Narsistit postaavat juhannukselta kuvia itsestään muka hienosti jossain poseeraten
Narsistille on tärkeää että hän on hienon näköinen, hienossa paikassa, hänellä on jotain menoa, kavereita, ja kaikki paljon erikoisempaa ja parempaa kuin muilla.
Narsisti ei pysty koskaan iloitsemaan toisen ihmisen onnistumisista tai tärkeistä hetkistä. Narsisti ei pysty myötäelämään toisen merkkipäivää, juhlahetkeä, riemua ensimmäisen lapsen tai lasten kanssa, raskautta, uutta autoa, hyvää parisuhdetta, iloista tekemistä, toisen uutta kotia tai mökkiä.
Narsisti kahdehtii kaikkea tätä, ja korostaa vain itseään, puhuu itsestään, lapsistaan, omista tekemisistään. Kuvaa itseään Instaan, ja ei koskaan tykkää muiden päivityksistä. Tutkii ne kuitenkin hyvin tarkkaan, ja syvällä sielussaan kahdehtii.
Oletteko huomanneet tuttavapiirissänne tämmöisiä? Juhlapyhät korostavat tälläistä tunnekylmää käytöstä.
Kommentit (88)
Vierailija kirjoitti:
Jos ei tätä palstaa ja wa:a lasketa (puhtaasti asiaviestittelyyn käytössä), niin elän sometonta elämää. Kuinka vapauttavaa se onkaan!
Minä myöskin!
Facessa en ole käynyt pariin vuoteen ja Instagramia minulla ei edes ole. Ei jaksa, kun on muutenkin kädet täynnä tekemistä ja muuta elämää.Töissä joskus ihmettelen niitä joilla se puhelin on kasvanut kiinni siihen kämmeneen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos ei tätä palstaa ja wa:a lasketa (puhtaasti asiaviestittelyyn käytössä), niin elän sometonta elämää. Kuinka vapauttavaa se onkaan!
Minä myöskin!
Facessa en ole käynyt pariin vuoteen ja Instagramia minulla ei edes ole. Ei jaksa, kun on muutenkin kädet täynnä tekemistä ja muuta elämää.Töissä joskus ihmettelen niitä joilla se puhelin on kasvanut kiinni siihen kämmeneen.
Sama täällä. Mulla on aivan alkeellinen puhelinkin. Kohta joku kysyy, miten sitten voin palstailla. Kerran yksi urpo kysyi, miten voin olla vauvapalstalla, jos on sähkökatko. Ei helvetti, miten tyhmää porukkaa täällä on.
Ei varmaan kaikki ole narsisteja mutta onhan siellä niitäkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä myöskin!
Facessa en ole käynyt pariin vuoteen ja Instagramia minulla ei edes ole. Ei jaksa, kun on muutenkin kädet täynnä tekemistä ja muuta elämää.Töissä joskus ihmettelen niitä joilla se puhelin on kasvanut kiinni siihen kämmeneen.Sama täällä. Mulla on aivan alkeellinen puhelinkin. Kohta joku kysyy, miten sitten voin palstailla. Kerran yksi urpo kysyi, miten voin olla vauvapalstalla, jos on sähkökatko. Ei helvetti, miten tyhmää porukkaa täällä on.
No kerro nyt millä laitteella palstailet, kun mielsi näköjään niin kovasti tekee tällä brassailla.
Kellään ei ole instaa tai facea mutta silti kaikki tietää, miten jotkut narsistit postailevat kuviaan päivät päästään ja ärsyyntyvät tästä. Outoa...
AP, ei sun keittiöpsykologin arvioilla anneta mitään diagnooseja.
Vierailija kirjoitti:
Lääkäreissäkin on paljon itserakkaita ☺️
Vierailija kirjoitti:
Hyvä kuvaus aloituksessa, taisi kolahtaa
Ap taitaa itse olla narsisti, jota ärsyttää kun ne hänen ventovieraat ”kaverinsa” eivät tykkäile hänen päivityksistään. Ihan selvästi ovat kateellisia, eikö? (Tämähän on narsistin lempiajatus, että kaikki ovat hänelle kateellisia.)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä myöskin!
Facessa en ole käynyt pariin vuoteen ja Instagramia minulla ei edes ole. Ei jaksa, kun on muutenkin kädet täynnä tekemistä ja muuta elämää.Töissä joskus ihmettelen niitä joilla se puhelin on kasvanut kiinni siihen kämmeneen.Sama täällä. Mulla on aivan alkeellinen puhelinkin. Kohta joku kysyy, miten sitten voin palstailla. Kerran yksi urpo kysyi, miten voin olla vauvapalstalla, jos on sähkökatko. Ei helvetti, miten tyhmää porukkaa täällä on.
No kerro nyt millä laitteella palstailet, kun mielsi näköjään niin kovasti tekee tällä brassailla.
