Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Taitavat hiustenlaittajat, neuvokaa tumpeloa!

Vierailija
25.06.2014 |

Apua apua, rippijuhlat sunnuntaina ja pitäisi laittaa omat ja tytön hiukset nätisti... mutta kun en osaa! Mun kampaus on ollut jo vuosia ponnari, tytöllä tukka liehuu vapaana. Hiustenlaitosta ja kampausten teosta en tiedä mitään. En kykene esim tekemään ranskalaista lettiä itselle tai laittamaan mitään rullia omaan päähäni takahiuksiin. Kampaajalle ei tietenkään sunnuntaina pääse/ehdi.

Mulla ei ole edes mitään muotoiluvälineitä, ajattelin kyllä käydä ostamassa suoristusraudan (eikös sillä saa kiharoitakin tehtyä). Mitä aineita pitää laittaa hiuksiin ennen rautojen käyttöä?

Mulla puolipitkät hiukset ja otsatukka, tytöllä yli olkapäiden tosi paksut hiukset. Antakaa helppoja kampausvinkkejä! Värit ja leikkaukset on onneksi molemmilla kunnossa.

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
25.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee rättikiharat eli tee ensin hiusten kiharrukseen sopivia suikaleita vaikka rikkinäisistä sukkahousuista. Kieputat hieman etusormea paksumman hiusosion suikaleen keskikohdalle ja laitat lopuksi rusettisolmulle.

Kampausnesteen avulla saat kiharat pysymään paremmin.

Vierailija
2/24 |
25.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsopas tuolta, löytyykö jotain helppoa ja kivaa?

http://www.youtube.com/results?search_query=hair+do

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
4/24 |
25.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos et osaa laittaa hiuksia, niin riittäisikö, että omat hiukset suoristat suoristusraudalla ja lapsen hiukset letität nätisti? Siis suoristat vaikka hiuksesi olisivat piikkisuorat jo valmiiksi. Raudalla voi vähän hiuksia kääntää halutessaan. Kiharatkin saa suoristusraudalla, mutta tekniikka on kyllä ensin opittava. Suoristusraudan alle tarvitset lämpösuojasuihkeen jotta hiukset eivät pala.

Lapsen hiuksiin voi sipaista hieman hiusvahaa tai kostuttaa ennen letitystä (jos vahaa käytät, niin hiero pieni määrä ensin huolellisesti omiin käsiin ja haro sitten lapsen hiukset läpi sormilla). Ihan tavallinen letti siis on nätti kunhan se pysyy kasassa ja hiukset on siististi kerätty letille.

Vierailija
5/24 |
25.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon myös tumpelo, mutta oon opetellut tekemään nutturaa sellaisen donitsin avulla (saa esim. Henkkamaukalta). Katsoin vain Youtubesta tutoriaalin.

Vierailija
6/24 |
25.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta kiharruspuikko, sillä onnistut varmasti. YouTubessa neuvoja:)

Vierailija
7/24 |
25.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.06.2014 klo 09:02"]

Mä oon myös tumpelo, mutta oon opetellut tekemään nutturaa sellaisen donitsin avulla (saa esim. Henkkamaukalta). Katsoin vain Youtubesta tutoriaalin.

[/quote]

Tää on muuten kans helppo. Meidän 10 tyttökin on oppinut laittamaan jopa itselleen nutturan valkin avulla.

Vierailija
8/24 |
25.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pinterest ja YouTube ovat täynnä tutoriaaleja. Mutta harjoittele ennen h-hetkeä!

Vierailija
9/24 |
25.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksesta, jäi vissiin epäselväksi että tyttö on siis se rippilapsi, jolle letti on ehkä vähän lapsellinen juhlakampaus...? Sille sopisi ihana kiharapaljous mutta miten sen saa helposti aikaan? Tykkään kyllä nutturoistakin, mutta etenkin tytölle sopii kivemmin hiukset auki-kampaus, näyttää kuvissakin kivemmalle.

Vierailija
10/24 |
25.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

7 siis ap...

Vierailija
11/24 |
25.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se "donitsi" nuttura on mulle tuttu, ihanan helppo, mutta en halua aina käyttää samaa kampausta... t. ap

Vierailija
12/24 |
25.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käy kysymässä noista aineista kampaamokaupasta. Tarvitset lämpösuojan sekä jotain, joka pitää kampauksen muodon. Laadukkaammissa muotoilutuotteissa lämpösuoja on jo valmiina.

Etsi esim muotoilusuihke/muotovaahto ja hiuslakka. Kuivashampoolla saa rakennetta ja tuuheutta (aivan puhtaaseen ja sileään hiukseen kampausten ja letitysten teko on vaikeampaa)

Vierailija
13/24 |
25.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.06.2014 klo 09:04"]

Kiitos vastauksesta, jäi vissiin epäselväksi että tyttö on siis se rippilapsi, jolle letti on ehkä vähän lapsellinen juhlakampaus...? Sille sopisi ihana kiharapaljous mutta miten sen saa helposti aikaan? Tykkään kyllä nutturoistakin, mutta etenkin tytölle sopii kivemmin hiukset auki-kampaus, näyttää kuvissakin kivemmalle.

