Suuret ikäluokat eivät ihan oikeasti tunnu tajuavan mitään nykypäivän todellisuudesta
Tulipa taas huomattua mökillä. Työttömäksi jäänyttä sukulaista arvosteltiin koska kuulemma työtä saa "kysymällä", minun lapsettomuuttani ihmeteltiin koska kaikilla "kuuluu olla" lapsi ja veljeni vuokralla asumista ihmeteltiin, koska on "järkevämpää" ostaa asunto (veli on pienipalkkainen Helsingissä, jonka asuntojen hinnat tietää kaikki paitsi nuo boomerit).
Alkaa mennä maku tähän. Nämä ihmiset ovat itse päässeet duuniin kansakoulun käymällä ja olleet vakituisessa työssä parikymppisestä lähtien. Lisäksi he ovat saaneet ylennyksiä ilman mitään koulutuksia, palkankorotuksia ja hyvät eläkkeet. He eivät tajua että sellainen ei ole nykypäivänä mahdollista. Ärsyttää selittää asiaa heille, kun he ovat täysi kielto päällä. Kaikki on vain velttoutta.
Kommentit (20055)
Vierailija kirjoitti:
Ahkera Liisa kirjoitti:
Eläkkeet kustantaa 33miljardia euroa kirjoitti:
Ahkera Liisa kirjoitti:
Eilen oli telkkarissa keskustelu eläkkeistä, kukaan keskustelijoista ei puhunut mitään eläkekusetuksesta. päinvastoin lupasivat nuorille kohtuulliset eläkkeet vuoteen 2050 saakka, itse olenkin silloin jo 105 vuotias, taivaallinen hallitus silloin eläkkeeni maksaa vai onkohan taivaassakin eläkekusetusta ?
Ohjelman voi katsoa Areenasta
https://areena.yle.fi/1-50647027Niin ei eläkekusetus ole sanakirjasana ja television pabeeliohjelmissa ei sitten Tony Halmeen ole järin poliittisen epäkorrekteja sanavalintoja käytetty.
Itse en ole sanonut , että eläkkeitä en tulisi saamaan. Ehkä saan ehkä en, ei voi tietää vielä. Maksettua on tullut ja kovasti. Ennemmän kuin sinä jo nyt.
Sen olen sanonut eikä siinä ole mitään kiistanalaista ,että järjestelmä on huikean epäreilu ja teitä suosiva. Lisäksi se on juuri teidän ikäisten ja teidän aikana tehty.
Järjestelmää muutetaan aina kun on aihetta. Kukaan sinua lukuunottamatta ei halua muuttaa tätä eläkekusetusta ,mikään ei muutu itsekseen.
Sua taitaa oikeasti pelottaa, että nuoret päättävät muuttaa asioita? Eläkkeille lyödään takautuvasti katto. Sinunkin eläkkeesi voi pudota alle puoleen.
-eri
Sitä olen odottanut että nuoret muuttaisivat asioita mutta kun eivät muuta. Olen 76 vuotias, pärjäisin hyvin pienemmällä eläkkeellä, asunnot maksettu, talletuksiakin on
Ja niistä katoista ei vauva sivulla päätetä. Kitiset väärillä sivuilla
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saatan kuvitella, mutta jotenkin tuntuu että jopa isovanhempieni sotasukupolvi oli ymmärtävämpää ja mukavampaa kuin lapsensa, eli suuret ikäluokat. Ehkä se ylimielisyys on tullut helpon materian mukana. Asuntolainan söi inflaatio ja kansakoulupohjalla pääsi etenemään johtajan hommiin.
No "suuret ikäluokat" ovat niitä, joitten aikana sotaveteraanien, heidän vanhempiensa, perintöä ei kunnioitettu ja ilkuttiin "mitäs läksit" tyyliin rintamaveteraaneille. Nykyisin kyllä arvostetaan. Mutta nuo samat sodat käyneet ihmiset tämän maan jälleenrakensivat ja "suuret ikäluokat" pääsivät ns. valmiiseen pöytään sitten. Ja sitten kehtasivat vielä ilkkua sodan kauhut läpikäyneelle ikäluokalle.
