Suuret ikäluokat eivät ihan oikeasti tunnu tajuavan mitään nykypäivän todellisuudesta
Tulipa taas huomattua mökillä. Työttömäksi jäänyttä sukulaista arvosteltiin koska kuulemma työtä saa "kysymällä", minun lapsettomuuttani ihmeteltiin koska kaikilla "kuuluu olla" lapsi ja veljeni vuokralla asumista ihmeteltiin, koska on "järkevämpää" ostaa asunto (veli on pienipalkkainen Helsingissä, jonka asuntojen hinnat tietää kaikki paitsi nuo boomerit).
Alkaa mennä maku tähän. Nämä ihmiset ovat itse päässeet duuniin kansakoulun käymällä ja olleet vakituisessa työssä parikymppisestä lähtien. Lisäksi he ovat saaneet ylennyksiä ilman mitään koulutuksia, palkankorotuksia ja hyvät eläkkeet. He eivät tajua että sellainen ei ole nykypäivänä mahdollista. Ärsyttää selittää asiaa heille, kun he ovat täysi kielto päällä. Kaikki on vain velttoutta.
Kommentit (19929)
Elämä on niin lyhyt, ettei sitä kannata katkeruudella pilata. Jokainen elää juuri omannäköistä elämää. Se, ettei ole töitä, on monen asian summa. Johtuu pitkäaikaisesta poliittisten päätösten ketjusta. Taikasana on Raha. Kaikkien pitäisi rikastua pikavauhtia likaamatta käsiään. Kukaan ei mielellään haluaisi tehdä fyysistä työtä, vaikka kehomme on sitä varten luotu. Oma työurani alkoi 14v. ja eläkeurani 69v. täytettyäni. Otnan kopeekkaa en ole vastaanottanut tukien muodossa. En valita elämäni kulusta, itse olen ratkaisuni tehnyt. Hieman säälittää joidenkin asenne nykyään. Otetaan oppia toisistamme ja eletään sovussa. Kiitos.
Vierailija kirjoitti:
Vyön kiristys edessä kirjoitti:
Pullamössösukupolvelle paljastuu elämän realiteetit lähitulevaisuudessa. Maailma ei muutukaan koko ajan paremmaksi eikä elintaso nouse lineaarisesti, vaan se voi myös laskea. Jokaisella meistä on vyön kiristys edessä, mutta se ei ole boomereiden syytä vaan itänaapurin.
Pyllamössösukupolvi, eli boomerit, on jo eläkkeellä. Ei ne hirvittävän kauaa ehdi todistaa niitä oloja. Pahimmillaan joutuvat kohtaamaan ajan, jolloin on silti parempi kuin heidän lapsuutensa aika.
Nuoret luulevat tietävänsä kaiken. Juuri ja juuri luen itseni boomeriksi ja pitää sanoa että höpö höpö. Etkö itse huomaa ristiriita päättömässä väitteessäsi? Pullamössösukupolvi, joka joutuu kohtamaan lapsuutensa aikaa paremman ajan? Ja olet sitä mieltä, että boomereilla ei ole mitään tekemistä sen kanssa, että tulevaisuudessa voi olla parempi aika kuin meidän lapsuudessamme?
Kertakaikkisen loukkaavaa. Olen saanut omille lapsilleni monta kertaluokkaa paremman elintason kuin mistä itse lähdin, vaikka vanhempanikin tekivät ison työn tyhjästä sodan jälkeen.
Ikään kuin meidän lapsemme olisivat tämän elintason tyhjästä rakentaneet ja me olisimme saaneet sen ilmaiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vyön kiristys edessä kirjoitti:
Pullamössösukupolvelle paljastuu elämän realiteetit lähitulevaisuudessa. Maailma ei muutukaan koko ajan paremmaksi eikä elintaso nouse lineaarisesti, vaan se voi myös laskea. Jokaisella meistä on vyön kiristys edessä, mutta se ei ole boomereiden syytä vaan itänaapurin.
Pyllamössösukupolvi, eli boomerit, on jo eläkkeellä. Ei ne hirvittävän kauaa ehdi todistaa niitä oloja. Pahimmillaan joutuvat kohtaamaan ajan, jolloin on silti parempi kuin heidän lapsuutensa aika.
En kuunaan, en ikipäivinä muista missään nähneeni myynnissä pyllymyssyjä ...
Hei kuule, voisitko sä itse kutoa mulle yhden tai vaikka pari pyllymyssyä, sillä mun takapuolenlämmitin joskus katkoo kun olen ollut sen kanssa tarpeeksi kauan aikaa verkossa samanhenkisten hymypyllyjen kera ... :)
Aikamoisia kermaperseitä, oikein pyllymyssytkin :D
Miten tämä haukkumisketju olis mukamas vuoden tykätyin, ei se ihan noin mene.
