Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suuret ikäluokat eivät ihan oikeasti tunnu tajuavan mitään nykypäivän todellisuudesta

Vierailija
27.06.2021 |

Tulipa taas huomattua mökillä. Työttömäksi jäänyttä sukulaista arvosteltiin koska kuulemma työtä saa "kysymällä", minun lapsettomuuttani ihmeteltiin koska kaikilla "kuuluu olla" lapsi ja veljeni vuokralla asumista ihmeteltiin, koska on "järkevämpää" ostaa asunto (veli on pienipalkkainen Helsingissä, jonka asuntojen hinnat tietää kaikki paitsi nuo boomerit).

Alkaa mennä maku tähän. Nämä ihmiset ovat itse päässeet duuniin kansakoulun käymällä ja olleet vakituisessa työssä parikymppisestä lähtien. Lisäksi he ovat saaneet ylennyksiä ilman mitään koulutuksia, palkankorotuksia ja hyvät eläkkeet. He eivät tajua että sellainen ei ole nykypäivänä mahdollista. Ärsyttää selittää asiaa heille, kun he ovat täysi kielto päällä. Kaikki on vain velttoutta.

Kommentit (19930)

Vierailija
16561/19930 |
25.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sanoisin kyllä, että vanhemmatkin ikäluokat tajuavat nykyajan vaikeudet, mutta eivät sitä, että jonkun muun täytyisi tulla passaamaan teille kaikki valmiiksi eteen. Vaikeuksia on ollut aina, mutta aiemmin kukaan ei edes kuvitellut, että asiat olisivat jonkun muun kuin omissa käsissä.

Teitä eläkeläisiä on miljoona kuusisataa tuhatta eikä teille riitä hoitajia 15 vuoden sisällä, mutta se on teidän oma ongelma.

Näyttäisi se olevan kovin monien muidenkin ongelma, kun koko ajan siitä täällä paasataan.  Mitä hittoa se esimerkiksi juuri sinua liikuttaa?  Pälä pälä pälä.  Ikään kuin ei olisi muita ongelmia ihmisillä.  Jos oikeasti olet huolissasi eläkeläisten tulevasta hoitamisesta, niin ehkä tekisit jotain muuta siinä, kuin kirjoittaisit tänne, että eipä ole muitten ongelma.

Sinun ongelmasi tuntuu olevan kovastikin. 

Eiköhän se hoitajapula kosketa ihan joka ikäluokkaa.  Ja pahimmin kenties juuri nuoria, joilla ei ole varaa käyttää yksityispalveluja.  Ei siihen ole varaa valtaosalla tavallisista eläkeläisistäkään, mutta ei ole nuoremmillakaan.  Huolehdi sinä siitä.  Se voi olla edessäsi milloin tahansa.  

Ainakin minun työpaikallani on työterveyshuollon palvelut heikentyneet huomattavasti siitä, mitä ne oli kymmenen vuotta sitten.  Eikä ole linja menossa ylöspäin, päinvastoin.  

Vierailija
16562/19930 |
25.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ammattikorkeakoulun palkaton harjoittelu 6 kuukautta. Valmistumisen jälkeen voikin sitten olla työkokeilussa 6 kuukautta työmarkkinatuella 540 netto kuukaudessa ja kulukorvaus 9 euroa/ työpäivä.

Joku markkinamyyjä sanoi, että pelkkiä eläkeläisiä asiakkaina, samoin eläkeläisiä on parturit ja kahvilat täynnä, nuoriso on palkattomissa töissä.

Kun käyt marketeissa niin niiden kahviloissa on eläkeläisiä.

Saattaa joskus olla kahvilassa joku rakennusmies, joka saa vähentää verotuksessa kahvit ja ruoat, kun ei ole taukotiloja heillä.

Markettien kahviloissa on eläkeläisiä siksi, ettei nuoremmilla ole kiinnostusta mihinkään markettien kahvioihin.  En ole oikein koskaan nähnyt markettien kahviloissa nuorisojoukkoja tai edes nuoria lapsiperheitä.  Heillä on ihan muut paikat, missä aikaansa viettävät.

Kaikenikäisiä työmiehiä ja -naisia käy kyllä kahviloissa ruokatuntien aikaan, jos siellä on myös lounasta tarjolla.  Sen päälle voi kiskaista ne kahvitkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
16563/19930 |
25.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hönön kusettaja kirjoitti:

Kuten huomaatte, Hönöllä on nyt housut kintuissa. Se ehtii hätäpäissään vain Hönöstelemään  ;P

70% ketjun trollauksesta onkin Hönön pikku kätösin naputtelemaa!

