Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi kotiaidit eivat rehellisesti irtisanoudu tyostaan vaan laittavat tyonantajat rahoittamaan heidan toistuvat aitiysvapaansa?

Vierailija
23.08.2006 |

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
23.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta en sinne enää halunnut töihin...

Vierailija
2/27 |
23.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pinossa puhutaan äititysvapaasta ja se tulee työnantajalle kalliiksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
23.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta kun noita vahinkoja sattuu.. ja nyt on kaksi niin pientä hoitoon vietävää, että ajattelin vähän siirtää.

Vierailija
4/27 |
23.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä ole edes huono omatunto, ta:ni on euroopan rikkaimpia ihmisiä ja minun ä-vapaani kustannukset hänelle yksi hyttysenpaska.

Vierailija
5/27 |
23.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska minulla on mahdollisuus tehdä niin, miksi asettaisin itseni taloudellisesti epävarmempaan asemaan vapaaehtoisesti.

Eikä ole edes huono omatunto, ta:ni on euroopan rikkaimpia ihmisiä ja minun ä-vapaani kustannukset hänelle yksi hyttysenpaska

Vierailija
6/27 |
23.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei lapseni elämä ja turvattu katto pään päällä ole tärkeää. Ei, tärkeää on ettei työnantajani joudu kantamaan korttakaan yhteiskunnan kekoon! Kunhan saa omat taskunsa täyteen ja vielä täydempään.

Vierailija
7/27 |
23.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

nykyisellä työnantajallani. Miehet saavat parempaa palkkaa samasta työstä ja sitä sitten perustellaan ties millä syillä.

Vierailija
8/27 |
23.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässähän ei ole kysymys nyt firmoista vaan naisten asemasta työmarkkinoilla - töihin pääsystä ja vakinaistamisista ja ylenemismahdollisuuksista etc. , joita pitkät hoitovapaa nakertaa.

" Just. Eihän oma elämäni ja turvallisuuteni olekaan tärkeää,

ei lapseni elämä ja turvattu katto pään päällä ole tärkeää. Ei, tärkeää on ettei työnantajani joudu kantamaan korttakaan yhteiskunnan kekoon! Kunhan saa omat taskunsa täyteen ja vielä täydempään"

Vierailija
9/27 |
23.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ihan selvää, ettei sillä teolla ajeta mitään muuta kuin työnantajan hyvää.

Vierailija:

Tässähän ei ole kysymys nyt firmoista vaan naisten asemasta työmarkkinoilla - töihin pääsystä ja vakinaistamisista ja ylenemismahdollisuuksista etc. , joita pitkät hoitovapaa nakertaa.

" Just. Eihän oma elämäni ja turvallisuuteni olekaan tärkeää,

ei lapseni elämä ja turvattu katto pään päällä ole tärkeää. Ei, tärkeää on ettei työnantajani joudu kantamaan korttakaan yhteiskunnan kekoon! Kunhan saa omat taskunsa täyteen ja vielä täydempään"

Vierailija
10/27 |
23.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se ei tuo yhtään työpaikkaa lisää naisille, ei myöskään vakituista. Minulla on lain suoma oikeus tehdä muksuja ja saada ensimmäiset 3kk palkkaa ja viettää miltei vuoden äitiysloma. Minä olen hommannut aikanaan hyvän koulutuksen sellaiselta alalta, josta saan vakituisen työn helposti. Ei se opiskelu aina kivaa ollut ja olisihan se kivampaa tehdä jotain hörhöä, mutta haluann vakautta ja ennustettavuutta elämään. Piste. Siksi maksan siitä hinnan tekemällä työtä, joka on kaukana haaveista....

Vierailija
11/27 |
23.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan kuin vakipaikan pitäminen olisi jotenkin kieroa ja katalaa;) Itse olen pätkätyöläinen, mutta koska olen hoitoalan ihminen, tiedän saavani töitä sitten kun tästä kotoa starttaan takaisin työelämään. Tosin ei vielä pitkään aikaan...

Vierailija
12/27 |
23.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis kun työntekijä ei oo töissä niin työnantaja saa rahat Kelalta.. Työnantaja maksaa palkan ja ilmottaa palkan kelaan joka maksaa yritykselle.. ??

Mut oon varmaan sekottanu jotai juttuja.. ;)

Vierailija
13/27 |
23.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis sama juttu kun työntekijä on sairaana..

Vierailija
14/27 |
23.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

idioottimainen kysymys.

Vierailija
15/27 |
23.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos vaan viitsivät hakea, mun työnantaja ainakin on niin saamaton ettei tainnut hakee mutta se on hänen häpeäsä!

Tykkää musta taas varmaan kun ilmoitan olevani raskaana kun vähän aikaa sitten maksoi viimeiset lomarahat mulle :)

Vierailija
16/27 |
23.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan tässä on vaihtoehtona sille ehdotettu pitkän hoitovapaan rajoittamista. Eli rahaa tulis - vakityöpaikka vaan ei säilyis.

Vierailija
17/27 |
23.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työnanaja ei minulle äitiyslomaa maksa. Mutta minun työnantajani on maksanut 3kk palkan kun olen jäänyt äitiyslomalle :) Siihenkin minulla on oikeus.

Minulla olisi ollut myös oikeus päästä vanhaan paikkaani töihin hoitovapaan päätyttyä, mutta minut lomautettiin. Se oli laitonta. Olen miettinyt antaisinko asian liiton käsittelyyn

Vierailija
18/27 |
23.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

lähden takaisin työelämään.

Vierailija
19/27 |
23.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne kotiäidit, jotka arvostelee, äitejä, jotka menee töihin ja joutuu ajattelemaan " uraansa" kun ei ole vakkaripaikkaa ja lässyttä tekevänsä kaikkensa lapsen eteen - eivät kuitenkaa ole valmiita irtisanoutumaan lapsen edun takia.

Eli asetetaan kysymys näin: jos edut ei olis niin hyvät kuin nyt, vaan yli 2v poissaolon jälkeen paikka menis jäisitkö silti kotiin ????

Vierailija
20/27 |
23.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta en ymmärrä, miten se seikka pakottaisi minut lähtemään ennen aikojaan töihin ja viemään lapseni vieraalle hoitoon?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan yksi