Mistä haastateltavat graduun?
Miten hankitte gradun haastattelututkimukseen haastateltavat? Siis mieluiten sellaiset, joita ei itse tunne?
Kommentit (25)
Aika usein tulee yliopiston sähköpostilistojen kautta haastattelukutsuja graduja varten.
Supermarketissa voi olla ojentelemassa lappusia, joissa on yhteystietosi.
[quote author="Vierailija" time="25.06.2014 klo 14:54"][quote author="Vierailija" time="25.06.2014 klo 14:42"]
[quote author="Vierailija" time="25.06.2014 klo 14:36"]
[quote author="Vierailija" time="25.06.2014 klo 14:32"]
Mitä aihealuetta gradusi koskee? Olisi helpompi vastata jos tietäisi vähän enemmän.
Ei ole pakko tyytyä mihinkään kaverin tuttuihin vaan voi saada ihan vieraitakin ihmisiä haastateltaviksi kunhan näkee vähän vaivaa.
[/quote]
Kuluttajan ostopäätökseen vaikutttavia tekijöitä tietyn tuoteryhmän kohdalla.
ap
[/quote]
Onko olemassa jotain kuluttamiseen/ostamiseen liittyviä keskustelupalstoja, sähköpostilistoja tai vastaavia, joille voisit lähettää viestin, kertoa mitä teet ja jättää jonkin (tätä tarkoitusta varten luomasi) meiliosoitteen, johon kiinnostuneet voivat olla yhteydessä? Siis joku foorumi, jolla pyörii teemaasi liittyviä kuluttajia.
[/quote]
Tuo onkin hyvä idea, kiitos! Koetan miettiä sopivia foorumeja. Tutkimusaihe liittyy siis elintarvikkeisiin, mutta haastateltavien ei tarvitse olle mitään ruokaharrastajia.
ap
[/quote]
Täällä yks vapaaehtoinen:).(Espoosta)
Suurkiitokset hyvistä ideoista!
Haastateltavia tarvitsen siis minimissään 10 ja haastattelun kesto on arviolta puolesta tunnista tuntiin. Suunnitelmissani on hankkia haastateltavia vähän eri kanavista, jotta saan otokseen heterogeenisyyttä.
Olen siis itse pk-seudulla, mutta haastattelut on mahdollista suorittaa myös pääkaupunkiseudun ulkopuolella.
Jos löytyy kiinnostuneita, niin laittakaa sähköpostia osoitteeseen gradu14@outlook.com, niin otan aiheen tiimoilta yhteyttä ja kerron lisää.
ap
Jos haastatelu hoituu Helsingin keskustassa, niin mä olen vapaaehtoinen. Kyllä mulla on puoli tuntia aikaa hyvään tarkoitukseen.