Hönö oli aikansa Kusetetun pikkuapulainen, tuon kokoomuslaisen kapitalistin, joka pikkutrollillaan vain per seensä pyyhki. Hönö oli Kusetetulle kuin Turtiainen Putinille. Erotuksena vain että Hönö ei Kusetetun logiikasta ymmärtänyt kuin eläkeläisvihan. Mutta sehän kusetetulle riitti ;P

Hönöä pelottaa 😆

Vierailija
16564/19930 |
25.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivää taloon!

Vierailija
16565/19930 |
25.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Boomerit tuhosi terveyteni mutta nyt saatte inflaation, hoitajapulan ja muun vastaavan avulla korkojen kera takaisin.

Vierailija
16566/19930 |
25.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen eläkeläinen ja kyllä ihan itse työlläni olen eläkkeeni ansainnut. Verojakin maksan eläkkeestä lähes 30 %.

Palkasta maksoin työssä ollessani eläkemaksut.

Ymmärrän myös täysin nykyisen työllisyystilanteen.

En puhu lapsettomille lasten hankkimisesta.

Eivät eläkeläiset yleisesti ottaen ole mitään tyhmiä tumpeloita.

Et ole maksanut itse. 90-luvun puoliväliin saakka joutunut itse maksamaan lainkaan eläkkeitä. Toki jos olet vasta ennen vuosituhannen alkua aloittanut työelämän , niin sitten olet maksanut itse eläkettä, mutta se tuskin riittäisi.

Vierailija
16567/19930 |
25.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sanoisin kyllä, että vanhemmatkin ikäluokat tajuavat nykyajan vaikeudet, mutta eivät sitä, että jonkun muun täytyisi tulla passaamaan teille kaikki valmiiksi eteen. Vaikeuksia on ollut aina, mutta aiemmin kukaan ei edes kuvitellut, että asiat olisivat jonkun muun kuin omissa käsissä.

Teitä eläkeläisiä on miljoona kuusisataa tuhatta eikä teille riitä hoitajia 15 vuoden sisällä, mutta se on teidän oma ongelma.

Näyttäisi se olevan kovin monien muidenkin ongelma, kun koko ajan siitä täällä paasataan.  Mitä hittoa se esimerkiksi juuri sinua liikuttaa?  Pälä pälä pälä.  Ikään kuin ei olisi muita ongelmia ihmisillä.  Jos oikeasti olet huolissasi eläkeläisten tulevasta hoitamisesta, niin ehkä tekisit jotain muuta siinä, kuin kirjoittaisit tänne, että eipä ole muitten ongelma.

Sinun ongelmasi tuntuu olevan kovastikin. 

Eiköhän se hoitajapula kosketa ihan joka ikäluokkaa.  Ja pahimmin kenties juuri nuoria, joilla ei ole varaa käyttää yksityispalveluja.  Ei siihen ole varaa valtaosalla tavallisista eläkeläisistäkään, mutta ei ole nuoremmillakaan.  Huolehdi sinä siitä.  Se voi olla edessäsi milloin tahansa.  

Ainakin minun työpaikallani on työterveyshuollon palvelut heikentyneet huomattavasti siitä, mitä ne oli kymmenen vuotta sitten.  Eikä ole linja menossa ylöspäin, päinvastoin.  

Miks? Boomereiden luoman järjestelmän takia minä olen kohta kuollut. Kun te olisitte edes osanneet pitää huolta työvoimareservistä. Boomer-äitini kulutti minut loppuun. Nauti lääketokkurasta jonka 1969-1979 syntynyt lekuri sinulle määrää.

Vierailija
16568/19930 |
25.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä40038 kirjoitti:

Tämä nuori sukupolvi syyllistyy yleistämiseen. Emme me suuret ikäluokat olla yksi joukko, joka toimii ja ajattelee samalla tavoin. Olemme kaikki uniikkeja. Emme me kaikki saaneet käydä yhteiskoulua yhteiskunnan varoilla. Jos vanhemmilla ei ollut rahaa koulut jäivät käymättä. Kansakoulun käyneillä oli vain paskoja duuneja, siivousta raksahommia, kotiapulaisen jne. hommia. Kyse ei ollut siitä, ettei olisi ollut haluja tai tahtoa käydä kouluja,. vaan vanhempien päätöksestä ja varallisuudesta. Olen itse aloittanut piikomalla palkalla, jolla sai yhdet kesähousut tms. Olin 13 v. Myöhemmin maksoin itse koulutukseni, opiskelin työn ohessa iltaisin. Pienellä palkalla suuremman osan aikaa olleena jäi eläkekin pieneksi. Tosin olin muutaman vuoden lapsiani kotona hoitamassa, siitähän nykyisin saavat eläkettäkin. En pärjäisi eläkkeelläni, vaikka saan lisäksi leskeneläkettä, mutta onneksi teimme aikoinaan sijoituksia ja sitten olen saanut pari perintöä. Eli se siitä helposta elämästä, repikää siitä pullamössöt.

