Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Annatko vauvan nukkua kakoissa?

Vierailija
25.06.2014 |

Itse en viitsi herättää, kun unipätkät eivät kovin pitkiä ole. Yön ekalle ja pisimmälle pätkälle vaihdan aina uuden vaipan. Ei ole iho ärtynyt, vaikka joskus nukkuu tunnin tai pari kakoissa.

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
25.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tapauksesta riippuen. Esim. just tänä aamuna nousin sitten vaihtamaan sen vaipan, kun tuli hirveet löröt ja vauvakin protestoi. Laitan yöksi kunnon kerroksen Bepanthenia, joka suojaa, jos tulee pieniä pieruja. Käytämme päiväsaikaan harsovaippoja, joita pitää muutenkin vaihtaa useammin kuin kertiksiä, joten ei ole niin nuukaa, jos on hetken pieni kakka.

Vierailija
2/24 |
25.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon kans sitä mieltä että kyllä vauva herättää jos kakka kiusaa :) on sit otettu vaikka ilmakylpyä unien jälkeen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
25.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.06.2014 klo 08:40"]

Oon kans sitä mieltä että kyllä vauva herättää jos kakka kiusaa :) on sit otettu vaikka ilmakylpyä unien jälkeen.

[/quote]

Vierailija
4/24 |
25.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En anna nukkua kakat vaipoissa. Onneks ei ole öisin kakkinutkaan kuin pari kolme kertaa, mutta näinä kertoina olen vaihtanut vaipan ja onnistunut jopa tekemään sen herättämättä pientä.

Vierailija
5/24 |
25.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ikinä antanut. Mutta onpa ollutkin hyväihoiset lapset.

Vierailija
6/24 |
25.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole antanut, mutta harvoin yöllä tuli kakkaa. Mietin joskus että mitä olisi pitänyt vastata kun jossain neuvolan kyselyssä kysyttiin että vaihdatko vaipan heti. Että heti mitä? Heti pissan jälkeen vai heti kakan jälkeen, kun onhan tuossa nyt suuri ero. Kyllähän sitä pissaa vaippaan mahtuu ja pinta pysyy kuivana, mutta kakkavaipan vaihdan heti. En tiedä mitä tuollakin kysymyksellä yritettiin selvittää.

Vierailija
7/24 |
25.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.06.2014 klo 08:41"]

En anna nukkua kakat vaipoissa. Onneks ei ole öisin kakkinutkaan kuin pari kolme kertaa, mutta näinä kertoina olen vaihtanut vaipan ja onnistunut jopa tekemään sen herättämättä pientä.

[/quote]

Et varmaan käy peppua pesemässä? Minulle pesu juoksevan veden alla on ainoa tapa saada vauvan peppu oikeasti puhtaaksi.

Vierailija
8/24 |
25.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.06.2014 klo 08:50"]

[/quote]

Et varmaan käy peppua pesemässä? Minulle pesu juoksevan veden alla on ainoa tapa saada vauvan peppu oikeasti puhtaaksi.

[/quote]

Meille neuvolassa sanottiin että kannattaa välttää vesipesua ja käyttää välillä vain puhdistuspyyhkeitä, kun vauvan iho oli kuivan oloinen. Vesipesu on kyllä mielestäni kätevämpää, mutta siinä tosiaan vauva väkisinkin herää.

Vierailija
9/24 |
25.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.06.2014 klo 08:52"]

[/quote]

[/quote]

Meille neuvolassa sanottiin että kannattaa välttää vesipesua ja käyttää välillä vain puhdistuspyyhkeitä, kun vauvan iho oli kuivan oloinen. Vesipesu on kyllä mielestäni kätevämpää, mutta siinä tosiaan vauva väkisinkin herää.

[/quote]

Onpa yllättävää, minä taas olen kuullut että niitä puhdistuspyyhkeitä pitäisi välttää, koska niissä on kemikaaleja. Kaverin vauvalla oli atooppinen iho ja se meni ihan kauheaan kuntoon aina jos käyttivät puhdistuspyyhkeitä.

Vierailija
10/24 |
25.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.06.2014 klo 08:54"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Onpa yllättävää, minä taas olen kuullut että niitä puhdistuspyyhkeitä pitäisi välttää, koska niissä on kemikaaleja. Kaverin vauvalla oli atooppinen iho ja se meni ihan kauheaan kuntoon aina jos käyttivät puhdistuspyyhkeitä.

[/quote]

Niitä on monenlaisia.

Vierailija
11/24 |
25.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama kokemus täällä: puhdistuspyyhkeistä iho meni huonoon kuntoon. Paras pesu on juokseva vesi. 5 lasta

Vierailija
12/24 |
25.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.06.2014 klo 08:54"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Munkin mielestä yllättävää. Ei ole minulle koskaan tuollaista neuvoa annettu neuvolasta. 

Minä vaihdan yöllä kakan, jos se on löysä, koska silloin iho kärsii. Jos on vain kuiva papana, niin en vaihda. 

Vierailija
13/24 |
25.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoinen oli niin sikeäuninen, että vaihdoin kakkavaipan ja joskus pissavaipankin yöllä hänen nukkuessa kosteuspyyhkeitä käyttäen.

Vierailija
14/24 |
25.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellänikin on atooppinen iho ja kyllä vesi kuivattaa ihoa, mutta tosiaan jotkut noista puhdistuspyyhkeistäkin on kyllä niin täynnä kemikaaleja että voivat ärsyttää. Pitää vain kokeilla paras tapa. 

9

Vierailija
15/24 |
25.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihdoin aina, mutta mun vauvat ovatkin nukkuneet 10-11 tuntia putkeen 2kk iästä lähtien. Ei tulisi mieleenkään haudottaa tuollasta väliä.

Vierailija
16/24 |
25.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peppua voi pyyhkiä myös märällä pesulapulla/harsolla, jos ei halua pestä hanan alla. Itse en käytä puhdistuspyyhkeitä kotona, reissussa ovat tietysti käteviä, vaikka niitä kemikaaleja kammoksunkin.

Vierailija
17/24 |
25.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap suosii aina vesipesua.

Vierailija
18/24 |
25.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.06.2014 klo 09:02"]Sama kokemus täällä: puhdistuspyyhkeistä iho meni huonoon kuntoon. Paras pesu on juokseva vesi. 5 lasta

[/quote]

Sama, ja hyvä iho on ollut vaikka harvakseltaan on yöllä ehtinyt kakka tulla. Puhdistuspyyhkeistä molemmille tullut vain ihottumaa joten vesipesua ollaan käytetty. Ja tietenkin päivittäiset ilmakylvyt.

Vierailija
19/24 |
25.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina on vesipesty, ja aina on vaihdettu jos on huomattu kakka. Jonkun kerran ei huomattu, ja peppukin punoitti heti, mutta Bepanthen auttoi.

Kintut tietty kuivui vesipesuista, mutta rasvaamalla siitäkin päästiin. Ei muita iho-ongelmia tähän mennessä, lapsi nyt 2-v.

Vierailija
20/24 |
25.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla nyt seitsemäs vauva ja yhden käden sormilla laskettavissa kerrat yhteensä kaikilla, ku oon kesken unien vaihtanu vaippaa. Puhdistuspyyhkeitä oon käyttäny vain satunnaisesti. Kolmella ollu atooppista ihottumaa ja saanu kuitenkin vain kiitosta neuvolasta, ku kaikilla ollu niin siisti iho. Oon siis pelkällä vedellä puhdistanu. Pikkuvauvan normaali maitokakka ei polta ihoa, isommat ei kakkaa normaalisti yöllä.