Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suuret ikäluokat eivät ihan oikeasti tunnu tajuavan mitään nykypäivän todellisuudesta

Vierailija
27.06.2021 |

Tulipa taas huomattua mökillä. Työttömäksi jäänyttä sukulaista arvosteltiin koska kuulemma työtä saa "kysymällä", minun lapsettomuuttani ihmeteltiin koska kaikilla "kuuluu olla" lapsi ja veljeni vuokralla asumista ihmeteltiin, koska on "järkevämpää" ostaa asunto (veli on pienipalkkainen Helsingissä, jonka asuntojen hinnat tietää kaikki paitsi nuo boomerit).

Alkaa mennä maku tähän. Nämä ihmiset ovat itse päässeet duuniin kansakoulun käymällä ja olleet vakituisessa työssä parikymppisestä lähtien. Lisäksi he ovat saaneet ylennyksiä ilman mitään koulutuksia, palkankorotuksia ja hyvät eläkkeet. He eivät tajua että sellainen ei ole nykypäivänä mahdollista. Ärsyttää selittää asiaa heille, kun he ovat täysi kielto päällä. Kaikki on vain velttoutta.

Kommentit (20055)

Vierailija
9581/20055 |
07.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunnioita isääsi ja äitiäsi, niinkuin Herra, sinun Jumalasi, on sinua käskenyt, että kauan eläisit ja menestyisit siinä maassa, jonka Herra, sinun Jumalasi, sinulle antaa.” (5. Moos. 5:16)

Vierailija
9582/20055 |
07.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lissu onkin ollut oikeassa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9583/20055 |
07.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläkkeet kustantaa 33miljardia euroa kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki edelleen kunnossa. Keskustelu on päättynyt.

Kaikki on aika laaja käsite ja Lissu ennen raitis ratkesi ryyppäämään.

Sulla on suhde Lissun kanssa et muuten tietäisi.

Lissu edustaa hänelle perintömetsät ryypännyttä isäänsä. Hän on vielä poika, jolle psykologinen, terveeseen kasvuvaiheeseen kuuluva kuvainnollinen isänmurha on jäänyt tekemättä.

Isän murha onkin haasteellinen asia isän ja pojan suhteessa. Se on vaikeaa, ellei isä anna siihen mahdollisuutta. Joskus sen seurauksena isän ja pojan tiet erkanevat. Jos sen sijaan isän murha tehdään yksissä tuumin, seurauksena on aikuisten keskinäinen tasavertainen suhde, jossa isä ja poika löytävät toisensa miehinä, jakavat aikuisuuden kokemuksia ja pystyvät tukemaan toisiaan. Ilman isän murhaa poika ei pääse kasvamaan siksi mieheksi, joka hänestä pitäisi tulla.

Isän murha on todella hyvä aihe ja teema sekä olen sen puolestapuhuja tärkeänä kehitysharppauksena miehelle. Itse tein sen 19v kun tajusin , että olen voimiltani ylivoimainen isääni nähden ja annoin hänen sen ymmärtää myös. Mitä se tarkoittaa käytännössä. Sitä että sen jälkeen puhutaan todella kuin aikuiselle ja miehelle joka lopulta sanoo koska pelut on pieniä. Lapsuuden kaverilta jäi se tekemättä ja vieläkin hän on isänsä varjossa ja pelossa.

Isänmurhassa ei ole kyse kostonhalusta. Kyse on kyvystä nollata tilanne ja vetää viiva siihen mistä oma vastuu alkaa.

Vierailija
9584/20055 |
07.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viha isää kohtaan on kääntynyt koko eläkekusettajien ikäryhmää kohtaan,

MOT

Vierailija
9585/20055 |
07.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeisimmät kommentit kertoo kyllä aika kaikenkattavasti myös siitä, miten surkeita jälkeläisiä suuret ikäluokat on saaneet aikaan.

Vierailija
9586/20055 |
07.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viimeisimmät kommentit kertoo kyllä aika kaikenkattavasti myös siitä, miten surkeita jälkeläisiä suuret ikäluokat on saaneet aikaan.