Ja sitten myöhemmin ilkkuvat nuoremmilleen helposta elämästä vaikka juuri suurille ikäluokille on sattunut se historian helpoin rasti. Keski-iässä eläkkeelle vitťúilemaań työnteosta ja laiskottelusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saatan kuvitella, mutta jotenkin tuntuu että jopa isovanhempieni sotasukupolvi oli ymmärtävämpää ja mukavampaa kuin lapsensa, eli suuret ikäluokat. Ehkä se ylimielisyys on tullut helpon materian mukana. Asuntolainan söi inflaatio ja kansakoulupohjalla pääsi etenemään johtajan hommiin.
No "suuret ikäluokat" ovat niitä, joitten aikana sotaveteraanien, heidän vanhempiensa, perintöä ei kunnioitettu ja ilkuttiin "mitäs läksit" tyyliin rintamaveteraaneille. Nykyisin kyllä arvostetaan. Mutta nuo samat sodat käyneet ihmiset tämän maan jälleenrakensivat ja "suuret ikäluokat" pääsivät ns. valmiiseen pöytään sitten. Ja sitten kehtasivat vielä ilkkua sodan kauhut läpikäyneelle ikäluokalle.
Ja sitten myöhemmin ilkkuvat nuoremmilleen helposta elämästä vaikka juuri suurille ikäluokille on sattunut se historian helpoin rasti. Keski-iässä eläkkeelle vitťúilemaań työnteosta ja laiskottelusta.
Näin teemme emmekä lopeta koskaan.
Ahkera Liisa kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näin teemme emmekä lopeta koskaan.
Se nyt on selvää ja nähty. Ollaan jostain samaa mieltä mekin ja sehän yksi keskustelun ponnin onkin. Tämän ristiriidan ympärillä se keskustelu paljon käykin. Kuinka omasta mielestään niin erinomainen ja "ahkera" sukupolvi on niin pitkään muiden elätettävänä ja haukkuu elättäjiään. Ja minkälaisen eläkepommi perinnön jättävätkään nuoremmilleen!
Ei me teidän kitinästä välitetä hevon humppaa
Ahkera Liisa kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ahkera Liisa kirjoitti:
Ahkera Liisa kirjoitti:
Eilen oli telkkarissa keskustelu eläkkeistä, kukaan keskustelijoista ei puhunut mitään eläkekusetuksesta. päinvastoin lupasivat nuorille kohtuulliset eläkkeet vuoteen 2050 saakka, itse olenkin silloin jo 105 vuotias, taivaallinen hallitus silloin eläkkeeni maksaa vai onkohan taivaassakin eläkekusetusta ?
https://areena.yle.fi/1-50647027Niin ei eläkekusetus ole sanakirjasana ja television pabeeliohjelmissa ei sitten Tony Halmeen ole järin poliittisen epäkorrekteja sanavalintoja käytetty.
Itse en ole sanonut , että eläkkeitä en tulisi saamaan. Ehkä saan ehkä en, ei voi tietää vielä. Maksettua on tullut ja kovasti. Ennemmän kuin sinä jo nyt.
Sen olen sanonut eikä siinä ole mitään kiistanalaista ,että järjestelmä on huikean epäreilu ja teitä suosiva. Lisäksi se on juuri teidän ikäisten ja teidän aikana tehty.
Järjestelmää muutetaan aina kun on aihetta. Kukaan sinua lukuunottamatta ei halua muuttaa tätä eläkekusetusta ,mikään ei muutu itsekseen.
Sua taitaa oikeasti pelottaa, että nuoret päättävät muuttaa asioita? Eläkkeille lyödään takautuvasti katto. Sinunkin eläkkeesi voi pudota alle puoleen.
-eri
Sitä olen odottanut että nuoret muuttaisivat asioita mutta kun eivät muuta. Olen 76 vuotias, pärjäisin hyvin pienemmällä eläkkeellä, asunnot maksettu, talletuksiakin on
Mikä estää sua sitten antamasta ylimääräisiä rahojasi vaikka hyväntekeväisyyteen?
Vierailija kirjoitti:
Ahkera Liisa kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ahkera Liisa kirjoitti:
Ahkera Liisa kirjoitti:
-eri
Mikä estää sua sitten antamasta ylimääräisiä rahojasi vaikka hyväntekeväisyyteen?
Niinhän sitä joutuu tekemään. Nuoria se ei vaan auta, kateus eläkeläisiä kohtaan vain kasvaa mutta voihan nuoruutensa käyttää eläkeläisten kadehtimiseen ja purkautua Vauva sivulle. Nuoruus on lyhyt ja elämän parasta aikaa.
