Suuret ikäluokat eivät ihan oikeasti tunnu tajuavan mitään nykypäivän todellisuudesta
Tulipa taas huomattua mökillä. Työttömäksi jäänyttä sukulaista arvosteltiin koska kuulemma työtä saa "kysymällä", minun lapsettomuuttani ihmeteltiin koska kaikilla "kuuluu olla" lapsi ja veljeni vuokralla asumista ihmeteltiin, koska on "järkevämpää" ostaa asunto (veli on pienipalkkainen Helsingissä, jonka asuntojen hinnat tietää kaikki paitsi nuo boomerit).
Alkaa mennä maku tähän. Nämä ihmiset ovat itse päässeet duuniin kansakoulun käymällä ja olleet vakituisessa työssä parikymppisestä lähtien. Lisäksi he ovat saaneet ylennyksiä ilman mitään koulutuksia, palkankorotuksia ja hyvät eläkkeet. He eivät tajua että sellainen ei ole nykypäivänä mahdollista. Ärsyttää selittää asiaa heille, kun he ovat täysi kielto päällä. Kaikki on vain velttoutta.
Kommentit (19904)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eks sä tiä et työsoppari pitää olla, siit palkast tarttee maksaa aika paljo eläkeläisille, jotai 25 prossaa ainaskii. No paljo kandee mennä ku kätee ei jää sit paljo mitää.
Kandee jäädä mieluummi himaa, et tartte tehä mitää, ja fyrkkaa tulee sossusta.Nii ja sit vois kans alkaa eläkeläiseks, ne tienaa hyvin, tääl sanottiin et neljä tonttuu kuussa, eikä kai tartte tehdä mitää. Se onki Suomen yleisin elinkeino, tääl sanottii.
Suuret ikäluokat esimerkillään kyllä kannustavat elätettäväksi alkamista.
Tosikko
Huhhuh, onneks mun äiti 73v on edelleen hyvin kärryillä. IIsä oli just tommonen. Hyvin yksilöllistä tuokin.
Ei o ihme, että noitten ihmisten asiat ei suju, kun ne on ihan, kun vasta olisvat alakouluun menossa.
Vierailija kirjoitti:
Haloo pers paikalle, keskustelun viitekehys on siirretty mielivaltaisesti koskemaan työttömiä!
Hei, kiitos luottamuksesta. Minua on siis kaivattu. Sinänsä samaa mieltä. Hieman ehkä Offtopiciksi karkaa, eikä ole kovin ns mukaansatempaisevaa. Erona se , että tässä nyt ei tällä työttömyysaiheella vastata minulle tai vaadita minulta vastausta. Siksi en koe tarvetta puuttua siihen. Toisaalta pysyy kuitenkin myös paremmin ap alustustekstin aiheessa kuin lasten pahoinvointi. On vähän kiikunkaakun
Vierailija kirjoitti:
Jos soittaa sairaalan ajanvaraukseen joka päivä ja kysyy työpaikkaa.
No ei ihme ettet töitä saa jos sinne ajanvaraukseen soittelet.
Vierailija kirjoitti:
Työttömyystukia ollaan taas leikkaamassa, pitääkö mennä maanantaina soittamaan eläkkeellä olevan naapurin ovikelloa ja pyytämään sokeria lainaksi, tiistaina voisi mennä pyytämään kahvia lainaksi, keskiviikkona vessapaperia. Käy 365 päivää vuodessa pyytämässä samalta naapurin eläkeläiseltä jotain lainaksi niin ehkä se työttömien haukkuminen loppuu. Tuo työmarkkinatuki kun ei riitä mihinkään.
Kyllä minä ihan hyvin pärjäsin ollessani työttömänä. Etkö ole koskaan edes ollut töissä että olisit liittynyt liiton työttömyyskassan jäseneksi niin saisit edes ansiosidonnaista korvausta. Jos ei omalla alalla töitä ole niin kannattaa kouluttaa itsensä uuteen ammattiin. Näin minä tein ja töitä on riittänyt. Kova on angsti sulla kun eläkeläiset noin päähän ottaa. Kasvata itelles selkäranka äläkä valita.