Huonot tarpeet

Vierailija
9587/20055 |
08.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kunnioita isääsi ja äitiäsi, niinkuin Herra, sinun Jumalasi, on sinua käskenyt, että kauan eläisit ja menestyisit siinä maassa, jonka Herra, sinun Jumalasi, sinulle antaa.” (5. Moos. 5:16)

Tämä jäi suurilla ikäluokilla tosiaan toteuttamatta.

Vierailija
9588/20055 |
08.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos valehtelu ja sekoilu on olla oikeassa☝

Vierailija
9589/20055 |
08.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki edelleen kunnossa. Keskustelu on päättynyt.

Kaikki on aika laaja käsite ja Lissu ennen raitis ratkesi ryyppäämään.

Sulla on suhde Lissun kanssa et muuten tietäisi.

Lissu edustaa hänelle perintömetsät ryypännyttä isäänsä. Hän on vielä poika, jolle psykologinen, terveeseen kasvuvaiheeseen kuuluva kuvainnollinen isänmurha on jäänyt tekemättä.

Isän murha onkin haasteellinen asia isän ja pojan suhteessa. Se on vaikeaa, ellei isä anna siihen mahdollisuutta. Joskus sen seurauksena isän ja pojan tiet erkanevat. Jos sen sijaan isän murha tehdään yksissä tuumin, seurauksena on aikuisten keskinäinen tasavertainen suhde, jossa isä ja poika löytävät toisensa miehinä, jakavat aikuisuuden kokemuksia ja pystyvät tukemaan toisiaan. Ilman isän murhaa poika ei pääse kasvamaan siksi mieheksi, joka hänestä pitäisi tulla.

Isän murha on todella hyvä aihe ja teema sekä olen sen puolestapuhuja tärkeänä kehitysharppauksena miehelle. Itse tein sen 19v kun tajusin , että olen voimiltani ylivoimainen isääni nähden ja annoin hänen sen ymmärtää myös. Mitä se tarkoittaa käytännössä. Sitä että sen jälkeen puhutaan todella kuin aikuiselle ja miehelle joka lopulta sanoo koska pelut on pieniä. Lapsuuden kaverilta jäi se tekemättä ja vieläkin hän on isänsä varjossa ja pelossa.

Isänmurhassa ei ole kyse kostonhalusta. Kyse on kyvystä nollata tilanne ja vetää viiva siihen mistä oma vastuu alkaa.

Eläkekusetus oli siis suurilta ikäluokilla psykologisesti tulevan isänmurha edellytyksien huonontamista. Vähän kuin kruununtavoittelijoiden harventamista ja heikentämistä.

9590/20055 |
08.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lissu täällä hei ! Onko minua kyselty ?

Huomaat varmaan että narsismisi saa vahvistusta viesteistäsi, vai huomaatko ?

- Narsisti esittää väitteitä joita hän ei pysty todistamaan, kuten teet

Väität että olen ratkennut ryyppäämään. Kuinka voit sen tietää ? Ethän edes tunne minua, emme ole koskaan tavanneet. Ethän edes tiedä olenko mies vai nainen.

Vierailija
9591/20055 |
08.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahkera Liisa kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Väität että olen ratkennut ryyppäämään. Kuinka voit sen tietää ? Ethän edes tunne minua, emme ole koskaan tavanneet. Ethän edes tiedä olenko mies vai nainen.

Olet kertonut ne itse itsestäsi. Et tietenkään itse muista mutta...

