Suuret ikäluokat eivät ihan oikeasti tunnu tajuavan mitään nykypäivän todellisuudesta
Tulipa taas huomattua mökillä. Työttömäksi jäänyttä sukulaista arvosteltiin koska kuulemma työtä saa "kysymällä", minun lapsettomuuttani ihmeteltiin koska kaikilla "kuuluu olla" lapsi ja veljeni vuokralla asumista ihmeteltiin, koska on "järkevämpää" ostaa asunto (veli on pienipalkkainen Helsingissä, jonka asuntojen hinnat tietää kaikki paitsi nuo boomerit).
Alkaa mennä maku tähän. Nämä ihmiset ovat itse päässeet duuniin kansakoulun käymällä ja olleet vakituisessa työssä parikymppisestä lähtien. Lisäksi he ovat saaneet ylennyksiä ilman mitään koulutuksia, palkankorotuksia ja hyvät eläkkeet. He eivät tajua että sellainen ei ole nykypäivänä mahdollista. Ärsyttää selittää asiaa heille, kun he ovat täysi kielto päällä. Kaikki on vain velttoutta.
Kommentit (20049)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
kaiken se kertookin kirjoitti:
Heh heh
hönö kehui saavansa nyt parempaa palkkaa, hih
860€ käteen/kk
ja "töissä" joka päivä
-no sen saa minkä ansaitseekin
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
Tuon verran on suurin piirtein työmarkkinatuki 33,78€/pv + lapsikorotus 7,78€/pv (2 lasta) = 41,56
-maksetaan 5 pv/vk eli esim. lokakuu 21x41,56 = 872,76
notta se siitä "vakityöstä"
mutta hyvä että edes jotain tekee elääkseen, pointsit siitä 👍
Tässä nähdään esimerkki tyhmästä ihmisestä.
Tuosta summasta menee 20% VEROA
KYLLÄ ON ASUNTOVELKAISET ULOSOTOSSA
Osa laskee tuon veron 17% ja sitten tulee mätkyt HAH HAH 😂😂😂😂😂😂😂😂😂
Työmarkkinatuki on 660 nettona, kun 2 lasta.
Minimieläke on 836
ELÄKELÄISYHTEISKUNTA, ELÄKELÄISYHTEISKUNTA
Joko Raahessa jännittää?
Onko Raahessa perheillä asuntovelkaa? Onko vastamäki avioliitoissa alkamassa?
Eikö 660 ole sopiva summa jatkossa perheen miehelle?
RUHTINAALLISEN ISO TYÖTTÖMYYSKORVAUS
Ei Raahessa enää haluta töihin, kun tilille tulee 660 ja on 2 lasta.
Valitseeko raahelaiset SOFFAN?
Ja sitten kaikki sanoo, että raahelaiset ei halunneet mennä töihin.
On tuo 660 kun 2 lasta NIIN ISO SUMMA
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
2400 brutto palkalla kun tekee 40 vuotta töitä niin saa tuon 1000 euron nettoeläkkeen. Nuoremmat ei voi ostaa omakotitaloja, koska leskeneläke viedään.
Hei! Tämä leskeneläkkeen rajaaminen on ihan tämän nykypolven itse tekemä leikkaus! Tähän ei ole todellakaan suuret ikäluokat osallistuneet millään lailla.
Ja mitä minä olen täällä palstoilla vieraillut, niin täällä on ollut juuri teidän itsenne ikäisten ketjua, joissa nimenomaan mollataan leskeneläkkeitä, kuinka ne on epäoikeudenmukaisia ja vanhanaikaisia ja kuinka jokaisen kuuluu elättää itse itsensä eikä mitään leskeneläkkeitä saisi olla ollenkaan.
Joten nauttikaa nyt saamastanne!
Tämä on teidän ikäluokkanne aikaansaannos, ihan juuri näinä vuosina tehty. Itsellenne ihan sen teitte!
Te olette äänestäneet nuo päättäjät, teitä on eniten. Nuorempien ei ole pakko auttaa teitä. Hae 100-vuotiaana tikkaat ja putsaa ne omakotitalosi rännit lehdistä ettei tule vesivahinko.
