Suuret ikäluokat eivät ihan oikeasti tunnu tajuavan mitään nykypäivän todellisuudesta
Tulipa taas huomattua mökillä. Työttömäksi jäänyttä sukulaista arvosteltiin koska kuulemma työtä saa "kysymällä", minun lapsettomuuttani ihmeteltiin koska kaikilla "kuuluu olla" lapsi ja veljeni vuokralla asumista ihmeteltiin, koska on "järkevämpää" ostaa asunto (veli on pienipalkkainen Helsingissä, jonka asuntojen hinnat tietää kaikki paitsi nuo boomerit).
Alkaa mennä maku tähän. Nämä ihmiset ovat itse päässeet duuniin kansakoulun käymällä ja olleet vakituisessa työssä parikymppisestä lähtien. Lisäksi he ovat saaneet ylennyksiä ilman mitään koulutuksia, palkankorotuksia ja hyvät eläkkeet. He eivät tajua että sellainen ei ole nykypäivänä mahdollista. Ärsyttää selittää asiaa heille, kun he ovat täysi kielto päällä. Kaikki on vain velttoutta.
Kommentit (20055)
Vierailija kirjoitti:
Ahkera Liisa kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ahkera Liisa kirjoitti:
Eläkkeet kustantaa 33miljardia euroa kirjoitti:
Ahkera Liisa kirjoitti:
Eilen oli telkkarissa keskustelu eläkkeistä, kukaan keskustelijoista ei puhunut mitään eläkekusetuksesta. päinvastoin lupasivat nuorille kohtuulliset eläkkeet vuoteen 2050 saakka, itse olenkin silloin jo 105 vuotias, taivaallinen hallitus silloin eläkkeeni maksaa vai onkohan taivaassakin eläkekusetusta ?
Ohjelman voi katsoa Areenasta
https://areena.yle.fi/1-50647027Niin ei eläkekusetus ole sanakirjasana ja television pabeeliohjelmissa ei sitten Tony Halmeen ole järin poliittisen epäkorrekteja sanavalintoja käytetty.
Itse en ole sanonut , että eläkkeitä en tulisi saamaan. Ehkä saan ehkä en, ei voi tietää vielä. Maksettua on tullut ja kovasti. Ennemmän kuin sinä jo nyt.
Sen olen sanonut eikä siinä ole mitään kiistanalaista ,että järjestelmä on huikean epäreilu ja teitä suosiva. Lisäksi se on juuri teidän ikäisten ja teidän aikana tehty.
Järjestelmää muutetaan aina kun on aihetta. Kukaan sinua lukuunottamatta ei halua muuttaa tätä eläkekusetusta ,mikään ei muutu itsekseen.
Sua taitaa oikeasti pelottaa, että nuoret päättävät muuttaa asioita? Eläkkeille lyödään takautuvasti katto. Sinunkin eläkkeesi voi pudota alle puoleen.
-eri
Sitä olen odottanut että nuoret muuttaisivat asioita mutta kun eivät muuta. Olen 76 vuotias, pärjäisin hyvin pienemmällä eläkkeellä, asunnot maksettu, talletuksiakin on
Mikä estää sua sitten antamasta ylimääräisiä rahojasi vaikka hyväntekeväisyyteen?
Viiinanhimo
Sellaista elämä on, pelkkää kusetusta alusta loppuun.
On niin ihanaa lukea kateellisten viestejä.
Ahkera Liisa kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No, aika moni eläkeläinen asuu isossa kodissa ja joutuu ostamaan kodin siivouksen yksityiseltä yritykseltä ja niissä hinnat varmasti nousee, siivoajien palkkoja täytyy korottaa, kun eläkemaksut on isot. Myös kodinhoitajapalvelut maksaa eläkkeen suuruuden mukaan.
Eläkeläisille ei ole kodin siivous palvelua, joko omaiset siivoaa tai siivous täytyy ostaa siivousyritykseltä.
Pidä huolta vain omista asioista, älä sekaannu eläkeläisten asioihin, he kyllä pärjäävät.
Jos pärjäisivät ei minun tarvitsisi maksaa n 450e kuussa teille. Taas paradoksi. Et pärjää omillasi etkä argumentoinnissa.
Häviät minulle ja muillekin kusettajille, sinä maksat, me emme maksa. Kumpi on idiootti ?
Ahkera Liisa kirjoitti:
On niin ihanaa lukea kateellisten viestejä.
