuta, tiiltä vai betonia? Haluaisin kuulla saako joku oikeasti jonkunlaisella vehkeellä viilennettyä kerrostalon yläkerran asunnon, jonne aurinko paistaa klo 12-23 ilman minkäänlaista varjoa. Läpivedolla ei liiku ilmaa mihinkään suuntaan, vaikka virittelisi tuulettimia jne. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi kaksi