No kävittekö itse äänestämässä? Nuorten äänestysprosentti on uskomattoman alhainen ylipäänsä missään vaaleissa. Luulisi kiinnostavan, kun täälläkin nimenomaan yhteiskunnallisia asioita vatvotaan, mutta ei.
Ja teidän ikäisiä nuoriahan nuo päättäjät näyttää nykyään olevan. En muista kyllä kenenkään vaaliohjelmassa olleen leskeneläkkeen leikkaaminen. Ei olisi tullut ääniä, jos olisivat moista kuuluttaneet. Ihan ovat niitä teidän ikäisten omia mielipiteitä nuo.
Kukaan vanhempi ihminen ei ole kannattanut leskeneläkkeen leikkausta, se on teidän huutama juttu. Miksi ette ole ottaneet kantaa asiaan silloin kun siitä on neuvoteltu? Ei minkäänlaista liikettä ole syntynyt tästä asiasta.
Niin, eläkeläiset on äänestäneet nuo nykyiset nuoret päättäjät, teitä on eniten. Teidän eläkeläisten lapsista tulee luusereita omakotitalojen kanssa, toivottavasti lapsenne palkka on vähintään 4000 brutto.
No syyttäkää sitten eläkekusetuksestakin niitä sotasukupolvia, jotka silloin 60-luvulla kävi eniten äänestämässä! Ne niitten äänestämät edustajat sen kusetuksen teki. Ei me silloiset nuoret ihmiset vielä ajateltu koko asiaa.
Paskat mitään syytöksiä, hyvä systeemi. Vieläkin maailman 7.parhaaksi rankattu. Ylpeitä pitää olla, eikä anteeksi pyydellä. Tarvittavista muutoksista vastaa nykypolvi, eikä ole kiire. Järjestelmä toimii vielä muutaman vuosikymmenen.
Toisekseen suomalaisten eläkkeet ovat verrattain pienet muuhun Eurooppaan verrattuna.
Omakotitalojen arvot lähti saman tien, niitä ei enää osteta. Niin ne päättäjät pystyy muuttamaan omakotitalot arvottomaksi lopettamalla leskeneläkkeen.
Sähkön hintakin nousee paljon tänä talvena. Televisiossa sanottiin, että alennuksia ei saa kukaan, kuulemma Suomessa on sossu pienituloisia varten, tosin jos on esim. mökki niin ei saa mitään jne.
Miten leskeneläke liittyy omakotitalojen arvoon?
Moni nainen tulee saamaan eläkettä vain 1000 euroa esim. siivoojat, toimistotyöntekijät, koulunkäyntiavustajat, kaupan alalla työskentelevät, palvelualalla työskentelevät.
Ennen nuo ihmiset saivat lisäksi leskeneläkkeen.
Ja niin saa nykyäänkin.
Niin nyt eläkkeellä olevat, mutta ei 1975-syntyneet ja sitä nuoremmat.
Nyt eläkkeellä olevat ovat itsekkäitä, itsellä kaikki edut ja nuoremmilta kaikki edut pois.
Rakennusmiehetkin oli säännöllisesti ansiosidonnaisella jo 1990-luvulla ja nyt yhtäkkiä se on synti.
Kyllä suuret ikäluokat, nykyajan eläkeläiset ovat äärimmäisen itsekkäitä. Eivät välitä hitustatakaan nuoremmistaan, kunhan saavat nauttia n. 20-50 vuotta sitten saamistaan isoista perinnöistään ja eläkerahoistaan. Jos tuo kyseinen suuri ikäluokka olisi samassa asemassa kuin nykyinen, voisi välittävyyttä olla tukiin ja eläkkeisiin, muuhun tuskin kuten jälkisukupolvien hyvinvointiin muussa mielessä kuin mitä hyötyä heille itselleen on.
Äänestä kokoomusta , kaikki muuttuu.
Eläke on keskimäärin vajaa 1800 kuukaudessa. Siitä menee veroa 20%. Käteen jää alle 1500.