Tykkäyksiä tulee henkilöiden vastauksista,mistä jotkut ovat samaa mieltä. Esim haukutaan boomereita, ja lauma tyyppejä tykkää ja on siis samaa mieltä.
Itse en ole koskaan tykännyt pullamössöstä, ja pullastakin aloin tykätä vasta sitten kun iäkkäämpänä aloin itse sitä leipoa. Nyt rakastan pullaa ja pulla rakastaa minua. Nyt tämä boomeri on eläkkeellä. Eläke ei ole hääppönen, mutta pärjätään. T. Onnellinen boomeri
Antaa heidän elää pumpulissa ja omassa kuplassaan. Ei sitä saa puhkottua. Siinähän elävät kuvitelmissaan.
Puheet on puheita. Toisesta sisään ja toisesta ulos.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luin ketjua. Monella menee vellit ja puurot sekasin. Boomerit minulle ovat 40-50 luvulla syntyneitä. Toisen maailmansodan jälkeinen babyboom vauva.
Meidän suvussa nämä valittavat pienistä eläkkeistä, hoidosta, kaikesta muusta mahdollisesta.
Pääsivät eläkkeelle jo 60 v. Autoa vaihdettu joka kolmas vuosi, mökit ja omistusasunnot.
Lapsenlapset, 90 luvulla syntyneet, ehkäpä pääsevät tulevaisuudessa eläkkeelle joskus 70 v. Prognooseja kun seuraa.
Vanhuksemme ovat itsekkäitä joka asiassa.
Minkähän ikäisinä nuo 90-luvulla syntyneet mahtoivat aloittaa työnteon? Monet "boomereista" menivät työelämään jo 15 vuotiaina, eikä kyse ollut mistään kesäduunista, vaan vakityöstä. Työelämälle kertyi mittaa jotain 48 vuotta, ennen eläkkeelle pääsyä. Mites nuoremmilla?
Viimeinen Mohikaani kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luin ketjua. Monella menee vellit ja puurot sekasin. Boomerit minulle ovat 40-50 luvulla syntyneitä. Toisen maailmansodan jälkeinen babyboom vauva.
Meidän suvussa nämä valittavat pienistä eläkkeistä, hoidosta, kaikesta muusta mahdollisesta.
Pääsivät eläkkeelle jo 60 v. Autoa vaihdettu joka kolmas vuosi, mökit ja omistusasunnot.
Lapsenlapset, 90 luvulla syntyneet, ehkäpä pääsevät tulevaisuudessa eläkkeelle joskus 70 v. Prognooseja kun seuraa.
Vanhuksemme ovat itsekkäitä joka asiassa.Minkähän ikäisinä nuo 90-luvulla syntyneet mahtoivat aloittaa työnteon? Monet "boomereista" menivät työelämään jo 15 vuotiaina, eikä kyse ollut mistään kesäduunista, vaan vakityöstä. Työelämälle kertyi mittaa jotain 48 vuotta, ennen eläkkeelle pääsyä. Mites nuoremmilla?
Ei kai ennen ole ollut tällaisia koulutus- ja osaamisvaatimuksiakaan työelämässä! Ennen on vissiin opittu työpaikalla, vanhempi työntekijä opettanut nuoremmalle työn siinä työn ohessa, mutta ei sellaista ole ollut enää vuosikymmeniin!
Itse laittaisin kiellon lapsille jotka käyvät tarkistelemassa vanhemmillaan.
Missään ei saa olla rauhassa näköjään .
Minkähän ikäisinä nuo 90-luvulla syntyneet mahtoivat aloittaa työnteon? Monet "boomereista" menivät työelämään jo 15 vuotiaina, eikä kyse ollut mistään kesäduunista, vaan vakityöstä. Työelämälle kertyi mittaa jotain 48 vuotta, ennen eläkkeelle pääsyä. Mites nuoremmilla?[/quote]
Kaikki eivät ole ehtineet aloittamaankaan työuraansa.
Kun pitää opiskella, kerätä elämänkokemusta, verkostoitua, etsiä itseään, omaa alaansa ja muutenkin ajelehtia eksistentiaalisessa angstissa kaiken turhuudesta.
Eihän siinä ehdi töihin.
Hyvinkin saattaa mennä reilusti kolmenkympin yli ennenkuin on pieni pakko pyrkiä työelämään.
Vain huomatakseen, että alkaa olla yli-ikäistä ja epäkuranttia tavaraa tavoitelluille työpaikoille.
