Kannattaako köyhän säästää, kun tiukan paikan tullen ne säästöt joutuu käyttämään vuokraan, ruokaan ja lääkkeisiin?
Jos ei olisi säästänyt, saisi kaiken tuon ilmaiseksi.
Kommentit (38)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tavallinen ihminenkin käyttää tiukan paikan tullen säästöjä elämiseen. Miksi toisten pitäisi saada kaikki ilmaiseksi?
Miten ehdotst että he elävät, joilla ei ole tai ole ollut edes mahdollista kerryttää säästöjä?
Oletko kelasta/sossusta kuullut?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvinvointiyhteiskunta, josta nyttemmin on kehittynyt jonkinlainen oleskeluyhteiskunta, perustui jatkuvaan kasvuun. Nyt kasvu on loppunut, joten eiköhän ne ilmaispalvelut lopu kohta myös. Sen varalta kannattaa olla omavarainen.
Ei lopu ilmaispalvelit. Sanna & co ottaa lisää lainaa, että heidän pääkannattajakuntansa voi jatkossakin loisia muiden rahoilla.
Väitän että tulee karu loppu vassarihallitukselle parin vuoden päästä. Ja vähän kyllä hirvittää se mitä sitten pitää tehdä mutta minkäs teet kun nyt niin vastuutonta menoa että se on pakko heti korjata...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai vuokraa ei tarvitse maksaa, jos ei ole säästöjä. Hyvä tietää!
Tuliko yllätyksenä?
Kokeilepa jättää maksamatta. Katsotaan sen jälkeen, kuka yllättyy :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai vuokraa ei tarvitse maksaa, jos ei ole säästöjä. Hyvä tietää!
Tuliko yllätyksenä?
Mulle ainakin tuli. En ole vielä mistään saanut sellaista rahaa, että ei olisi vuokraa itse tarvinnut maksaa ollenkaan. Mistä sitä saa???
Tiedän ihmisen, joka oli oikeasti yllättynyt, että kun meni palkkatöihin, niin Kela ei enää maksa hänen vuokraansa. "Siis pitääkö minun itse maksaa palkasta myös vuokra???"
Ainoastaan patjan alle ja tyynyn sisään. Ei ehdottomasti pankkitilille, muuten et saa kulujasi maksatettua yhteiskunnan tuista.
Mikä on vaihtoehto? Tiukan paikan tullen olla ilman asuntoa, ilman ruokaa ja ilman lääkkeitä. Aika surkealta se minun korvaani kuullostaa.
Kannattaa säästää 2000e pääoma ja opetella treidaamaan. Itelläni 2000e on nyt 11 000e puolessatoista kuukaudessa.
Toinen pankkitili ja sukanvarsi. Ei niitä muita tilejä edelleenkään ratsata jossei ole erittäin painava syy. Köyhät on liian rehellisiä ottakaa johtajista mallia. Vetäkää kaikki välistä mitä saatte.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvinvointiyhteiskunta, josta nyttemmin on kehittynyt jonkinlainen oleskeluyhteiskunta, perustui jatkuvaan kasvuun. Nyt kasvu on loppunut, joten eiköhän ne ilmaispalvelut lopu kohta myös. Sen varalta kannattaa olla omavarainen.
Ei lopu ilmaispalvelit. Sanna & co ottaa lisää lainaa, että heidän pääkannattajakuntansa voi jatkossakin loisia muiden rahoilla.
Väitän että tulee karu loppu vassarihallitukselle parin vuoden päästä. Ja vähän kyllä hirvittää se mitä sitten pitää tehdä mutta minkäs teet kun nyt niin vastuutonta menoa että se on pakko heti korjata...
Niinhän se tulee koska parin vuoden päästä on vaalit. Valtaan astuu oikeistohallitus joka saa vihat niskaansa kun joutuu korvaamaan vasurien hölmöilyjä.
Säästöt kannattaa nostaa tililtä pois ja säilyttää muualla tai laittaa ne kultaan, koruihin tai vaikka paypal-tilille. Tai en ole varma, pääseekö viranomaiset paypalia tutkimaan. Ehkä lahjakortteja voisi ostaa myös muutamia, niissä on vain se et vanhenevat.
Voiko köyhä säästää prepaid mastercard tilille? Siihen ei kai pääse käsiksi isoveli?
Vierailija kirjoitti:
Säästöt kannattaa nostaa tililtä pois ja säilyttää muualla tai laittaa ne kultaan, koruihin tai vaikka paypal-tilille. Tai en ole varma, pääseekö viranomaiset paypalia tutkimaan. Ehkä lahjakortteja voisi ostaa myös muutamia, niissä on vain se et vanhenevat.
Meinaatko ne rahat lähettää vaikka kirjekuoressa ensin sinne paypal-tilillesi?
Entä mistä ensin se käteinen, jolla hankit ne lahjakortit? Ja mikä järki ehdottamassasi touhussa muuten on? Pysyykö ne rahat paremmin tallessa patjan välissä? Siellä tilillä kun on alkujaan jotain ollut, niin jostain se sinne on tullut, ja myös nostosta jää jälki.
Sulla on hieman vielä harjoiteltavaa tuossa sun veron, fattan tai ulosoton kierrossa.
Vierailija kirjoitti:
Voiko köyhä säästää prepaid mastercard tilille? Siihen ei kai pääse käsiksi isoveli?
Nuo prepaid-kortit ovat yleensä aika kalliita joten ihan pennosten takia ei kannata.
Suomessa ei ole köyhiä. Puhut pienituloisista.
Jotenkin selviää aina näistä ketjuista se todellinen syy miksi köyhät ovat köyhiä.
"ei kannata säästää"
"ei kannata itse tehdä mitään".
....
Saamattomuus ja nahjuus niitä syistä ovat.
Ei kannata luottaa siihen että yhteiskunta aina auttaa, jonain päivänä sen voi loppua. Mites sitten suu pannaan kun apua ei tulekaan automaattisesti eikä ole viitsinyt säästää? Itketkö äitiä apuun? Eli AINA pitää säästää, oli tulot mitkä hyvänsä. Jos on niin pienet tulot ettei pakollisten menojen jälkeen pysty säästämään, sitten pitää tienata lisää ja säästää se.
Tämä! Kaikki pitää saada ilmaiseksi, jonkun tehtävä valmiiksi ja syy on aina muissa. Köyhänä kituuttaminen ei varmasti kivaa ole ja vie voimat ja uskon ja toivon parempaan tulevaisuuteen. Itse olen kituuttanut yli 20 vuotta pienellä palkalla ja usein jää asuntomenojen jälkeen toimeentulotuen verran käteen. Ei ole edes miestä, jonka tililtä voisi hätätapauksessa apua saada. Kuluttavaa, mutta olen selvinnyt ja ylpeä siitä.