Heka / Länsisatamankatu 37
Onko kukaan hakenut asuntoa kyseisestä kohteesta? Onko jo onnekkaita, jotka ehti jo saada asunnon?
Kommentit (272)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Heimiuu kirjoitti:
Onko joku saanu 3h tai 4h asuntoja? Jos on niin peukku ylös! (Mietin omia mahd tässä enää)
Pari viikkoa sitten tuli tarjous B-talon 13. kerroksen kolmiosta. Nimi vielä vetämättä paperiin, koska Hekalla ei ole tarjota muuta infoa kämpästä kuin suuntaa antava pohjakuva. Arkkitehtitoimisto lupasi toimittaa kunnon piirustukset.
Mitäs höpinää tämä vain suuntaa antavista pohjakuvista on, kun b-talokin on jo harjakorkeudessaan? Uteliaisuudesta kysyttävä, että oliko kova tappelu saada jatkoaikaa kuittaamiselle? Itse kuittasin kaksi-kolme päivää ilmoituksen jälkeen, ihan vaan, ettei mene uudelleen jakoon.
Allekirjoitukset pitää olla 30.9. mennessä.
Ei tarvitse mitään jatkoaikoja vielä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Heimiuu kirjoitti:
Onko joku saanu 3h tai 4h asuntoja? Jos on niin peukku ylös! (Mietin omia mahd tässä enää)
Pari viikkoa sitten tuli tarjous B-talon 13. kerroksen kolmiosta. Nimi vielä vetämättä paperiin, koska Hekalla ei ole tarjota muuta infoa kämpästä kuin suuntaa antava pohjakuva. Arkkitehtitoimisto lupasi toimittaa kunnon piirustukset.
Mitäs höpinää tämä vain suuntaa antavista pohjakuvista on, kun b-talokin on jo harjakorkeudessaan? Uteliaisuudesta kysyttävä, että oliko kova tappelu saada jatkoaikaa kuittaamiselle? Itse kuittasin kaksi-kolme päivää ilmoituksen jälkeen, ihan vaan, ettei mene uudelleen jakoon.
Ei tarvitse mitään jatkoaikoja vielä.
Ahaa. No eipä tuota tarvinnut omalla kohdalla kyllä yhtään miettiä. Tarkat pohjakuvat kustakin asunnosta mittakaavalla ovat löytyneet jo hakujen auetessa kaupungin sivuilta ja löytyvät yhä. Samoin tiedot huoneistojen ja talon varustelusta ynnä muusta oli ainakin siinä tarjouksessa, minkä saimme.
Vierailija kirjoitti:
Heimiuu kirjoitti:
Mä kyllä vastaanottaisin kämpän jopa ilman näkemättä pohjakuvia ollenkaan jos sellaisen vain saisin hekalta jätkäsaaresta :D Eiköhän ne ihan hyvät ole kun uusi kohde ja esteetönkin :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Heimiuu kirjoitti:
Ei tarvitse mitään jatkoaikoja vielä.Ahaa. No eipä tuota tarvinnut omalla kohdalla kyllä yhtään miettiä. Tarkat pohjakuvat kustakin asunnosta mittakaavalla ovat löytyneet jo hakujen auetessa kaupungin sivuilta ja löytyvät yhä. Samoin tiedot huoneistojen ja talon varustelusta ynnä muusta oli ainakin siinä tarjouksessa, minkä saimme.
Löytyy tietysti pohjakuvat, infot etc., mutta tarvitsen kunnon piirustukset mittoineen. Käytän kotikonttorillani sen verran arvokkaita välineitä, että pakko tietää etukäteen mahtuvatko järkevästi kämppään. Jos eivät, niin nykyiset menevät myyntiin ja joudun tilaamaan uudet Saksasta, koska kyseisiä aparaatteja ei saa edes ostettua Suomesta.
Et taida olla ihan pienituloinen?
Vierailija kirjoitti:
Nimenomaan olen. Jos uusien vekottimien osto edessä, niin niihin ei todellakaan ole varaa kuin myymällä vanhat ensin. Ja siltikin kirpaisee melkoisesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nimenomaan olen. Jos uusien vekottimien osto edessä, niin niihin ei todellakaan ole varaa kuin myymällä vanhat ensin. Ja siltikin kirpaisee melkoisesti.
En oikein ymmärrä, minkälaisia "vekottimia" kotikonttorillasi käytät, jos neliömäärä ja pohjakuvista selviävät seinien mitat, ikkunoiden sijainnit ja muut eivät riitä kertomaan, mahtuuko ne vai ei.
