Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Muistatteko miten jännää oli aina lapsena kun otettiin eväät mukaan?

Vierailija
04.09.2025 |

Kun lähdettiin Helsinkiin Korkeasaareen pakattiin eväät mukaan ja lähdettiin aamulla ajamaan. Tai kun mentiin metsään retkelle, laitettiin eväät reppuun jne. Eväät merkitsi että tiedossa on jännittävä reissu.

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
04.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan. Minusta se oli niin jännää, että otin huovan, tein eväät ja menin retkelle meidän pihanurmelle. :D

Vierailija
2/26 |
04.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja aina ne eväsleivät maistui paremmilta kuin kotona.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
04.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ollut jännää, äiti pakkasi kouluun eväät joka päivä.

Vierailija
4/26 |
04.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En muista mitään eväitä, syötiin kyllä aina ihan paikan päällä vaikka köyhiä oltiin. (70-luvulla syntynyt)

Vierailija
5/26 |
04.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En muista mitään eväitä, syötiin kyllä aina ihan paikan päällä vaikka köyhiä oltiin. (70-luvulla syntynyt)

Olen eka vastaaja ja meillä eväät otettiin kun mentiin pilkille, marjaan, metsäretkelle. Ei liity varallisuuteen.

Vierailija
6/26 |
04.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äiti pakkasi minulle aina joka päivä kolmet eväät ja isoveli toi minulle sitten toiset kolmet eväät kotimatkaa varten. Ai että eväät on olleet minulle aina suuri intohimo.  M37 Unski

Vierailija
7/26 |
04.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen eka vastaaja ja meillä eväät otettiin kun mentiin pilkille, marjaan, metsäretkelle. Ei liity varallisuuteen.

Mä otan välillä vieläkin. Ja laavulle tietysti otetaan.

Vierailija
8/26 |
04.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki eivät vaan harrastaneet eväitä.

Vierailija
9/26 |
04.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä otan välillä vieläkin. Ja laavulle tietysti otetaan.

Kyllä. :)

Vierailija
10/26 |
04.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan matkat Tampereelta Hyvinkäälle, eväänä ruisleipää, päällä metwurstia. Nam.

Vierailija
11/26 |
04.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on aina semmoset eväät mitkä oli Turhapurolla

Vierailija
12/26 |
04.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä otan usein eväät mukaan kun lähden liikkeelle. Esim. Töölön puistossa ja Kaivopuistossa olen syönyt monesti voileivät ja juonut vettä pullosta puistopenkillä istuen. Saatan olla koko päivän liikkeellä, ulkoilla, käydä kirjastossa lukemassa jne. Usein on mukana myös joku hedelmä. 

Vierailija
13/26 |
04.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki eivät vaan harrastaneet eväitä.

Ei varmasti. Onneksi meillä kuitenkin harrastettiin. Olimme reissussa koko päivän. Ravintoloita ei korvessa ole.

Vierailija
14/26 |
04.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsille tuo on elämys ja ei tarvitse mennä juurikaan pihaa kauemmas.

Muistan lapsuudesta eväsretket ja samoin matkoille, marjaan, pilkille jne.otettiin eväsleivät mukaan, äiti ne voipaperiin kääräisi.

Ihana äiti, aina muistoissa.

Vierailija
15/26 |
04.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ei tehty koskaan mitään eväsretkiä. Mentiin mökille joka viikonloppu

Vierailija
16/26 |
04.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsille tuo on elämys ja ei tarvitse mennä juurikaan pihaa kauemmas.

Muistan lapsuudesta eväsretket ja samoin matkoille, marjaan, pilkille jne.otettiin eväsleivät mukaan, äiti ne voipaperiin kääräisi.

Ihana äiti, aina muistoissa.

Äidit on ihania <3

Vierailija
17/26 |
04.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja se juomapullo 70-80 -luvulla oli sellaine muovinen taskumatti, jossa oli jännä ominaistuoksu. Kyllä, eväät ja retki, pienistä asioista kehkeytyi mukava muisto!

Vierailija
18/26 |
04.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kun sellaista ei tapahtunut. Kerran halusin eväät hiihtoretkelle ja äitini huusi, että ainako pitää olla syömässä! Ei tullut eväitä. Edes päiväksi kun menin merelle ei saanut hattua päähän, ei laitettu aurinkovoidetta, ei edes vettä saanut mukaan eikä todellakaan ruokaa.  

Vierailija
19/26 |
04.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tai voi olla että liittyykin. Kyllä tuo on taloudellisesti ajattelevan ihmisen valinta.

Vierailija
20/26 |
04.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muistan matkat Tampereelta Hyvinkäälle, eväänä ruisleipää, päällä metwurstia. Nam.

Ruisleipää, juustoa ja kurkkuviipaleita!