oletko tuntenut hedelmöittymisen?
Itsellä taisi käydä niin että tunsin hedelmöittymisen, en vain tajunnut sitä sillon. Luin nyt jälkeen päin vanhoja viestejä ja olin viestitellyt töistä miehen kanssa ja kerroin kun tuli outo olo, päässä humahti ja tavallaan pyörrytti mutta olo meni pian ohi. Ja tadaaa aika täsmäisi hedelmöittymisen kanssa, hassua! :D
Kommentit (6)
Minä tiesin 99% varmasti, että nyt tärppäsi.
En osaa selittää miksi, mutta fiilis oli "outo" ja se rakastelukerta vaan jotenkin oli erillainen kuin muut. Ja sen kerran myös muistan todella hyvin.
Ja niinhän siinä kävi, että 9kk ja poika maailmaan.
Ystävättäreni ovat kertoneet samoja fiiliksiä. Jotenkin juuri se rakastelukerta jolloin raskaus on saanut alkunsa on ollut jotenkin, hyvällä tavalla ihmeellisen outo/voimallinen. Vaikea selittää.
En tuntenut, enkä kiinnittymistä. Kolme raskautta.
[quote author="Vierailija" time="25.06.2014 klo 08:19"]
[quote author="Vierailija" time="24.06.2014 klo 21:34"]Niin siis meinaat etä kun sisälläsi lilluu pieni munasolu ja munasolun sisälle tunkeutuu pienenpieni siittiö, niin sinä siis tunsit sen miten munasolun seinä meni rikki....
[/quote]
Sinulla on ilmeisesti jotain vikaa ymmärtää lukemasi koska en sanonut että tunsin sen miten munasolun seinä meni rikki.
Ap
[/quote]
No, mitä se hedelmöittyminen sitten tarkoittaa, jos ei siittiön siirtymistä munasolun sisään ja sukusolujen yhdistymistä?
http://fi.wikipedia.org/wiki/Hedelm%C3%B6itys
Niin siis meinaat etä kun sisälläsi lilluu pieni munasolu ja munasolun sisälle tunkeutuu pienenpieni siittiö, niin sinä siis tunsit sen miten munasolun seinä meni rikki....
Hedelmöittymistä tuskin voi tuntea, mutta minä tunsin kiinnittymisen. Tuntui lujilta nipistyksiltä ja sattui yllättävän paljon.
[quote author="Vierailija" time="24.06.2014 klo 21:34"]Niin siis meinaat etä kun sisälläsi lilluu pieni munasolu ja munasolun sisälle tunkeutuu pienenpieni siittiö, niin sinä siis tunsit sen miten munasolun seinä meni rikki....
[/quote]
Sinulla on ilmeisesti jotain vikaa ymmärtää lukemasi koska en sanonut että tunsin sen miten munasolun seinä meni rikki.
Ap