Olet väittänyt olevasi raitis ja sitten kerroit lähteväsi juopottelemaan . Olet kertonut myös olevasi mies. Et sinä pärjää minun kanssa tässä hommassa . Minä olen johdonmukainen, tarkka ja hyvämuistinen. Sinulla ei ole noista ominaisuuksista mitään. Et vaan voi pärjätä vaikka miten kiukuttaisi. Täytyyhän sinun tajuta että jos et muista juuri mitään mitä itse olet sanonut, että välillä voi vähän "lipsahtaa"

Minun asiani on kiistaton ja epäämätön tosiasia:

Suuret ikäluokat: eivät maksaneet kuin viidenneksen tyel-maksuista nykyisin työssäkäyviin verrattuna ja silti pääsivät huomattavasti nuorempina ja anteliaammalla karttumakertoimella eläkkeelle. Tämä tekee suurista yksiselitteisesti nettosaajia ja hyötyjiä eikä se kuulostaa kovin "sankarilliselta" tämä taas johtaa siihen että tällä ikäluokalla ei ole varaa haukkua tahi arvostella muita ikäluokkia koska on itse niin historiallisen helpolla päässyt.

Vierailija
9592/20055 |
08.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahkera Liisa kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt sinä itket pelisäännöistä joita itse olet tähän keskusteluun luonut. Olet väittänyt minua valehtelijaksi, koska sinä et pysty tai halua uskoa minua. Minä taas sanon sinua valehtelijaksi koska olet jäänyt valheesta kiinni." Narsisti esittää väitteitä joita hän ei pysty todistamaan" oi kuinka tämä sopiikaan sinuun😅

Olet todella huono keskustelija teknisesti. Jäät toistuvasti kiinni epäloogisuudesta ja jopa valheesta. Sepitelmäsi ei pysy kasassa pahimmilla edes yhtä kappaletta. Lisäksi filosofiasi ja kyökkipsykologiasi on älyvapaata. " vastuu kannetaan vain omalle ikäluokalle"

9593/20055 |
08.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ainoa joka vastaa viesteihisi. Yksinäisyys on kohtalosi, elämäsi on vain Vauva sivu johon kirjoitat samoja harhojasi kuukaudesta toiseen.

Vierailija
9594/20055 |
08.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienistä ikäluokista puhumattakaan!

9595/20055 |
08.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen oli telkkarissa keskustelu eläkkeistä, kukaan keskustelijoista ei puhunut mitään eläkekusetuksesta. päinvastoin lupasivat nuorille kohtuulliset eläkkeet vuoteen 2050 saakka, itse olenkin silloin jo 105 vuotias, taivaallinen hallitus silloin eläkkeeni maksaa vai onkohan taivaassakin eläkekusetusta ?

Ohjelman voi katsoa Areenasta

https://areena.yle.fi/1-50647027

Vierailija
9596/20055 |
08.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahkera Liisa kirjoitti:

Olen ainoa joka vastaa viesteihisi. Yksinäisyys on kohtalosi, elämäsi on vain Vauva sivu johon kirjoitat samoja harhojasi kuukaudesta toiseen.

Se sinällään on sivuseikka, mutta näethän itsekin, että se ei pidä edes paikkaansa. Ja sinäkin täällä taas vastailet🤷‍♂️ ei ei..ei pysy lissun lässyn läpät läjässä.

Taas sinä vain mutuilet ilman todisteita. Määrittelit sen muuten itse narsismiksi 🤭 noh sulla on erikoiset pelisäännöt.

Vierailija
9597/20055 |
08.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahkera Liisa kirjoitti:

Eilen oli telkkarissa keskustelu eläkkeistä, kukaan keskustelijoista ei puhunut mitään eläkekusetuksesta. päinvastoin lupasivat nuorille kohtuulliset eläkkeet vuoteen 2050 saakka, itse olenkin silloin jo 105 vuotias, taivaallinen hallitus silloin eläkkeeni maksaa vai onkohan taivaassakin eläkekusetusta ?

Niin ei eläkekusetus ole sanakirjasana ja television pabeeliohjelmissa ei sitten Tony Halmeen ole järin poliittisen epäkorrekteja sanavalintoja käytetty.

Itse en ole sanonut , että eläkkeitä en tulisi saamaan. Ehkä saan ehkä en, ei voi tietää vielä. Maksettua on tullut ja kovasti. Ennemmän kuin sinä jo nyt.