Juuri tuli ohjelma, että sähkön hinta nousee paljon, kuulemma jos on vaikeuksia niin sitä varten on sosiaaliturva. No, omistusasunto on ostettu omalla vastuulla. Sossutukia kun ei kaikki saa.
Nuoremmat ei noita sähkölämmitteisiä asuntoja halua.
Myös 1000 euroa eläkettä saavia asuu omakotitaloissa, asunnon myynnistä 5 vuoden vastuu ja nyt nousee sähkön hinta.
No, jokainen on vastuussa asunnosta mitä on ostanut ja laskuista.
Työpaikat on epävarmoja. Sähkölämmitteiset talot jää myymättä.
Eikä sähkölämmitteisiä rivitaloja haluta enää ostaa eikä vuokrata. Sähkön hinta on vain nouseva.
Vierailija kirjoitti:
Myös 1000 euroa eläkettä saavia asuu omakotitaloissa, asunnon myynnistä 5 vuoden vastuu ja nyt nousee sähkön hinta.
No, jokainen on vastuussa asunnosta mitä on ostanut ja laskuista.
Millä rahoilla nuo tekee remontit, jos katto vuotaa tai putket, vakuutus ei korvaa vanhoja. Myynnissä 5 vuoden vastuu. Ja lisäksi vielä siivousmaksut ja kodinhoitajamaksut.
Lapsiperheistä on tehty lasuja, nyt aletaan tekemään eläkeläisistä huoli-ilmoituksia, jos ei mattoja ala näkymään pihalla tarpeeksi usein. Kerrostalo ja rivitalo on muidenkin koti.
Vierailija kirjoitti:
Lapsiperheistä on tehty lasuja, nyt aletaan tekemään eläkeläisistä huoli-ilmoituksia, jos ei mattoja ala näkymään pihalla tarpeeksi usein. Kerrostalo ja rivitalo on muidenkin koti.
Eläkeläiset saavat nyt takaisin nuorten haukkumisen. Joten 80-vuotiaana vaan niitä mattoja nyt puristelemaan ja tamppaamaan pihalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eläkeläiset saavat nyt takaisin nuorten haukkumisen. Joten 80-vuotiaana vaan niitä mattoja nyt puristelemaan ja tamppaamaan pihalle.
Muuten voi eläkeläisestä tulla huoli-ilmoitus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos ei itse jaksa niin siivousyrityksen voi tilata.
Eläkeläiset ei kuulemma halua pyytää sossusta tukia. No, sähkön hinta nousee kuulemma paljon ja se on myös pienituloisten itse maksettava.
Nuoret ei sähkölämmitteisiä asuntoja halua enää ostaa.
Jos on ostanut sähkölämmitteisen asunnon niin itseään saa katsoa peiliin.
Sähkön hinta nousee paljon eikä pienituloiset saa mitään alennusta. No, sen asunnon voi myydä ja olla 5 vuotta vastuussa, jos löytyy hometta.
Nuorille tehdään niin paljon leikkauksia työttömyystukeen ja työpaikat on epävarmoja eli kukaan ei halua sähkölämmitteistä asuntoa enää. Asunnossa täytyy olla vähintään peruslämpö muuten talo homehtuu.
Niin se saadaan päätöksillä sähkölämmitteiset asunnot arvottomiksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Arvokkaita mattoja ei edes saa tampata pihalla, robotti imuri imuroi ne kun eläkeläinen lueskelee lehtiä. Katkerat nuoret voisivat pitää huolen omista asioistaan eikä sekaantua hyvinvoivien eläkeläisten asioihin. Huoli-ilmoituksia nuorista tehdään ei eläkeläisistä.
Vierailija kirjoitti:
Ahkera Liisa kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No, aika moni eläkeläinen asuu isossa kodissa ja joutuu ostamaan kodin siivouksen yksityiseltä yritykseltä ja niissä hinnat varmasti nousee, siivoajien palkkoja täytyy korottaa, kun eläkemaksut on isot. Myös kodinhoitajapalvelut maksaa eläkkeen suuruuden mukaan.
Eläkeläisille ei ole kodin siivous palvelua, joko omaiset siivoaa tai siivous täytyy ostaa siivousyritykseltä.
Pidä huolta vain omista asioista, älä sekaannu eläkeläisten asioihin, he kyllä pärjäävät.