40% eläkeläisistä saa alle 1250 euroa eläkettä bruttona. Siitäkin menee vielä 10% veroa, käteen noin 1100 euroa. Noista sitten maksetaan asuminen, ruoka, lääkkeet (joita vanhana kuluu) ja kaikki muu.
Keskimääräisen eläkkeen taso on siis saman verran kuin toimeentulotuella elävällä (vuokra , sähkö, vesi ja perustoimeentulotuki).
Koko tämä keskusteluketju on hajota ja hallitse -politiikan tyyppiesimerkki. Kansalaisten ei pitäisi lähteä tähän, vaan ymmärtää että kaikilla on vaikeampaa nyt ja miettiä, mistä se johtuu. Jos talous on hoidettu hyvin ja työn tuottavuus korkea, tulevillakin sukupolvilla on asialliset eläke-edut, ehkä jopa paremmat kuin nykyiset, koska seuraavien sukupolvien työn tuottavuus pitäisi olla teknisen kehityksen myötä vielä parempi.
Vierailija kirjoitti:
Eläke on keskimäärin vajaa 1800 kuukaudessa. Siitä menee veroa 20%. Käteen jää alle 1500.
40% eläkeläisistä saa alle 1250 euroa eläkettä bruttona. Siitäkin menee vielä 10% veroa, käteen noin 1100 euroa. Noista sitten maksetaan asuminen, ruoka, lääkkeet (joita vanhana kuluu) ja kaikki muu.
Keskimääräisen eläkkeen taso on siis saman verran kuin toimeentulotuella elävällä (vuokra , sähkö, vesi ja perustoimeentulotuki).
Koko tämä keskusteluketju on hajota ja hallitse -politiikan tyyppiesimerkki. Kansalaisten ei pitäisi lähteä tähän, vaan ymmärtää että kaikilla on vaikeampaa nyt ja miettiä, mistä se johtuu. Jos talous on hoidettu hyvin ja työn tuottavuus korkea, tulevillakin sukupolvilla on asialliset eläke-edut, ehkä jopa paremmat kuin nykyiset, koska seuraavien sukupolvien työn tuottavuus pitäisi olla teknisen kehityksen myötä vielä parempi.
Työmarkkinatuki on 518 netto, 660 jos 2 lasta, puolison kanssa asuva ei saa muita tukia.
Eläkeläisilläkin on puolisoita. 1100 on järkyttävän paljon isompi kuin työttömyyskorvaus.
Eläkkeitä maksetaan 33 miljardia, kun työttömyyskorvauksia 4,9 miljardia.
Vierailija kirjoitti:
Tämä on eriarvoinen yhteiskunta, toisilla palkalliset kesälomat, toisilla ei.
Liikun flunssassa jos haluan, riskiryhmäläiset voi olla kotona.
Ajatellaan sitten muita kun on palkallinen kesäloma kaikilla.
Yritysten sähköposteihin lähetetään ensi vuonna avoimia työhakemuksia otsikolla tilaus. Miten olisi yksinyrittäjälle 1000 sähköpostia päivässä.
Työttömien kiristykset tulee, joko on henkilökuntaa palkattu sähköpostia hoitamaan ja puhelinpalveluun hakemustulvaan? 😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
Vierailija kirjoitti:
Yritysten sähköposteihin lähetetään ensi vuonna avoimia työhakemuksia otsikolla tilaus. Miten olisi yksinyrittäjälle 1000 sähköpostia päivässä.
Työttömien kiristykset tulee, joko on henkilökuntaa palkattu sähköpostia hoitamaan ja puhelinpalveluun hakemustulvaan? 😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
Joutuuko yritykset luopumaan sähköpostista kokonaan😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
Ensi vuonna voi soittaa sairaalan ajanvaraukseen ja kysyä toimistotöitä, jos monta työtöntä soittaa, eläkeläiset ei saa lääkäriaikaa😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
2400 brutto palkalla kun tekee 40 vuotta töitä niin saa tuon 1000 euron nettoeläkkeen. Nuoremmat ei voi ostaa omakotitaloja, koska leskeneläke viedään.