Sitten vaan rinta pystyssä kohti uusia pettymyksiä.
Käykö muille vieläkin näin, jos käytätte jonkin liikkeen asiakaspäätettä vaikka tuotteiden etsintään, jo kohta vierelle astelee boomeri joka alkaa kysellä että mitäs sieltä löytyy, varmaan vaikka mitä, onpa kätevä kun osaisi vaan käyttää... mutta ilmeisesti ihan vaan periaatteesta niitä ei kuitenkaan edes haluta opetellakaan käyttämään :P
Mitä itsekkyyttä siinä on, jos meni töihin kun töitä tarjottiin?
Jos joku nuorempi voisi valottaa tätä asiaa minulle, kun en oikein ymmärrä tätä itsekkyydestä syyttämistä.
Onko ne olleet sitten parempia kansalaisia, jotka ei viitsineet mennä töihin? Katsokaas kun niitä työnvieroksujia oli silloinkin, niitähän on aina. Oli niitä jotka lusmuili työnteosta, ei kiinnostanut tehdä mitään. Rilluttelivar ja rallattelivat, sossulla elättivät mukulansa.
Nyt kai niitä pitäisi sitten muistaa hyvällä, kun eivät ottaneet töitä vastaan, olivat epäitsekkäitä.
No niille ei sitten eläkettäkään kertynyt. Eikä lasten ole tarvinnut perinnöstä kiukutella.
Ja lapset on saaneet olla onnellisia köyhästä lapsuudestaan eikä ole tarvinnut häiriintyä sankaritaruista.
Eli jotkut boomerit ne teki tasan niin kuin toivotte, harmi kun niin monilla teillä kuitenkin oli työssäkäyvät vanhemmat.
x-generation man kirjoitti:
Käykö muille vieläkin näin, jos käytätte jonkin liikkeen asiakaspäätettä vaikka tuotteiden etsintään, jo kohta vierelle astelee boomeri joka alkaa kysellä että mitäs sieltä löytyy, varmaan vaikka mitä, onpa kätevä kun osaisi vaan käyttää... mutta ilmeisesti ihan vaan periaatteesta niitä ei kuitenkaan edes haluta opetellakaan käyttämään :P
Eipä ole ikinä käynyt noin.
Täällä päin osaa ihmiset kyllä näköjään hommata ostoksensa ihan ilman näyttöpäätteitäkin.
Ry s-sätrolli lietsoo tätäkin riitaa, eikä id iootti mo de tajua.
Vierailija kirjoitti:
x-generation man kirjoitti:
Eipä ole ikinä käynyt noin.
Täällä päin osaa ihmiset kyllä näköjään hommata ostoksensa ihan ilman näyttöpäätteitäkin.
Samoin niitä kaupan myyjiltä kannattaa rohkeasti kysyä mistä jonkun tuotteen löytää eikä vain tuijottaa näyttöpäätettä. Minusta on mukava jutella ihmisten kanssa eikä olla tuppisuuna. Myyjät toimivat palvelusalalla ja heiltä voi saada joskus hyödyllistä lisätietoa jonkun tuotteen saatavuudesta ja ominaisuuksista.
Bomereiden poliittienn tahto oli laittaa kaikki hyvälle tolalle jälkeläisiä varten. Talouselämä sitten menee omia lakejaan eri teitä. Mutta jos ei eläkkeitä olisi, nuorten pitäisi kustantaa ja hoitaa edellinen sukupolvi joka tapauksessa omista varoistaan. Tai kaduilla olisi kerjäläisiä tuhatmäärin. Joku eläkeläinen voi vielä ostaakin tuotteita ja palveluksia, laittaa rahaa kiertoon.
Ajattelin samalla tavalla kun olin 20, 30, 35v....sitten tajusin ajattelevani samoin kun parjatut suuret ikäluokat. Odota muutama vuosi, sitten helpottaa. Tsemppiä.
Ei hitto mitä mä tein väärin kun mulla ei olekaan varaa vaihtaa autoa edes joka kymmenes vuosi kuten kunnon boomerin kuuluisi. Kaiken lisäksi 90-luvun lapseni ansaitsee 3x sen mitä minä jäädessäni eläkkeelle 65 vuotiaana.
Epäonnistunut boomer
En kuunaan, en ikipäivinä muista missään nähneeni myynnissä pyllymyssyjä ...
Hei kuule, voisitko sä itse kutoa mulle yhden tai vaikka pari pyllymyssyä, sillä mun takapuolenlämmitin joskus katkoo kun olen ollut sen kanssa tarpeeksi kauan aikaa verkossa samanhenkisten hymypyllyjen kera ... :)