Vierailija kirjoitti:
En kuulu ns. suuriin ikäluokkiin vaikka vanha olenkin jo. Mutta ei tuo suurien ikäluokkien elämäkään mitään helppoa ole ollut. Syntyä sodan runtelemaan köyhään maahan jossa elintarvikkeita vielä säännöllistettiin. Isät olivat monesti hermonsa menettäneitä sotaveteraaneja jotka murjottivat ja räyhäsivät kännipäissään ja huusivat painajaisiaan öisin. Helppoa se ei ollut varsinkaan työläisperheeseen syntyneille joilla ei kerta kaikkiaan ollut varaa kouluttaa lapsiaan edes oppikouluun.
Nykyinen kansallisvarallisuus on luotu edellä eläneiden sukupolvien työllä. Se tulisi muistaa. Tänään syntynyt syntyy aivan erilaiseen maahan infrastruktuureineen, koulutusjärjestelmineen, terveydenhoitosysteemeineen jne. jne. AIkamoinen potti jo ekana päivänä.
Suurien ikäluokkien suurin virhe oli se että he tekivät liian vähän jälkeläisiä.
Se kansallisvarallisuuskin on monilta osin myyty. Esim sähköverkon myynti sijoittajille on ollut yksi typerin temppu. Vähän sama kuin köyhä myisi lypsävän lehmän voidakseen ostaa sitten maitoa. No yllättäen sen maidon hinta sitten kymmenkertaistui.
-ohis
Asioilla on perspektiiviä kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haloo pers paikalle, keskustelun viitekehys on siirretty mielivaltaisesti koskemaan työttömiä!
Hei, kiitos luottamuksesta. Minua on siis kaivattu. Sinänsä samaa mieltä. Hieman ehkä Offtopiciksi karkaa, eikä ole kovin ns mukaansatempaisevaa. Erona se , että tässä nyt ei tällä työttömyysaiheella vastata minulle tai vaadita minulta vastausta. Siksi en koe tarvetta puuttua siihen. Toisaalta pysyy kuitenkin myös paremmin ap alustustekstin aiheessa kuin lasten pahoinvointi. On vähän kiikunkaakun
Tämä onkin tärkein aihe!
Miksi olette luoneet systeemin, jossa lapsilta ja nuorilta vaaditaan entistä enemmän.
Rahalla ette ongelmaa ratkaise. Täällä olet jatkuvasti vinkunut, miten suuret ikäluokat ovat syöneet lastensa tulevaisuuden. Silti vaan pöyhkeästi porskutatte eteenpäin enemmän ja enemmän vaatien.
Samalla unohdatte omat lapsenne. Opetatte heille itsekkyyden ja itseohjautuvuuden kulttuuria.
Lasten mielenterveysongelmat ovat räjähdysmäisesti lisääntyneet, eikä niistä voi syyttää eläkemaksuja.
Pilkkaatte vanhusten säästäväisyyttä ja hamstrausta. Samalla itse hankitte aina vain uutta entisten tilalle.
Maapallo kiittää mokomia ilmastoaktivisteja. Pallonpilaaja sukupolvi, Ikea-uskovaiset.
Lapset jo peruskoulussa sairastuvat burn outiin.
Varmaan heitä pelotellaan köyhästä, eläkkeettömästä vanhuudesta. Jo konttaamisvaiheessa kilpailutetaan kuka konttaa nopeiten ja nousee pystyyn aikaisimmin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse vaan valitsee mihin haluaa mennä ja alkaa töihin. B-kortilla ajamaan paloautoa tai linja-autoa, nykyään on navigaattorit. Tai rekalla liikenteeseen, katselee vain vähän mihin peruuttaa yhdistelmällä.
Kyllä se varmaan B-kortilla sujuu, ei linja-auto niin kauheasti poikkea henkilöautosta.
Kaikille jännitystä elämään. Voisi sujua tuo ajo ihan hyvinkin, tarkkaan vaan katselee peileistä.
Mitä pirua, lähde lentäjäksi samantien. Finnair palkkaa sut lennättämään kaikki koronalle pyllistävät ikätoverisi etelään. Siitä vaan.
Tai voisit mennä armeijaan komentajaksi, maastoharjoituksiin, kyllä se sulta sujuu. Voit tehdä myös aivoleikkauksen terveyskeskuksessa vaikka itsellesi.
Itse sä sanoit että töitä on pilvin pimein senkun menee. Tarvitseeko sun auto korjausta, tekee vaan ohjekirjan mukaan.
En o sanonu.
Olet sanonu. Jos joku menee vaikka aamulla kauppaan ja alkaa hyllyttämään tavaroita niin miksi siihen puututaan. Itse te täällä sanotte, että töitä on senkun menee.
