Kvtes- lomista kysymys!
Eli, jos työntekijällä on 13 vuotta työkokemusta saman kunnan palveluksessa, mutta 3:ssa eri pätkässä (määräaikaisuus, välillä työttömänä, opiskelemassa), niin miten lomapäivät määräytyy?
Eli kun 15 (?) vuotta kunnalla työssä olleet saavat 38lomapäivää/vuosi, niin koskeeko se vain niitä, jotka ovat ollet yhtäjaksoisesti samassa paikassa, vai lasketaanko myös tälläisen ei jatkuvasti töissä olleen lomat sen mukaan?
Asia ei ole vielä ajankohtainen, mutta kuitenkin, aika menee nopeesti :)
Kvtessiä olen lueskellut, mutta sieltä asia ei selvinnyt, ainakaan minulle.
Kommentit (6)
Aijaa, nouseeko lomaoikeus kun 10v työkokemusta alalta?
Minulla kohta 10v työkokemusta plakkarissa ja mm kokemuslisäasioita parhaillaan klaarailennpalkkatoimiston kanssa..enkä lle muutamaan vuoteen kunnallisella puolella työskennellyt niin olen aika pihalla "oikeuksistani"...
-->Ensimmäinen kokemuslisä tulee 5 vuoden jälkeen ja toinen 10 vuoden jälkeen-aika pienet summat, joku pikkupikku prosenttilisä palkkaan. Maksetaan takautuvasti, ja siihen otetaan huomioon mun mielestä kaikki työkokemus? Ellen o ihan väärässä.
lomaoikeus ei nouse 10 vuoden kohdalla
lomat alkaa 28 päivää
5 vuoden työkokemuksella nousee 30 päivään
seuraanva nousu 15 vuoden kohdalla 38 päivään.
10v lomaoikeutta 30pvä
15v 38pvää
terv palkanlaskija
Aijaaa, eli minulla on se lomaoikeus tuon 30pvää? Miten se käytännössä kertyy, eiks se ole 2pv/kk jos työsuhde kestänyt alle 1v? Sen jälk 2,5pv/kk.
Eli mites mulla, kun työsuhde alkaa nyt elokuussa? 2pv/kk mut entäs tuo 30pvää?
Kokemuslisä on 5v kohdalla 3% ja 10v kohdalla 8%, sen jo tarkistin.
-3-
Olen ymmärtänyt, että kaikki pätkät lasketaan yhteen ja tällöin sinun lomaoikeutesi olisi siis se 30 päivää, kun kokemusta on yli 10 vuotta mutta alle 15.