Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitkä imetysliivit ostitte ennen synnytystä?

23.08.2006 |

Onko hyväksi (ja joustavaksi) havaittuja liivivinkkejä? Ajattelin ostaa liivit tai parit valmiiksi ennen synnytystä.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
26.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin puolitoista viikkoa ennen synnytystä (2,5 viikkoa ennen la) lindexiltä liivit, yhtä kokoa isommat. Niin kupin kuin rinnanympäryksen osaltakin eli D85 vaihtui DD90:n. Osoittautuivat sopivan kokoiseksi synnytyksen jälkeen. Harmi kun tuolta lindexiltä ei oikein niitä nätin mallisia liivejä löydä isossa koossa :(

Vierailija
2/10 |
26.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bravado Extrat venyivät useissa (hieno)pesuissa muodottomaksi, eivät olleet ihan sopivatkaan kun kuppikoko on epätarkka (M++ koossa ympärys iso, kuppi OK; S++ ympärys OK, kuppi pieni vaikka piti olla DD-F). Nyt niillä on uusi malli Bravado Lifestyle, jossa on tarkka kuppimitta, ehkä ne olisivat OK.

Vieläkin käytän (toisella kierroksella:)) hyvin kestäneitä Triumphin luukkuliivejä 85E. Ostin netistä myös Carriwell-nimiset liivit, koko L. Vaikka materiaaliksi polyester/elastaani eli ei puuvillaa, en voi valittaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
26.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En muista merkkiä, mutta aika halpa kuitenkin. Puuvaillaiset ja ilman kaaritukia ovat. Ostin näitä yhdet ennen synnytystä kokona 80D kun tavallisesti olen 80C. Koko oli maidon noustessa juuri sopiva ja liivit mukavan pehmeät. Kävin myöhemmin ostamassa näitä parit lisää. Ensimmäiset kuukaudet minulla oli rinnat niin arat etten voinut kaaritukia käyttää lainkaan vaikka tavallisesti en kaarituettomia käytä ikinä.

Vierailija
4/10 |
28.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ostin Carriwellin Drop Cup Bra:t, koko M (vanha L)

käyttökokemusta ei vielä ole, mutta tuntuvat tosi miellyttäviltä ja kuppikoko ainakin joustaa hyvin. Ilman sovittamista olisin kuitenkin ostanut liian pienet, joten kannattaa sovittaa jälleenmyyjän luona jos vain mahdollista

Vierailija
5/10 |
29.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdet ostin, mutta päädyin käyttämään trikoisia urheilutoppeja, joissa etuosa oli kätevästi ristikkäin, eli rinnan sai esiin kätevästi. Yöllä varsinkin olivat kivat ja pehmeät, imetysliivit painoivat mielestäni.

Tällä kertaa olen ostanut kahdet edestä hakasilla kiinnittyvät urheiluliivit. Tavallisesti olen ns. rinnaton, imettyksen aikana B-kuppi sopiva. En tiedä tuntuisiko nuo sportti-liivit kivoilta jos olisin isorintaisempi.

Vierailija
6/10 |
23.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joista molemmat ihan omaa normaalia kokoa (siis lapun mukaan, sellaisista liikkeistä, joista yleensä ostan liivejä). Ihan sopivat oli. Joskin ne toiset oli kaarituettomat, enkä lopulta osannut käyttää niitä ollenkaan. Siis en ole koskaan osannut käyttää kaarituettomia liivejä. Olin ajatellut niitä yökäyttöön, mutta nehän oli siihen ihan sudet, koska olen suihkutissihenkilö, ja niissä liivinsuojukset ei pysyny nännin kohdalla. Kun siis imetti kyljellään. Joten paita ja sänky kastui aina ihan totaalisesti...

wei

Vierailija
7/10 |
23.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin sellaisen pehmeän topin Babyideasta joka olikin tosi hyvä kun maito alkoi nousta ja rinnat oli _toosi_ arat. Myöhemmin hankin toisenkin toppimallisen imetysliivin -myöskin Babyideasta.. Tosi kiva sekin, tietty miinuspuolena toppimaisuus sikäli ettet voi käyttää spagettiolkaintoppien kanssa (mut et oo tainnut vielä synnyttää ja syksyhän on tulossa joten kovin vähissä pukeissa tuskin ootkaan..). Mulla on myöskin Lindex' n topatut imetysliivit (niistä ei liivinsuojat paista kireänkään paidan alta!!!) Kappahl' lta mulla on myöskin sellaiset puuvillaiset perusmalliset mut niitä en tosiaankaan suosittele...

Eli mulla nää linkin sivulla alavasemmalla olevat topit: (en tykkää öisin käyttää liivejä joten pehmotoppi on edelleen öisin käytössä..vauva nyt 3kk)

http://www.babyidea.fi/imetys/

Vierailija
8/10 |
23.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin jo odotusajan lopulla kuppikoon kasvettua parin koon verran kaksi Noppies-imetystoppia loppuraskautta ja " alkuimetystä" varten. Topit olivat mukavan pehmeät arkojen rintojen tukena - muttei tuki todellakaan esim. urheillessa riitä, siinä vaiheessa ei tosin tullutkaan pompittua :) Muuten käytän ainoastaan kaarituellisia liivejä, mutta näin viimeisellä kolmanneksella/synnytyksen jälkeen toppi on/oli pop. Noppies liivejä saa ainakin Bebesiltä.

Vierailija
9/10 |
24.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bravadoja. Niissä kuppikoko ei ole niin tarkka. Käytin niitä paljon ihan normaalikäytössä, oli useammat. Tai jotain muuta toppimallista/sporttiliivin tyyppistä. Ensimmäisinä päivinä käytin ihan tavallisia kunnon sporttiliivejä. Mulla ainaski aluks oli niin isot, että meinas nahka räjähtää...

Vierailija
10/10 |
24.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdet pehmeäkuppiset Anitan liivit ostin ennen synnytystä. Ne jäivätkin aika nopeasti liian isoiksi nimenomaan rinnanympäryksestä, koska raskaana ollessani se levenee ainakin yhden liivinmitan verran. Yleensä olen 75, raskaana 80-85. Kuppikoko pysyi aika samana raskauden loppuvaiheessa ja imetyksen aikana.

Minusta kannattaa ostaa useammat imetysliivit vasta synnytyksen jälkeen, kun huomaa, mitkä toimii ja mikä on oikea koko.