[/quote]

Kosteisiin hiuksiin illalla rullat hiuksiin ja aamulla auki ja lakkaa kiharoihin. Ihan markeiteistakin saa rullia, helpoimmat joko tarrapapiljotit (pinneillä kiinnitys) tai sellaiset "patukat", joiden ympäri hiukset kiedotaan ja patukka käännetään päistään "ristiin" jotta pysyy kiinni. Muitakin tapoja on kiharoihin, etsi googlella ohjeita.

Vierailija
14/24 |
25.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet ihan käsi, niin tuskin ehdit ihmeitä ennen sunnuntaita oppia tekemään. Suoristusraudan ja kiharapuikon käyttäminen vaatii melkoisesti harjoitusta, jotta tulos ei näytä kummalliselta räpellykseltä. Puikolla polttaa helposti itsensä. Kannattaa siis suunnitella ja harjoitella jotain mahdollisimman simppeliä. Terveisin toinen tumpelo, jolla on molemmat (eikä osaa niitä käyttää kunnolla, kun ei ole jaksanut sitkeästi opetella).

Vierailija
15/24 |
25.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.06.2014 klo 09:04"]Kiitos vastauksesta, jäi vissiin epäselväksi että tyttö on siis se rippilapsi, jolle letti on ehkä vähän lapsellinen juhlakampaus...? Sille sopisi ihana kiharapaljous mutta miten sen saa helposti aikaan? Tykkään kyllä nutturoistakin, mutta etenkin tytölle sopii kivemmin hiukset auki-kampaus, näyttää kuvissakin kivemmalle.

[/quote]

Letit on nyt tosi trendikkäitä, vähän monimutkaisemmat siis. Kiharat saa monella eri tekniikalla, eikä kaikkiin tarvita edes mitään koneita.

Vierailija
16/24 |
25.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyt ostamassa melko isopäisen piipparin (esim tokmannilta löytää myös edullisia, eivät tietenkään parhaita mahdollisia, mutta ihan käypiä :) ja kiharrat tytön hiukset sillä. Sitten otat ohimoiden kohdilta suortuvat ja laitat ne löyhästi taakse kiinni yhteen nätillä soljella. Pohjalle vahva muotovaahto (myös kampausneste olisi hyvä laittaa niin lopputulos olisi pitävämpi, muttei pakollista). Olen tosi huono selittämään, toivottavasti sait selvää :D

Vierailija
17/24 |
25.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttö ei kyllä pysty nukkumaan mitkään rullat päässä :-) Lämpörullat meillä on, mutta niitä on kokeiltu eikä niillä saa pysyviä kiharoita, loivia laineita vaan jotka nekin suoristuu nopeesti. Pelkään sitä puikkoa, koska ihan varmasti poltan näppini sillä. Ei kai tässä auta kuin värkätä molemmille nutturat sillä valkilla, en ehdi harjoitella hiustenlaittoa enää... lettikampaukset on nättejä, mutta en sellaisia monimutkaisia osaa harjoittelematta. ap

Vierailija
18/24 |
25.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten vielä, pitääkö hiukset olla kiharrettaessa kosteat vai ihan kuivat? Mun kampaaja jotain höpisi viimeksi että föönaat tukan kunnolla ennen laittelua. ap

Vierailija
19/24 |
25.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.06.2014 klo 09:25"]

Tyttö ei kyllä pysty nukkumaan mitkään rullat päässä :-) Lämpörullat meillä on, mutta niitä on kokeiltu eikä niillä saa pysyviä kiharoita, loivia laineita vaan jotka nekin suoristuu nopeesti. Pelkään sitä puikkoa, koska ihan varmasti poltan näppini sillä. Ei kai tässä auta kuin värkätä molemmille nutturat sillä valkilla, en ehdi harjoitella hiustenlaittoa enää... lettikampaukset on nättejä, mutta en sellaisia monimutkaisia osaa harjoittelematta. ap

[/quote]

Kiharoiden alle pitää laittaa muotoilutuotteita, varmistua, että hiukset ovat kuivat ennen rullien avaamista, avata kiharat varovasti ja suihkuttaa niihin heti lakkaa. Muuten ne kyllä suoristuvat.

Jossain näin ohjeen, jossa valkilla tehtiin yöksi nuttura pään päälle ja sitten aamulla oli hiuksissa kiharat. Löytyy jos googletat "helpot kiharat".

Vierailija
20/24 |
25.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.06.2014 klo 09:31"]

Sitten vielä, pitääkö hiukset olla kiharrettaessa kosteat vai ihan kuivat? Mun kampaaja jotain höpisi viimeksi että föönaat tukan kunnolla ennen laittelua. ap

[/quote]

Kihartimella kiharrettaessa kuivat hiukset, rullat kosteisiin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme kaksi