AUTTAKAA!!! Kuoleeko turkiskuoriaisen munat, jos pesee
Kommentit (13)
Suomessa esiintyy kahta turkiskuoriaislajia. Toinen niistä selviää pakkasen yli joten selvitä ensin kumpi kuoriainen on kyseessä.
Pelkkien vaatteiden käsittely ei välttämättä riitä. Ötökät saattavat asustella myös huonekalujen väleissä, kangassohvat jne.
[quote author="Vierailija" time="23.08.2006 klo 13:31"]
[/quote]
Meillä oli niitä perkeleitä vuosia sitten. Pesin kaikki tekstiilit 60 asteessa ja desinfioin meilkeinpä kaiken kun muutettiin toiseen asuntoon. Ei tullu mukana.
voi olla että lyhyempikin riittää. Kuolee munat, toukat ja aikuiset kaikki.
kuin pesu tai pakastus, valitettavasti.
aiheesta löytyy hyvin tietoa netistä
Sinuna pesisin 60 tai 95 asteessa kaiken, mitä voi, ja villavaatteet (niissä etenkin viihtyvät) pakastaisin. Tyhjennä vaatekaapit ja vaatelaatikot, imuroi huolella kaikki kolot.
Itse kamppailin noiden kanssa edellisessä asunnossa. Lopulta pääsin eroon levittämällä Baygonin jauhemaista myrkkyä vaatehuoneen, jossa ne pesivät, lattialistoihin ja rakosiin. Punaseetrirenkaat tai muut palaset ja punaseetriöljy karkoittaa niitä myös. Lisäksi kaikki ei-käytössä olevat vaatteet kannattaa pakata huolella, meillä esim. vauvan ruskovillahousut ja bodyt sekä muut pienemmät villavaatteet ovat isoissa minigrip-pusseissa säilytyksessä.
enkä halua viedä niitä mukanani. eläviä on näkynyt tosin myrkytyksen jälkeenkin. tosin toinen myrkytys ensi viikolla. mutta en halua niitä uuteen kotiin!! :(
mä olen tässä pessyt omia vaatteita 60c ja toivon tämän tehoavan.. tietty kaikki kaapit ja kaikki imuroitu ja pesty suursivouksen omaisesti ja mulla on ainakin luottoa että näin lähtevät
saunassa pari tuntia 80 asteessa auttaa.