Suuret ikäluokat eivät ihan oikeasti tunnu tajuavan mitään nykypäivän todellisuudesta
Tulipa taas huomattua mökillä. Työttömäksi jäänyttä sukulaista arvosteltiin koska kuulemma työtä saa "kysymällä", minun lapsettomuuttani ihmeteltiin koska kaikilla "kuuluu olla" lapsi ja veljeni vuokralla asumista ihmeteltiin, koska on "järkevämpää" ostaa asunto (veli on pienipalkkainen Helsingissä, jonka asuntojen hinnat tietää kaikki paitsi nuo boomerit).
Alkaa mennä maku tähän. Nämä ihmiset ovat itse päässeet duuniin kansakoulun käymällä ja olleet vakituisessa työssä parikymppisestä lähtien. Lisäksi he ovat saaneet ylennyksiä ilman mitään koulutuksia, palkankorotuksia ja hyvät eläkkeet. He eivät tajua että sellainen ei ole nykypäivänä mahdollista. Ärsyttää selittää asiaa heille, kun he ovat täysi kielto päällä. Kaikki on vain velttoutta.
Kommentit (19977)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kipeä lapsi ei jaksa juosta ja keinua pihalla eli soitto johtoon ja äidille luvaton poissaolo ja irtisanomislappu. Työttömillä jotka on kotona on aikaa seurailla mitä ympäristössä tapahtuu.
Jos näen, että ulkoilutetaan koiraa ennen klo 16.30 niin soitan työpaikalle, että luvaton poissaolo, täysin terveitä.
Hönö on myös naapurikyttääjä.
Juu, ja linkittää minkä kerkiää, ja sitten vastaa itselleen.
Harmi kun sen linkit on totta. Ensi vuonna saat yh:na 600 vähemmän rahaa ja teet 30 tunnin sijasta 40 h työviikkoa esim. hiekoitat koulujen pihoja talvella ennenkuin menet kauppaan töihin.
Tai sitten sun täytyy hakea 40 h viikko työpaikkaa mihin on realistiset mahdollisuuden päästä esim. siivooja ja sinne sä pääset kauppakeskuksen vessoja siivoamaan.
Vierailija kirjoitti:
Ketjun vastaukset eivät taida liittyä otsikkoon enää.
Sen verran otsikon koulutus kohtaa voisin kommentoida, että se kyllä ärsyttää itseänikin aivan suunnattomasti, että nykyään samoihin työtehtäviin vaaditaan alati enemmän ja enemmän koulutuspapereita. Muistan kun valmistuin peruskoulun jälkeen kauppiksesta ja olin toiveissa päästä työhön jota siihen aikaan kutsuttiin mikrotukihenkilöksi. Olin määräaikaisen pätkän firmassa ja uskoin saavani vakipaikan, kun hommat hoitui erinomaisesti ja pomot kehui. Mutta ei enää riittänytkään kauppispaperit, vaan olisi pitänyt olla vähintään amk-tradenomi. Mitä helvettiä!? Sama homma mitä olin jo tehnyt moitteetta kuukausia ja tiesin talon tavat ja olin ihan valmis tekijä!! Jessus että v*tutti ja v*tuttaa muuten edelleen tuollainen kohtelu. Tää ylikouluttautumisbuumi on kyllä ihan järjetöntä. Enkä muuten ihan periaatteesta ole käynyt korkeakouluja tähänkään päivään mennessä enkä käy. Nykyään menee hyvin kun oma firma ja 4k€/kk otan palkkaa (vara olisi enempäänkin mutta en tarvitse), joten miksi edes lähteä koulun penkille turhaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kipeä lapsi ei jaksa juosta ja keinua pihalla eli soitto johtoon ja äidille luvaton poissaolo ja irtisanomislappu. Työttömillä jotka on kotona on aikaa seurailla mitä ympäristössä tapahtuu.
Jos näen, että ulkoilutetaan koiraa ennen klo 16.30 niin soitan työpaikalle, että luvaton poissaolo, täysin terveitä.
Harmi kun sen linkit on totta. Ensi vuonna saat yh:na 600 vähemmän rahaa ja teet 30 tunnin sijasta 40 h työviikkoa esim. hiekoitat koulujen pihoja talvella ennenkuin menet kauppaan töihin.
Kaupungilla riittää työmarkkinatukityötä, on tarhaa, koulua, katujen kunnospitoa, museota, nuorisotaloa, sairaaloita.