No eipähän ole sanonu. Älä vastaa väärille ihmisille. Minä en ole teidän hyllyttämisiin puuttunut. Ja töitä ei näytä olevan.
Täällä huudetaan että työttömien pitää mennä töihin. Siis pitääkö mennä johonkin työpaikkaan ja sanoa etten lähde mihinkään ennenkuin työsopimus on allekirjoitettu, istun täällä joka päivä niin kauan. Ja pitääkö lähettää sähköpostia joka päivä samalle johtajalle ja kysyä että kun eilen ei ollut töitä niin onko tänään? Ja taas seuraavana päivänä sama sähköposti. Jos lähettää samalle johtajalle 365 sähköpostia vuodessa ja kysyy onko nyt töitä niin pääseekö sitten töihin. Luovuttaako se johtaja ja kirjoittaa työsopimuksen. Entä jos 40 työtöntä
sähköpostia joka päivä samalle johtajalle, otetaanko kaikki töihin?Jos lähettää vielä muille työntekijöille sähköpostia samaan firmaan joka päivä niin kauan, että saa työpaikan.
Onko työntekijöillä aikaa jutella 8 tuntia saman työttömän kanssa joka kysyy töitä joka päivä?
Tekstisi ja asenteesi perusteella en sinulle töitä kyllä tarjoaisikaan. Suosittelen sinulle uudelleen kouluttautumista ihan oppisopimuksen kautta jos ei niitä töitä muuten löydy. Turha odottaa niitä töitä tulevaksi jos ei oman alan hommia ole. Olisi sinullekin mieluisampaa tekemistä kuin kirjoitella täällä älytttömyyksiä työn hakemisen suhteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En kuulu ns. suuriin ikäluokkiin vaikka vanha olenkin jo. Mutta ei tuo suurien ikäluokkien elämäkään mitään helppoa ole ollut. Syntyä sodan runtelemaan köyhään maahan jossa elintarvikkeita vielä säännöllistettiin. Isät olivat monesti hermonsa menettäneitä sotaveteraaneja jotka murjottivat ja räyhäsivät kännipäissään ja huusivat painajaisiaan öisin. Helppoa se ei ollut varsinkaan työläisperheeseen syntyneille joilla ei kerta kaikkiaan ollut varaa kouluttaa lapsiaan edes oppikouluun.
Nykyinen kansallisvarallisuus on luotu edellä eläneiden sukupolvien työllä. Se tulisi muistaa. Tänään syntynyt syntyy aivan erilaiseen maahan infrastruktuureineen, koulutusjärjestelmineen, terveydenhoitosysteemeineen jne. jne. AIkamoinen potti jo ekana päivänä.
Suurien ikäluokkien suurin virhe oli se että he tekivät liian vähän jälkeläisiä.
Se kansallisvarallisuuskin on monilta osin myyty. Esim sähköverkon myynti sijoittajille on ollut yksi typerin temppu. Vähän sama kuin köyhä myisi lypsävän lehmän voidakseen ostaa sitten maitoa. No yllättäen sen maidon hinta sitten kymmenkertaistui.
-ohis
Nykyinen sukupolvi on myynyt kaiken kansallisomaisuutemme. Sijoittajien pillin mukaan tanssivat, luullen itse pääsevänsä apajille.
Palvovat pääomia, luulevat kaikki olevansa saajia. Käykin niin, että sijoittajat vaativat vuosi vuodelta parempaa tulosta, eivät tyydy edellisen vuoden tasoiseen tai alempaan tuottoon, vaikka markkinat olisivat epäsuotuiset. Ja tämän saavat työntekijät tuntea nahoissaan. Tuotto revitään silloin irtisanomisilla.
Pääomasijoittajat eivät koskaan tyydy pienempiin osinkoihin, ne maksatetaan työntekijöillä.
Mutta tätähän te haluatte!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-ohisNykyinen sukupolvi on myynyt kaiken kansallisomaisuutemme. Sijoittajien pillin mukaan tanssivat, luullen itse pääsevänsä apajille.
Palvovat pääomia, luulevat kaikki olevansa saajia. Käykin niin, että sijoittajat vaativat vuosi vuodelta parempaa tulosta, eivät tyydy edellisen vuoden tasoiseen tai alempaan tuottoon, vaikka markkinat olisivat epäsuotuiset. Ja tämän saavat työntekijät tuntea nahoissaan. Tuotto revitään silloin irtisanomisilla.