Puhutaanko tässä tietokonelaitteista, jostain valokuvausstudiosta, höyläpenkistä, hierontapenkistä vai mistä? Lähtökohta kai on, että kaupunki on vuokraamassa sinulle kotia, ei kotikonttoria. Ehkäpä on parempi jättää tuo asunto vuokraamatta ja pysytellä kotikonttorilaitteiden kanssa siellä nykyisessä asunnossa. Ihan varmuuden vuoksi.
Olen samaa mieltä edellisen kanssa. Kotihan tässä on vuokrattavana, ei konttorin paikka. Miten ihmeessä Heka perustelee tuollaisenkin hakijan asukkaaksi??
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En oikein ymmärrä, minkälaisia "vekottimia" kotikonttorillasi käytät, jos neliömäärä ja pohjakuvista selviävät seinien mitat, ikkunoiden sijainnit ja muut eivät riitä kertomaan, mahtuuko ne vai ei.
Puhutaanko tässä tietokonelaitteista, jostain valokuvausstudiosta, höyläpenkistä, hierontapenkistä vai mistä? Lähtökohta kai on, että kaupunki on vuokraamassa sinulle kotia, ei kotikonttoria. Ehkäpä on parempi jättää tuo asunto vuokraamatta ja pysytellä kotikonttorilaitteiden kanssa siellä nykyisessä asunnossa. Ihan varmuuden vuoksi.
Lähtökohta on se, että kaupunki on vuokraamassa minulle kotia ja minä nyt vaan satun tekemään kotona myös töitä. Tehnyt yli 20 vuotta. Tarjotun pohja siihen epäkäytännöllinen, joten älä huoli, pysyn nykyisessä kämpässä. Ei ole varaa vuokrata erillistä työhuonetta.
Voi sentään! Tässä on ihan tosi inhimillisillä syillä yritetty vaihtoa kaksiosta kolmioon ja ei tunnu onnistuvan millään ja sitten joku pähkäilee, miten vekottimet mahtuis asuntoon...
Itsellä tosi inhimilliset syyt vaihtoon. Millä ihmeen perusteilla Heka näitä asuntoja oikein jakaa???
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lähtökohta on se, että kaupunki on vuokraamassa minulle kotia ja minä nyt vaan satun tekemään kotona myös töitä. Tehnyt yli 20 vuotta. Tarjotun pohja siihen epäkäytännöllinen, joten älä huoli, pysyn nykyisessä kämpässä. Ei ole varaa vuokrata erillistä työhuonetta.
Kukapa ei tänä päivänä tekisi töitä kotoa, kuka mitenkin ja minkälaisilla laitteilla, mutta hyvä. Parempi antaa asunto sellaiselle, joka sitä aidosti arvostaa. Ehkä olisi kannattanut tutkia niitä hakemiesi asuntojen pohjia jo ennen hakemista, niin ei joutuisi kieltäytymään ja sen myötä sille "mustalle listalle" jonne niitä asuntoja ei ainakaan jatkossa tarjota.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kukapa ei tänä päivänä tekisi töitä kotoa, kuka mitenkin ja minkälaisilla laitteilla, mutta hyvä. Parempi antaa asunto sellaiselle, joka sitä aidosti arvostaa. Ehkä olisi kannattanut tutkia niitä hakemiesi asuntojen pohjia jo ennen hakemista, niin ei joutuisi kieltäytymään ja sen myötä sille "mustalle listalle" jonne niitä asuntoja ei ainakaan jatkossa tarjota.
Ei kieltäytymisestä mihinkään mustalle listalle joudu, se on täys urbaanilegenda. Meidän perhe sanoi vuos sitte ei kiitos yhelle kämppätarjoukselle ihan vaan sen takia koska alue oli ihan perseestä. Oisko siinä kestänyt about kaks kuukautta kun tuli toinen tarjous, johon me sit muutettiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kieltäytymisestä mihinkään mustalle listalle joudu, se on täys urbaanilegenda. Meidän perhe sanoi vuos sitte ei kiitos yhelle kämppätarjoukselle ihan vaan sen takia koska alue oli ihan perseestä. Oisko siinä kestänyt about kaks kuukautta kun tuli toinen tarjous, johon me sit muutettiin.
Riippuu varmaan alueestakin. Tiedän ainakin kolme henkilöä/perhettä, jotka ovat omista syistään kieltäytyneet kaupungin tarjoamasta asunnosta aikanaan ja ei ole uusia tarjouksia sittemmin näkynyt. Yksi harmittelee vieläkin, että ei ottanut noin viisi vuotta sitten tarjottua asuntoa vastaan. Kaksi muuta kieltäytyivät pari kolme vuotta sitten, eikä ole tarjouksia tullut, vaikka jatkuvasti on hakemus voimassa. Voi se tietysti olla tuuristakin kiinni. Vaikea sanoa, kun valintojen ja tarjousten perusteet ovat nykyään käytännössä täysin salattu.