Sen olen sanonut eikä siinä ole mitään kiistanalaista ,että järjestelmä on huikean epäreilu ja teitä suosiva. Lisäksi se on juuri teidän ikäisten ja teidän aikana tehty.

Vierailija
9598/20055 |
08.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saatan kuvitella, mutta jotenkin tuntuu että jopa isovanhempieni sotasukupolvi oli ymmärtävämpää ja mukavampaa kuin lapsensa, eli suuret ikäluokat. Ehkä se ylimielisyys on tullut helpon materian mukana. Asuntolainan söi inflaatio ja kansakoulupohjalla pääsi etenemään johtajan hommiin.

No "suuret ikäluokat" ovat niitä, joitten aikana sotaveteraanien, heidän vanhempiensa, perintöä ei kunnioitettu ja ilkuttiin "mitäs läksit" tyyliin rintamaveteraaneille. Nykyisin kyllä arvostetaan. Mutta nuo samat sodat käyneet ihmiset tämän maan jälleenrakensivat ja "suuret ikäluokat" pääsivät ns. valmiiseen pöytään sitten. Ja sitten kehtasivat vielä ilkkua sodan kauhut läpikäyneelle ikäluokalle.

Vierailija
9599/20055 |
08.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saatan kuvitella, mutta jotenkin tuntuu että jopa isovanhempieni sotasukupolvi oli ymmärtävämpää ja mukavampaa kuin lapsensa, eli suuret ikäluokat. Ehkä se ylimielisyys on tullut helpon materian mukana. Asuntolainan söi inflaatio ja kansakoulupohjalla pääsi etenemään johtajan hommiin.

No "suuret ikäluokat" ovat niitä, joitten aikana sotaveteraanien, heidän vanhempiensa, perintöä ei kunnioitettu ja ilkuttiin "mitäs läksit" tyyliin rintamaveteraaneille. Nykyisin kyllä arvostetaan. Mutta nuo samat sodat käyneet ihmiset tämän maan jälleenrakensivat ja "suuret ikäluokat" pääsivät ns. valmiiseen pöytään sitten. Ja sitten kehtasivat vielä ilkkua sodan kauhut läpikäyneelle ikäluokalle.

Vain pieni kovaääninen taistolaisten ryhmä näin huuteli.

Sotaveteraanit eivät olleet mikään sorrettu ja vaiennettu paarialuokka, vaan aktiivisia ja aikaansaavia ihmisiä, joista monet olivat omien alojensa vallankahvassa vuosikymmeniä. Enemmän kuin parikymppisten taistolaisten, 1970-luvun Suomi oli heidän käsialaansa.

Puolen miljoonan veteraanin joukkoon mahtui hyvin monenlaisia ihmisiä. Mitään yhtenäistä ”veteraanien arvomaailmaa” tai aateperintöä ei ole olemassa. Sotaveteraanius ei ollut mikään maailmankatsomus, joka olisi vaikuttanut kantajansa ajatteluun esimerkiksi poliittista suuntausta tai ammattia voimakkaammin.

9600/20055 |
08.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahkera Liisa kirjoitti:

Niin ei eläkekusetus ole sanakirjasana ja television pabeeliohjelmissa ei sitten Tony Halmeen ole järin poliittisen epäkorrekteja sanavalintoja käytetty.

Itse en ole sanonut , että eläkkeitä en tulisi saamaan. Ehkä saan ehkä en, ei voi tietää vielä. Maksettua on tullut ja kovasti. Ennemmän kuin sinä jo nyt.

Sen olen sanonut eikä siinä ole mitään kiistanalaista ,että järjestelmä on huikean epäreilu ja teitä suosiva. Lisäksi se on juuri teidän ikäisten ja teidän aikana tehty.

Järjestelmää muutetaan aina kun on aihetta. Kukaan sinua lukuunottamatta ei halua muuttaa tätä eläkekusetusta ,mikään ei muutu itsekseen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi kahdeksan