Pääomasijoittajat eivät koskaan tyydy pienempiin osinkoihin, ne maksatetaan työntekijöillä.
Mutta tätähän te haluatte!
Seuraavaksi myydään metsät
(paitsi tietty se juopon boomeri-iskän myymä perintömetsä, mut sekin menis nyt viimeistään)
Suomalaisilla perheillä on valtava varallisuus metsissä, mutta käynnissä on ”dramaattinen muutos”– jopa 30 prosenttia Pirkanmaalla myydyistä metsistä menee nyt sijoitusrahastoille.
Mitäpä ajattelitte seuraavaksi myydä? Lapsenne?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä onkin tärkein aihe!
Miksi olette luoneet systeemin, jossa lapsilta ja nuorilta vaaditaan entistä enemmän.
Rahalla ette ongelmaa ratkaise. Täällä olet jatkuvasti vinkunut, miten suuret ikäluokat ovat syöneet lastensa tulevaisuuden. Silti vaan pöyhkeästi porskutatte eteenpäin enemmän ja enemmän vaatien.
Samalla unohdatte omat lapsenne. Opetatte heille itsekkyyden ja itseohjautuvuuden kulttuuria.
Lasten mielenterveysongelmat ovat räjähdysmäisesti lisääntyneet, eikä niistä voi syyttää eläkemaksuja.
Pilkkaatte vanhusten säästäväisyyttä ja hamstrausta. Samalla itse hankitte aina vain uutta entisten tilalle.
Maapallo kiittää mokomia ilmastoaktivisteja. Pallonpilaaja sukupolvi, Ikea-uskovaiset.
Varmaan heitä pelotellaan köyhästä, eläkkeettömästä vanhuudesta. Jo konttaamisvaiheessa kilpailutetaan kuka konttaa nopeiten ja nousee pystyyn aikaisimmin.
Iltaa kohti taas retoriikkaa kovenee kännin myötä. Se on tärkeä aihe, mutta ei tämän keskustelun puitteissa.
Sen verran aihetta sivuan, että kyllä se raha vain auttaa asiassa kuin asiassa. Se on vaihdonväline ja sillä saa esim palkattua nuorisopsykologin yms. Voi aivan aiheesta syyttää eläkemaksuja, jostain ne on poissa. Nyt yhteiskunnan varat menevät kännääville eläkeläisille.. on siinä esimerkki. Suurin menoerä on eläkeläiset. Lapset ja nuoret pitäisi olla prioriteetti #1. Ps kapitalismissa pääoman lisääntyminen ei ole nollasummapeliä, mutta kun sitä jaetaan se on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä onkin tärkein aihe!
Iltaa kohti taas retoriikkaa kovenee kännin myötä. Se on tärkeä aihe, mutta ei tämän keskustelun puitteissa.
Sen verran aihetta sivuan, että kyllä se raha vain auttaa asiassa kuin asiassa. Se on vaihdonväline ja sillä saa esim palkattua nuorisopsykologin yms. Voi aivan aiheesta syyttää eläkemaksuja, jostain ne on poissa. Nyt yhteiskunnan varat menevät kännääville eläkeläisille.. on siinä esimerkki. Suurin menoerä on eläkeläiset. Lapset ja nuoret pitäisi olla prioriteetti #1. Ps kapitalismissa pääoman lisääntyminen ei ole nollasummapeliä, mutta kun sitä jaetaan se on.
Älä yritä loinen luistaa pääasiasta. Känniääliötkin ymmärtävät enemmän kuin tuollainen itseään aiheettomasti ylentävä, toisarvoista asiaa painottava keski-ikäinen ukonrahjus.
Nuorten ja lasten asialla ratsastava, elämänsä ehtoopuolelle jo kallistuva, mitään aikaansaamaton nahjus siellä omaa kilpeään kiillottaa.
Pohjavedetkin ja muut vesivarannot tuo nykyinen sukupolvi yritti myydä sijoittajille.
Onneksi nuorempien kansalaisaloite tukki ainakin toistaiseksi noiden ahnehtijoiden kidat.
Vierailija kirjoitti:
Eks sä tiä et työsoppari pitää olla, siit palkast tarttee maksaa aika paljo eläkeläisille, jotai 25 prossaa ainaskii. No paljo kandee mennä ku kätee ei jää sit paljo mitää.
Kandee jäädä mieluummi himaa, et tartte tehä mitää, ja fyrkkaa tulee sossusta.