No, aika moni eläkeläinen asuu isossa kodissa ja joutuu ostamaan kodin siivouksen yksityiseltä yritykseltä ja niissä hinnat varmasti nousee, siivoajien palkkoja täytyy korottaa, kun eläkemaksut on isot. Myös kodinhoitajapalvelut maksaa eläkkeen suuruuden mukaan.
Eläkeläisille ei ole kodin siivous palvelua, joko omaiset siivoaa tai siivous täytyy ostaa siivousyritykseltä.
1000 euroa eläkettä saavat joutuvat myös ostamaan kodin siivouksen. Se on oma vika, jos on iso koti.
Vierailija kirjoitti:
1000 euroa eläkettä saavat joutuvat myös ostamaan kodin siivouksen. Se on oma vika, jos on iso koti.
Mitä tänne siitä valitat, muuta pienempään.
Vierailija kirjoitti:
No, aika moni eläkeläinen asuu isossa kodissa ja joutuu ostamaan kodin siivouksen yksityiseltä yritykseltä ja niissä hinnat varmasti nousee, siivoajien palkkoja täytyy korottaa, kun eläkemaksut on isot. Myös kodinhoitajapalvelut maksaa eläkkeen suuruuden mukaan.
Eläkeläisille ei ole kodin siivous palvelua, joko omaiset siivoaa tai siivous täytyy ostaa siivousyritykseltä.
Pidä huolta vain omista asioista, älä sekaannu eläkeläisten asioihin, he kyllä pärjäävät.
Itse en kuulu ns suureen ikäluokkaan. Kuitenkin 60 luvulla syntyneenä ehdin tehdä töitä jo kesätöistä alkaen alle 17 vuotiaasta. Eläkettä alkoi kertymään vasta 23 vuotiaana. Nykyään nuorten eläke alkaa kertymään jo 17 vuotiaana. Joten oma ikäluokkani 60 - 70 luvulla syntyneet ovat niitä jotka kärsivät eläkeuudistuksesta eniten.
Vierailija kirjoitti:
Itse en kuulu ns suureen ikäluokkaan. Kuitenkin 60 luvulla syntyneenä ehdin tehdä töitä jo kesätöistä alkaen alle 17 vuotiaasta. Eläkettä alkoi kertymään vasta 23 vuotiaana. Nykyään nuorten eläke alkaa kertymään jo 17 vuotiaana. Joten oma ikäluokkani 60 - 70 luvulla syntyneet ovat niitä jotka kärsivät eläkeuudistuksesta eniten.
Kärsi...kärsi, kirkkaaman kruunun saat.
Ahkera Liisa kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pidä huolta vain omista asioista, älä sekaannu eläkeläisten asioihin, he kyllä pärjäävät.
No, sen kiukuttelun taitetusta indeksistä voi sitten lopettaa.
Me nuoret voimme päättää palveluiden hinnat esim. siivouspalvelut, hoitopalvelut, remontit. Nuorempien palkkoja täytyy korottaa, eläkeläisillä on kyllä varaa maksaa enemmän.
Ahkera Liisa kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole eläkkeellä. Kerrostalossa voi saada häädön jos ei siivoa tarpeeksi. Yhdestä eläkeläis naapurista täytyy tehdä huoli-ilmoitus, epäilen ettei siellä paljoa siivota.
Vierailija kirjoitti:
Ahkera Liisa kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole eläkkeellä. Kerrostalossa voi saada häädön jos ei siivoa tarpeeksi. Yhdestä eläkeläis naapurista täytyy tehdä huoli-ilmoitus, epäilen ettei siellä paljoa siivota.
Sosiaalityöntekijä voi järjestää siivouspalvelut, eläkeläinen joutuu sen toki itse maksamaan. Mutta jos ei eläkeläinen jaksa itse siivota tarpeeksi niin pakko.
Vierailija kirjoitti:
Ei me teidän kitinästä välitetä hevon humppaa
Silloin hevon humppa tarkoittaa , että välitätte aika paljon. Muuten täällä ette itkisi loukkaantuneena. Selvittäisi osoitteita ja toivottaisi kuolemaa toisille.
On siinä oikein moraalin esitaistelija. Elää keski-iästä lähtien toisten piikkiin ja haukkuu elättäjiään. Mikä teillä meni vikaan?
Ahkera Liisa kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nykyään voi tehdä eläkeläisestä huoli-ilmoituksen ja eläkeläisen on pakko ottaa palvelut ja maksaa.
Itse te haukutte nuoria ja puututte heidän elämään.
-eri