No, sen kiukuttelun taitetusta indeksistä voi sitten lopettaa.
Me nuoret voimme päättää palveluiden hinnat esim. siivouspalvelut, hoitopalvelut, remontit. Nuorempien palkkoja täytyy korottaa, eläkeläisillä on kyllä varaa maksaa enemmän.
Siitä olen samaa mieltä, että palkkoja täytyy nostaa. Ne ei ole enää linjassa yleisen hintakehityksen kanssa. Ruuan ja vaatteiden kanssa voi aina vielä hiivistellä, nähdä vaikka vähän nälkääkin jos pakko on, mutta ns. pakolliset menot, kuten sähkö, vesi, jätevesimaksut ja vuokrat, vakuutukset jne nousee koko ajan. Palkat ei nouse, paitsi tietysti siellä jossain yläilmoissa. Siellä kyllä nostellaan palkkoja aivan surutta.
Mutta ne palveluiden hinnat ja niitten korotteleminen on hiukan arveluttavampaa. Tietysti niittenkin tekijöiden on saatava palkkansa. Mutta jos ne ylihinnoitellaan, se kostautuu nykynuorille itselleen tulevaisuudessa. Ikinähän mitään maksuja ei alenneta, sehän on selvää. Joten onko nuoret valmiit siihen, että he maksavat sitten itse tulevaisuudessa näitä maksuja vieläkin enemmän kuin nykyiset vanhat ihmiset?
Aika kuluu nimittäin nopeasti, yllättävänkin pian. Eipä aikaakaan, niin itse olette eläkeläisiä, vaikka se nyt tuntuukin kaukaiselta asialta. Älkää ampuko itseänne jalkaan. Päinvastoin kaikki hinnat ja maksut on pyrittävä pitämään maltillisina niin, että ihmisillä on varaa käyttää palveluita. Siihenhän koko markkinatalous perustuu. Ei liiketoiminta kannata, jos ei ole asiakkaita.
Ihan varmasti ensimmäisenä lakataan käyttämästä esim. jalkahoitajien, fysioterapeuttien ja hierojien palveluita, jos ne on niin kalliita, ettei kannata. Siivouspalveluistakin luovutaan. Siivotaan sitten miten siivotaan. Jos oikein pahaksi menee, niin kunnastahan tulee siivooja laittamaan huushollin kuntoon jos huomataan, että vanhus on hukkumassa pas-aan. Tai jos naapurit valittaa hajusta tai lutikoista.
Sairaanhoito on joka tapauksessa järjestettävä, vaikka sitten ilmaiseksi, koska heitteillejättö on rikos. On siinä omaistenkin kyettävä perustelemaan, miksi he eivät ole ilmoittaneet vanhuksen tilanteesta, jos ovat sen kuitenkin tienneet. Mutta jos sittenkään ei vielä mitään tapahdu, vaikka asiasta on ilmoitettukin, niin syy on yhteiskunnan, lähinnä tietysti asiasta tienneiden viranomaisten.
Omaisten merkitys siinä sitten vain kasvaa, mutta jos osa omaisista on tätä luokkaa, mitä tässä ketjussa on tullut ymmärretyksi, niin huonolta näyttää. Vanhukset jätetään oman onnensa nojaan. Tämä kulttuuri tulee siirtymään sitten seuraaville polville, vääjäämättä.
Ahkera Liisa kirjoitti:
Ahkera Liisa kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos pärjäisivät ei minun tarvitsisi maksaa n 450e kuussa teille. Taas paradoksi. Et pärjää omillasi etkä argumentoinnissa.
Häviät minulle ja muillekin kusettajille, sinä maksat, me emme maksa. Kumpi on idiootti ?
Kyllä eläkeasiassa häviän ja paljon ja suuret ikäluokat ovat siinä selviä voittajia. Idioottimaista se nimenomaan on että annetaanteidän ikäluokalle sellainen tulonsiirto. Siitähän ei ole kahta sanaa. Nyt viittasin kuten jos luet ja muistat lukemasi argumentaatiosta ja logiikasta ja omillaan pärjäämisestä . Et ja ette te kokemusasiantuntitat pärjää omillanne vaan tulonsiirroilla ja sinä henkilönä häviät koko ajan verbaliikassa ja retoriikassa.
Kyllä ja kiitos siitä suurille ikäluokille. Boomerista on kuluja sinullekin joka kk.