Te ootte nyt jo ihan pihalla. Palkasta 25 prosenttia, oletko ihan tollo? Työnantajasi maksaa, et sinä. Sinä saat bruttona sen, mitä työnantajasi kanssa olet sopinut.
Toki siitä menee ay-jäsenmaksu, työttömyys vakuutusmaksu ja eläkevakuutus maksu, jotka on pieniä määriä ja on suhteessa palkkaan, sekä tietysti verot. Näin se on meidän jokaisen kohdalla.
Minäkin maksan 26,5 prosenttia veroa eläkkeestäni eli edelleen osallistun yhteiskunnan
ylläpitoon.
Kun kuolen, sekin summa jää valtiolta saamatta, mutta toki eläkevakuutusyhtiö säästää. Yhdenkään tavallisen kansalaisen lompakossa se ei näy tipan tippaa. Mitään te ette tule käteenne saamaan vaikka kaikki eläkkeet jäisivät maksamatta.
Sinisilmäistä ja lapsellista kuvittelua, ei maailma noin makaa. Nykyinen oikeistopolitiikan suosiminen on juuri tätä. Äänestäkää porvaripoliitikkoja, niin saatte juuri tätä mitä olette tilanneet.
Nykyään pääsevät rikollisetkin ministeriksi.
Kaikkonenkin on ministerinä ja tuomio oli 5kk ehdollista vankeutta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä onkin tärkein aihe!
Älä yritä loinen luistaa pääasiasta. Känniääliötkin ymmärtävät enemmän kuin tuollainen itseään aiheettomasti ylentävä, toisarvoista asiaa painottava keski-ikäinen ukonrahjus.
Nuorten ja lasten asialla ratsastava, elämänsä ehtoopuolelle jo kallistuva, mitään aikaansaamaton nahjus siellä omaa kilpeään kiillottaa.
Kännissä sitä näemmä tosiaan luulee ja tietää kaikenlaista. Sinun pitää, jos aamulla muistat, tehdä siitä oma aiheensa. Kyllä minä sinnekin sitten ilmestyn, tärkeä aihehan se on. Kirjoita vaikka nimimerkillä "rähinäviina", niin tunnistan paremmin.
Tilastollisesti mennään vielä elämän keskipäivän viimeisiä tiimoja. 40 vuotta on ikää. Olen kuitenkin sen verran hyvä eläkkeesimaksaja , että kannattaa toivoa minun pysyvän vielä pistämässä kynttä ketoon.
Tämä nyt on vähän ristiriitaista ( kuten humalaisille aina ) syytät minua lapsien ja nuorten asialla ratsastamisesta, mutta toisaalta syytät että siitä aiheesta keskustele.. no 🤷♂️
Ps Sivusinhan mieliksesi jo tuota offtopic aihettasi, joten mistä moinen känniamok?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kandee jäädä mieluummi himaa, et tartte tehä mitää, ja fyrkkaa tulee sossusta.Te ootte nyt jo ihan pihalla. Palkasta 25 prosenttia, oletko ihan tollo? Työnantajasi maksaa, et sinä. Sinä saat bruttona sen, mitä työnantajasi kanssa olet sopinut.
Toki siitä menee ay-jäsenmaksu, työttömyys vakuutusmaksu ja eläkevakuutus maksu, jotka on pieniä määriä ja on suhteessa palkkaan, sekä tietysti verot. Näin se on meidän jokaisen kohdalla.
Minäkin maksan 26,5 prosenttia veroa eläkkeestäni eli edelleen osallistun yhteiskunnan
ylläpitoon.
Kun kuolen, sekin summa jää valtiolta saamatta, mutta toki eläkevakuutusyhtiö säästää. Yhdenkään tavallisen kansalaisen lompakossa se ei näy tipan tippaa. Mitään te ette tule käteenne saamaan vaikka kaikki eläkkeet jäisivät maksamatta.
Sinisilmäistä ja lapsellista kuvittelua, ei maailma noin makaa. Nykyinen oikeistopolitiikan suosiminen on juuri tätä. Äänestäkää porvaripoliitikkoja, niin saatte juuri tätä mitä olette tilanneet.
Sittenhän eläkemaksut voidaan vaikka triplata kun sillä ei ole negatiivisia vaikutuksia mihinkään. Eläkeläiset suurin elinkeinoryhmittymämme saisi lia rahaa! Ja tällainen "ajattelija"syyttää sinisilmäisyydestä ja lapsellisuudesta😅