Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuivakaapin ja pakkasen aarteet kotonasi !

Vierailija
24.06.2014 |

Kertokaa mitä hyviä tuotteita teillä on pakkasessa ja kuivakaapissa? Syksyllä jään äitiyslomalle ja haluan, että kaapista löytyy NOPEAA ja EI-VIIKOSSA-PILAANTUVAA syötävää, kun vastasyntyneen kanssa saa valvoa yöt ja esikoisen kanssa päivät ;) 

Tähän mennessä olen löytänyt vakituotteikseni vasta

Knorr Chunky Tomato Soup (todella hyvää, pelkkä kiehautus)

Esipaistetut tuotteet kuten ciapatta-leipä ja moniviljasämpylät

Risotto-ainekset

Kotiuunin herkut

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
24.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luomu-purkkihernekeitto

Vierailija
2/14 |
24.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai sitten teet itse ruokaa pakkaseen laadukkaista raaka-aineista ennenkuin vauva syntyy ja jätät nuo einekset kauppaan, viljat jätin itse kokonaan pois, eipä ollut vauvalla mahavaivoja

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
24.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eihän pakkasessa mikään pilaannu edes vuodessa

Vierailija
4/14 |
24.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Senpä takia kysyinkin pakkastuotteista kun ne säilyvät kauemmin kuin esimerkiksi  maitotuotteet. Teen myös itse paljon pakkaseen, mutta etsin uusia tuotteita helpottamaan arkea, ettei tarvitse tehdä KAIKKEA itse.

Vierailija
5/14 |
24.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

no monet "kiireiset"=laiskat käyttää valmiita keittovihanneksia, pakastemuusseja ym, jos maku ei ratkaise niin varmasti ne helpottaa. Mulla on lapset 4v, 1,5v ja 3kk ja meillä ei ole pakastimessa kuin marjoja ja jäätelöä, mulla on kyllä aikaa tehdä itse ruuat alusta loppuun, rakastan leipomista ja mitään kaupan pullaa ei olla ostettu vuosiin, nyt olen opetellut leipomaan ilman viljoja ja sokeria, haasteellista, mutta hauskaa :) raaka-kakut on kokeilussa :)

Vierailija
6/14 |
24.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

nro 6 on myös nro 3

Vierailija
7/14 |
25.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakkasessa ankkaa, vasikkaa, tuoremakkaroita, itsepoimittuja marjojakin vielä muutama litra, pullaa ja kakkuja, lohipiirakkaa, ylijääneitä ruoka-annoksia yms

Kuivahyllyssä reissuilta tuotuja herkkuja - erilaisia pastoja, kastikkeita, mausteita, pateita yms

Vierailija
8/14 |
25.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täysjyvä-couscous. Paista jauheliha, mausta, lisää vettä ja couscous + pakastevihanneksia ja halutessasi ruokakermaa. Iso pannullinen helppoa ruokaa valmistuu 10min.

Vierailija
9/14 |
25.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puurohiutaleita ja puuroriisiä

Valio Viola keitot

Kun on jauhoja ja kuivahiivaa ja siirappia ja leseitä yms. aina, niin tekaisee esim. sämpylät helposti

Munia kannattaa olla, voi tehdä munakasta tai iltapalaksi pannaria

Mulla on pakkasessa lähes aina jotain lihaa

Pakkaseen pinaattikeittoa

Lihapullia, kaalilaatikkoa, lasagnea yms. voi pakastaa, teen usein ison satsin ja pakastan osan

Pastaa, risottoriisiä, basmatiriisiä, tomaattimurskaa ja muroja/mysliä on aina.

Vierailija
10/14 |
25.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hernekeittö ja pikapuuro on pelastanut meidän perheen monta kertaa. Äkkiä ihan ok makuista. Hernekeittoa on lapset syöneet jopa purkista kylmänä ja olleet tyytyväisiä. Yksi pikaruoka meillä on pakasteperunasta tehty muusi ja pirkan nopeaporonkäristysliha vai mikä sen nyt oli nimeltään. Liha ja peruna valmistuu n.5minuutissa. pakastettu Perunasipulisekoitus on myös kätevä, mutta ei niin nopea. Siitä voi tehdä laatikkovariaatioita tai jopa paistaa pannulla.

Vierailija
11/14 |
25.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos nopeasti pitää saada ruokaa, niin nakkikeitto on tosi nopea. Samoin salaatit, kun ostaa esim. valmsita savulohta ja sitten vaan repii lautaselle vihreää ja siihen kaveriksi mitä sattuu olemaan, esim. tomaattia kurkkua, porkkanaa, paprikaa, viinirypäleitä...

Vierailija
12/14 |
25.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otsikon perusteella kuvittelin, että haetaan jotain harvinaisia kulinaarisia herkkuaarteita. Esim. itsepoimittuja karpaloita ja muita marjoja. Naapurilta saatuja kuhafileitä, nokkosia. Kuivattuja yrttejä (sitruunamelissa, minttu, saa hyvää teetä).

Vierailija
13/14 |
25.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään ole löytänyt valmista tuotetta tähän tarkoitukseen. Oma ratkaisu on ollut isot annokset joista osa pakastetaan kiirepäiviä varten.

Pikaruokana on ollut 4minuutin munapasta (kuiva ei tuorepasta), tomaattisoosipurkki (Dennis on kelvollista), tonnikalapurkki ja tonnikalapasta on pöydässä alle kymmenen minuutin.

Kaalit, porkkanat ja lanttu säilyy hyvin -> tuoretta kun salaatit ja tomaatit on jo syöty eikä kauppaan ole ehtinyt.

Vierailija
14/14 |
25.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niitä valmiita wokkivihannes sekoituksia? Joissakin on kanat mukana. Erilaisia vihannes pakasteita, marjoja, pinaatti ja kasvissose keittoja pakasteena, maitojauhe, riisikakut, soijarouhe, valmiit pastakastikkeet, pastat, pakasta juustonjämät raastettuina/pilkottuina. Tuossa nyt joitain m itä meiltä löytyy "aina".