Oikeastaan sinä revit eläkkeesi meidän selkänahasta. Itse et niitä joutunut maksamaan.

Vierailija
16569/19930 |
25.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elääkö valehteleva Liisa vielä?

Vierailija
16570/19930 |
25.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työttömiä on myös kirjastoissa laittamassa kirjoja hyllyyn.

Siellä pidetään omia vaatteita, voi laittaa päälle vaikka kirpputorilta ostetun neuleen, kun tuo työmarkkinatuki on vain 540 netto kuukaudessa, lisäksi saa 9 euroa/ työpäivä kulukorvauksen.

Voi pyytää puolisoa leikkaamaan hiusten latvat ja laittaa hiukset kiinni.

Niidenkin pitäisi olla hoitajina pyyhkimässä sinun vapaamatkustajan takalistoa.

Vierailija
16571/19930 |
25.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Boomerit tuhosi terveyteni mutta nyt saatte inflaation, hoitajapulan ja muun vastaavan avulla korkojen kera takaisin.

Unohdit koronan ja Putlerin, mikään ei tietenkään ole sun oma vikasi ja syysi. Jännää toi syyllisyyden siirto, psykologinen lainalaisuus.

Vierailija
16572/19930 |
25.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sähkölämmittäjille pitää myös keksiä vastaava Hönö nimi kuin työttömälle, kävisikö Urpo?

Vierailija
16573/19930 |
25.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun Urpo osti sähkölämmitteisen talon niin ei se ole muiden vika.

Vierailija
16574/19930 |
25.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt Urpot käy vauvapalstalla kuumana monessa ketjussa;DDDDDDDD

Vierailija
16575/19930 |
25.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työttömälle sanotaan mene töihin niin Urpoille voidaan sanoa, että ota toinen työ.

Vierailija
16576/19930 |
25.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi me  vanhenemme kaikki. Tämän päivän nuori on tuleva boomeri ja nyky boomerit kasvaa kauraa. Saatte lapset kauramaitoo. Jne...

Vierailija
16577/19930 |
25.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Urpo, Urpo

Vierailija
16578/19930 |
25.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ammattikorkeakoulun palkaton harjoittelu 6 kuukautta. Valmistumisen jälkeen voikin sitten olla työkokeilussa 6 kuukautta työmarkkinatuella 540 netto kuukaudessa ja kulukorvaus 9 euroa/ työpäivä.

Joku markkinamyyjä sanoi, että pelkkiä eläkeläisiä asiakkaina, samoin eläkeläisiä on parturit ja kahvilat täynnä, nuoriso on palkattomissa töissä.

Kun käyt marketeissa niin niiden kahviloissa on eläkeläisiä.

Saattaa joskus olla kahvilassa joku rakennusmies, joka saa vähentää verotuksessa kahvit ja ruoat, kun ei ole taukotiloja heillä.

Markettien kahviloissa on eläkeläisiä siksi, ettei nuoremmilla ole kiinnostusta mihinkään markettien kahvioihin.  En ole oikein koskaan nähnyt markettien kahviloissa nuorisojoukkoja tai edes nuoria lapsiperheitä.  Heillä on ihan muut paikat, missä aikaansa viettävät.

Kaikenikäisiä työmiehiä ja -naisia käy kyllä kahviloissa ruokatuntien aikaan, jos siellä on myös lounasta tarjolla.  Sen päälle voi kiskaista ne kahvitkin.

Nuorilla ja työikäisillä ei ole kahviloihin rahaa ja niistä moni loppuu, kun eläkeläiset ei niissä enää käy.

Vierailija
16579/19930 |
25.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helen korottaa kuulemma sähkönhintaa 58%, Onnea

Vierailija
16580/19930 |
25.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hönön kusettaja kirjoitti:

Kuten huomaatte, Hönöllä on nyt housut kintuissa. Se ehtii hätäpäissään vain Hönöstelemään  ;P

70% ketjun trollauksesta onkin Hönön pikku kätösin naputtelemaa!

Hönö oli aikansa Kusetetun pikkuapulainen, tuon kokoomuslaisen kapitalistin, joka pikkutrollillaan vain per seensä pyyhki. Hönö oli Kusetetulle kuin Turtiainen Putinille. Erotuksena vain että Hönö ei Kusetetun logiikasta ymmärtänyt kuin eläkeläisvihan. Mutta sehän kusetetulle riitti ;P

Hönöä pelottaa 😆

Heh

Kusetetulle kävi kutsu

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä yhdeksän