Vierailija kirjoitti:
Ja tässä ikäsidonnaisuuksien poisto työttömyyskorvauksista.
https://ytk.fi/tietoa-meilta/ajankohtaista/hallitusohjelma-lupaa-kirist…
"Kohta 10. Sovitellun työttömyysturvaetuuden saajalta voidaan jatkossa aina edellyttää kokopäivätyön hakemista tai osallistumista TE-palveluiden toimintaan osa-aikaisen työnteon rinnalla"
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja tässä ikäsidonnaisuuksien poisto työttömyyskorvauksista.
https://ytk.fi/tietoa-meilta/ajankohtaista/hallitusohjelma-lupaa-kirist…
"Kohta 10. Sovitellun työttömyysturvaetuuden saajalta voidaan jatkossa aina edellyttää kokopäivätyön hakemista tai osallistumista TE-palveluiden toimintaan osa-aikaisen työnteon rinnalla"
Onneksi ei ole itsellä enää pieniä lapsia. Ja tuon lisäksi leikataan yh-vanhemmalta 600 euroa kuukaudessa rahaa pois. Asumistuki tasoja on vai 1 eli saman verran saa asumistukea Helsingissä ja Kuopiossa, vaikka Helsingissä vuokrat kalliimpia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Linkkihönö parhaimmilaan, oujee
Leskeneläkettä saa 240 000
https://www.taloustaito.fi/tyo-elake/leskenelake-muuttumassa-maaraaikai…
Vierailija kirjoitti:
Yh-äitejä varmasti lohduttaa, että eläkeläimen saa omaa eläkettä 1100 netto + leskeneläkettä 1000 netto eli 2100 netto ja asunto on maksettu ja nyt 63 - vuotiaana eläkkeelle jäänyt saa nuo rahat loppuelämänsä eli esim. vielä 30 vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yh-äitejä varmasti lohduttaa, että eläkeläimen saa omaa eläkettä 1100 netto + leskeneläkettä 1000 netto eli 2100 netto ja asunto on maksettu ja nyt 63 - vuotiaana eläkkeelle jäänyt saa nuo rahat loppuelämänsä eli esim. vielä 30 vuotta.
Jos elää 93 - vuotiaaksi niin saa joka kuukausi 2100 netto seuraavat 30 vuotta. Omistusasunnon kulut 400 niin jää 1700 kuukaudessa shoppailurahaa, voi matkustella ja kaikkea kivaa.
Yh voi hoitaa 2 lasta ja käydä osa-aikatyössä 30 h viikko ja työmarkkinatukityössä 10 h viikko ja saa hallitus leikkaa nyt 600 kuukaudessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos elää 93 - vuotiaaksi niin saa joka kuukausi 2100 netto seuraavat 30 vuotta. Omistusasunnon kulut 400 niin jää 1700 kuukaudessa shoppailurahaa, voi matkustella ja kaikkea kivaa.
Yh voi hoitaa 2 lasta ja käydä osa-aikatyössä 30 h viikko ja työmarkkinatukityössä 10 h viikko ja saa hallitus leikkaa nyt 600 kuukaudessa.
Mun äiti lähtee syksyllä Lontooseen ja Malagaan, kun valtio maksaa tuota shoppailurahaa eläkeläiselle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun äiti lähtee syksyllä Lontooseen ja Malagaan, kun valtio maksaa tuota shoppailurahaa eläkeläiselle.
Mun eläkkeellä olevalla sukulaisella on omakotitalo, 5 vuotta sitten rakennettu mökki järven rannalla + lomaosake Lapissa ja Espanjassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun eläkkeellä olevalla sukulaisella on omakotitalo, 5 vuotta sitten rakennettu mökki järven rannalla + lomaosake Lapissa ja Espanjassa.
Loma-osakkeet ei ole omia asuntoja, mutta saa olla viikon Lapissa talvella ja Espanjassa keväällä.
"Jaana sai potkut-tulot-romahtivat, peritty kesämökki estää jopa toimeentulotuen saamisen"
Irtisanomissuoja heikkenee ja omistusasuntoon ei saa asumistukea eikä saa toimeentulotukea, jos kesämökki ja 5 lasta. Lapsikorotukset poistetaan työttömyystuista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun vastaa itse itselleen, onhan se itse sitten aina samaa mieltä itsensä kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun vastaa itse itselleen, onhan se itse sitten aina samaa mieltä itsensä kanssa.
Ottaa koville, kun linkit on totta ja työttömien haukkujalta lähtee työpaikka, asunto, mutta jää asuntovelkaa ja loppuelämä ulosotossa.
Ei saa lääkkeitäkään, kun on mökki eli diabetes ja voi tulla raajan menetys.
Jos on yhtiölainaa niin ei saa eläkkeellä toimeentulotukea lääkkeisiin ja kaikki lääkkeet ei kuulu maksukattoon.
"Hoitopäivämaksu maksukaton ylittymisen jälkeen 22,80 euroa"
https://www.hus.fi/potilaalle/opas-potilaalle/potilasmaksut#hoitopäiväm…