Hei! Tämä leskeneläkkeen rajaaminen on ihan tämän nykypolven itse tekemä leikkaus! Tähän ei ole todellakaan suuret ikäluokat osallistuneet millään lailla.
Ja mitä minä olen täällä palstoilla vieraillut, niin täällä on ollut juuri teidän itsenne ikäisten ketjua, joissa nimenomaan mollataan leskeneläkkeitä, kuinka ne on epäoikeudenmukaisia ja vanhanaikaisia ja kuinka jokaisen kuuluu elättää itse itsensä eikä mitään leskeneläkkeitä saisi olla ollenkaan.
Joten nauttikaa nyt saamastanne!
Tämä on teidän ikäluokkanne aikaansaannos, ihan juuri näinä vuosina tehty. Itsellenne ihan sen teitte!
Te olette äänestäneet nuo päättäjät, teitä on eniten. Nuorempien ei ole pakko auttaa teitä. Hae 100-vuotiaana tikkaat ja putsaa ne omakotitalosi rännit lehdistä ettei tule vesivahinko.
Muista 100 - vuotiaana tiputtaa katolta lumet ettei katto romahda. Te kuulemma pärjäätte ilman nuoria.
Kyllä omat nuoret auttaa. Minullakin kolme pojanpoikaa, auttavat jo nykyään. Ihania reippaita nuoria aikuisia. En minä muitten nuorten apuja kaipaakaan, enkä edes kovasti vielä tarvitsekaan, minullahan on itseäni paljon nuorempi mieskin nykyään. Auttamissuhde on vielä eri suuntaan, hoidan 99-vuotiasta äitiäni. Hänkin on kyllä uskomattoman omatoiminen ikäisekseen. En minä tulevaisuutta pelkää, tulee sitten mitä tulee jos on tullakseen.
Voi voi, eläkeläisiä on 1,6 miljoonaa, ilkeät anopit on yksin 😂😂😂😂😂
No tiedä häntä. Minunkin ensimmäinen anoppini oli vähän ilkeä, mutta hän kuoli alle kuusikymppisenä, joten kenenkään ei tarvinnut mitenkään häntä yksin jättää. Oli toimelias loppuun asti.
Kuka nyt sitten sellainen oikeasti ilkeä anoppi olisi? En tiedä yhtään tapausta. Itselläni on vain yksi miniäkokelas. En minä näe mitään syytä olla hänelle ilkeä enkä noin yleensäkään ole ihmisille ilkeä.
Tämä ketju on jo heti alussa muuttanut ap:n kirjoituksesta suuntaa ns. "eläkekusetukseen" ja siitä syyttämiseen ja rönsyillyt nyt sitten näköjään jo ilkeisiin anoppeihin ja siihen, ettei kukaan halua auttaa vanhoja ihmisiä milloinkaan. En ihan täysin siihen usko, mutta jos niin on, niin sitten on. Eiköhän noita ränninputsaajia löydy itse kullekin, meilläkin on naapurissa sellainen firma, joka sitä tekee.
Mutta jos eläkeläiset päättäisivätkin kaikki joukolla, että emme enää hoida lastenlapsia emmekä auta lapsiamme taloudellisesti koskaan, niin kyllä siitä meteli vasta nousisikin.
Mutta mehän emme niin tee, koska emme ole ilkeitä.
Meillä ei anopin edes annettu hoitaa lapsia sen verran on kyseinen ihminen sekaisin päästään.
Ei sillä 1000 eurolla välttämättä rännin putsaajia palkata kun kodin siivouskin täytyy maksaa.
Voi voi, kyllä niitä löytyy. Vaikka kaljapalkalla. On nähty.
Vakuutus täytyy olla jos tuo ihminen loukkaa, niin olet vastuussa.
Ei kai loukkaamiseen saa vakuutusta🤯
Voi, etkö tiedä, että työntekijöillä on töissä vakuutus, jos jotain sattuu, työnantaja on ottanut sen.