Vierailija kirjoitti:
Heimiuu kirjoitti:
Mikä arkkitehtitoimisto nuo on suunnitellut jos itsekin kysyisi parempia kuvia? En löytänyt Hekan sivuilta nopsasti tietoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aivan niin! Koko kesä mennyt hermoillessa, saako vaihdettua asuntoa vai ja tällä on vaikutusta monen elämään. Kun sais edes tietää, minkälaiset hakijat ovat saaneet tarjouksia ts. millä perusteilla.
Olen ollut vuosia hakijana "kiireellisenä". En ole saanut yhtäkään asuntotarjousta ja samaan aikaan piirissä kuuluu ihmisistä, joilla parempi tilanne kuin minulla ja he saavat useamman tarjouksen vuoden sisällä. Niitä tarjouksia annetaan ihmisille tarpeen mukaan, ei jonotus pituuden. Minua kiinnostaa mitkä tarpeet ovat niitä tärkeitä, millä pääsee muuttamaan? Ei ainakaan ahtaasti asuminen, hankala matka töihin tai yleinen turvattomuuden tunne.
Miten yleinen turvattomuudentunne voisi olla vaihtosyy? Kenet heka laittaisi tilallesi asumaan potentiaalisesti vaaralliseen taloon?
Ihmeellisiä kommentteja. Aika moni tekee kotona töitä, ja se tulee vielä normalisoitumaan ja lisääntymään. Kenelle se kuuluu mitä toinen kotonaan tekee, kunhan kaikkien kotirauhaa ja muutenkin asumiseen liittyvää lainsäädäntöä noudatetaan. Asuinhuonelaki sallii kotona työn tekemisen kun asunnon pääasiallinen käyttötarkoitus on asuminen, eikö naapureita häiriinny. Esim tilitoimisto kotona on melko huomaamatonta, bordelli ei. Toiset rakentaa lapsille temmpuratoja, toiset tekee konttorihommia kotona. Kukin tyylillään!!
Sympatiat hänelle, kelle tarjottu asunto ei ollut omia tarpeita vastaava. Ja jos joku jaksaa vielä kettuilla, niin sanottakoon sekin, että toinen innostuu epäsymmetrisistä huoneista ja toinen kääntyy kannoillaan. Järkevintä hyväksyä se, että olemme erilaisia!
Vierailija kirjoitti:
Ihmeellisiä kommentteja. Aika moni tekee kotona töitä, ja se tulee vielä normalisoitumaan ja lisääntymään. Kenelle se kuuluu mitä toinen kotonaan tekee, kunhan kaikkien kotirauhaa ja muutenkin asumiseen liittyvää lainsäädäntöä noudatetaan. Asuinhuonelaki sallii kotona työn tekemisen kun asunnon pääasiallinen käyttötarkoitus on asuminen, eikö naapureita häiriinny. Esim tilitoimisto kotona on melko huomaamatonta, bordelli ei. Toiset rakentaa lapsille temmpuratoja, toiset tekee konttorihommia kotona. Kukin tyylillään!!
Sympatiat hänelle, kelle tarjottu asunto ei ollut omia tarpeita vastaava. Ja jos joku jaksaa vielä kettuilla, niin sanottakoon sekin, että toinen innostuu epäsymmetrisistä huoneista ja toinen kääntyy kannoillaan. Järkevintä hyväksyä se, että olemme erilaisia!
Ei tässä erilaisuuksista ole kyse, vaan siitä että miksi hän on edes hakenut asuntoa jota ei sitten halua? Jos kerran pohja on epäkäytännöllinen. Ja kumma kyllä, pohjat ovat olleet näkyvillä jo silloin kun hän on asuntoa hakenut! Onneksi tuollaisille kieltäytyjille harvoin tarjotaan uutta kertaa asuntoa juuri siitä syystä että on aiheuttanut turhaa lisätyötä jolta olisi säästytty jos hän ei olisi edes hakenut tuota asuntoa.. Älytöntä perseilyä.
11 kirjoitti:
Me haettiin 3-4h (ensisijaisesti 4h). Kovasti odotellaan jos vaikka kävis tuuri 🤞🏻 meillä hakemus erittäin kiireellinen kun muutto miehen kanssa yhteen ja hän asunnoton.
Eikä ole kiireellinen. Menkööt äitinsä luokse.
Vierailija kirjoitti:
Voi sentään! Tässä on ihan tosi inhimillisillä syillä yritetty vaihtoa kaksiosta kolmioon ja ei tunnu onnistuvan millään ja sitten joku pähkäilee, miten vekottimet mahtuis asuntoon...
Itsellä tosi inhimilliset syyt vaihtoon. Millä ihmeen perusteilla Heka näitä asuntoja oikein jakaa???
Mitä siellä nariset? No ostakaa tai vuokratkaa vapailta markkinoilta