Toki tiedän, mutta se on tarkoitettu loukkaantumista varten eikä sitä varten, että joku loukkaa sinua. Jos ymmärrät, mitä tarkoitan.(siis et)
Taas mun vitsi meni ohi, huoh
Vierailija kirjoitti:
Työnhakemisesta voi tulla hauskaa, mutta ei välttämättä yrityksille ja työpaikoille😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂Työttömillä on aikaa, mites sitä aikaa on yritysten työntekijöillä😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työnhakemisesta voi tulla hauskaa, mutta ei välttämättä yrityksille ja työpaikoille😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂Työttömillä on aikaa, mites sitä aikaa on yritysten työntekijöillä😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
KENELLÄ ON SÄHKÖPOSTIVUORO?😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos ei ole aikaa rupatella työttömien kanssa niin sähköposti voi olla täynnä😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂Työttömillä on koko päivä aikaa😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
Kannatti haukkua työttömiä😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos ei ole aikaa rupatella työttömien kanssa niin sähköposti voi olla täynnä😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂Työttömillä on koko päivä aikaa😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
8 tuntia päivässä kysyy samalta yritykseltä töitä joka päivä, ehkä ne kyllästyy ja palkkaa😂😂😂😂😂😂😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
8 tuntia päivässä kysyy samalta yritykseltä töitä joka päivä, ehkä ne kyllästyy ja palkkaa😂😂😂😂😂😂😂
Toimitusjohtaja voi saada uuden ystävän😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
Vierailija kirjoitti:
Ensi vuonna voi soittaa sairaalan ajanvaraukseen ja kysyä toimistotöitä, jos monta työtöntä soittaa, eläkeläiset ei saa lääkäriaikaa😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
Sairaaloissa mitään ajanvarausta edes ole...sieltäpäin se aika annetaan, sitä itse tilata.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sairaaloissa mitään ajanvarausta edes ole...sieltäpäin se aika annetaan, sitä itse tilata.
Meilläpä on, he soittavat takaisin, jos kiire😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
Tulikin pääministerin boomeri-kommentista lisänostetta!
Maksoin kovien korkojen aikaan asuntolainan pois pätkätöillä. Korot ei nyt rasita velallisia. Kaikilla omat vaikeutensa.
Terv. 90-luvun lamaan valmistunut.
Vierailija kirjoitti:
Leskeneläkkeestä nyt sitten tässä yhteydessä haluttaisiin pitää kiinni, mutta kun itse kerran jossain ketjussa kirjoitin että olen saanut
leskeneläkettä 25-vuotiaasta lähtien ja saan sitä lopun ikäni, alkoi kauhea haloo siitä, miten väärin se on.
Kun jokaisen kuuluu itse itsensä elättää ja on taantumuksellista nauttia jotain typerää leskeneläkettä, ikivanha pois joutava systeemi!
Samoin kuin noissa avioliitto / avoliitto -keskusteluissa ; jos joku erehtyi puolustamaan avioliittoa sillä, että puolison kuoltua leski saa eläkettä. Siitä samanlainen meteli, miten typerää on perustella naimisiinmenoa jollain eläkkeellä, eihän sellaisia kukaan tarvitse ja avoliitto on järkevämpää, kun ei niissä ole turhia juridisia sitoumuksia, sitä paitsi yhteen mennään rakkaudesta eikä rahasta!
Niin!
Mihinkäs nämä tomerat kirjoittajat nyt ovat kadonneet, kun leskeneläkettä heidän toiveittensa mukaisesti on nyt sitten heikennetty?
Nyt ollaankin kurkku suorana kiljumassa, että ei eletä kun ei saada leskeneläkettä!
Kas kun leskeksi voi jäädä ihan nuorenakin. Minä kirjoitin silloin, että olen ihan varma, että jos nuo leskeneläkkeen poistamista vaativat kirjoittajat itse nyt jäisivät leskeksi, niin takuulla se eläke heille kelpaisi
Mikä on tässä ketjussa nyt todeksi todistettu
Leskeneläke ei ole minun kiinnostuksen kohteena vaan työeläkkeet, jota suuret ikäluokat saavat liikaa. Sitä pitää leikata.
Ja sitten kaikki sanoo, että raahelaiset ei halunneet mennä töihin.