No puhelimella tietenkin. Miksi kysyt? Juurihan edellä tuli selväksi, että käyn av:lla ja wa:ssa. Onko tämä brassailua?🤭 Voin minä sinun kiusaksi vähän brassaillakin; juuri heräsin merenranta kesämökillämme ja ajattelin kohta leipoa aamuaissämpylöitä. Kohta menen aamiaiselle terassille ja katselen merta. Kuvaa en tänne laita 😉
Some on ihan sairas maailma. Osa luo tietynlaista kuvaa itsestään ja osa kyttää ja arvostelee ja vääntää ja kääntää asiat päässään erilaisiksi paikkaansa pitämättömiksi huhuiksi ja levittelevät näitä juttujaan joka paikassa.
Tässäkin on kytätty joitain ja leimattu narsistiksi ihmisiä joidenkin postausten vuoksi.
Ps. En postaile enkä kyttää/seuraa ketään. En halua osallistua tuohon sairaaseen peliin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä myöskin!
No puhelimella tietenkin. Miksi kysyt? Juurihan edellä tuli selväksi, että käyn av:lla ja wa:ssa. Onko tämä brassailua?🤭 Voin minä sinun kiusaksi vähän brassaillakin; juuri heräsin merenranta kesämökillämme ja ajattelin kohta leipoa aamuaissämpylöitä. Kohta menen aamiaiselle terassille ja katselen merta. Kuvaa en tänne laita 😉
”Alkeellinen puhelin” herätti mielikuvan jostain tällaisesta: https://www.backmarket.fi/nokia-3310-sininen-lukitsematon-harmaa-kaytet…
🙈
Vierailija kirjoitti:
Minkälainen epäonnistuja täyttää kaverilistansa narsisteilla?
No niinpä! Itse ainakin kysyn ensimmäiseksi, oletko narsisti.
Vierailija kirjoitti:
Ap taitaa itse olla narsisti, jota ärsyttää kun ne hänen ventovieraat ”kaverinsa” eivät tykkäile hänen päivityksistään. Ihan selvästi ovat kateellisia, eikö? (Tämähän on narsistin lempiajatus, että kaikki ovat hänelle kateellisia.)
Voimia ja paljon tykkäyksiä sulle sun pahaan oloon💓
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä myöskin!
”Alkeellinen puhelin” herätti mielikuvan jostain tällaisesta: https://www.backmarket.fi/nokia-3310-sininen-lukitsematon-harmaa-kaytet…
🙈
On mulla pikkusen uudempi malli.
Edes kuvahaku ei löytänyt.
Sehän on ihan normaalia että ihmiset ottavat kuvia someen ja saattavat panostaakin niihin. Ei siinä ole mitään sen ihmeellisempää kuin kampaajalla käymisessä tai meikkaamisessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä myöskin!
Tämä edellinen kommentti selittääkin paljon.
Jos tuon kokee "brassailuksi", niin en ihmettele yhtään, että ap tulkitsee muiden postaamat juhannuskuvat narsistien itsekehuksi.
Tykkäämättä ja reagoimatta jättämättä voi olla kateutta. Sitä voi tutkia mielessään rehellisesti miksi ei halua ragoida toisen jakamiin tärkeisiin hetkiin. Onko se passiivisaggressiivisuutta ja mitä sillä haluaa ilmaista.
Somen idea on jakaa kuvia omista tärkeistä hetkistä. Siinä ei ole mitään pahaa ja jos kukaan ei enää jakaisi, olisipa tylsää. On ihmiset ennenkin katselleet toisten kuvia. Ennen oli tapana kylässä katsella valokuva-albumeja. Muistan sen ajan hyvin. Nyt ihmiset kyläilee vähemmän eikä katso albumeja vaan sosiaalinen vuorovaikutus on siirtynyt pitkälti someen. Sitä vastaan voi taistella mutta toinen vaihtoehto on että kyräilyn sijaan alkaa itsekin antaa omasta elämästään palasia muille.
Jos googlettaa löytää tutkimuksen, jonka mukaan onnettomimpia ovat ne jotka eivät itse jaa mitään ja jotka kyttäävät somessa toisia.
Vierailija kirjoitti:
Tykkäämättä ja reagoimatta jättämättä voi olla kateutta. Sitä voi tutkia mielessään rehellisesti miksi ei halua ragoida toisen jakamiin tärkeisiin hetkiin. Onko se passiivisaggressiivisuutta ja mitä sillä haluaa ilmaista.
Somen idea on jakaa kuvia omista tärkeistä hetkistä. Siinä ei ole mitään pahaa ja jos kukaan ei enää jakaisi, olisipa tylsää. On ihmiset ennenkin katselleet toisten kuvia. Ennen oli tapana kylässä katsella valokuva-albumeja. Muistan sen ajan hyvin. Nyt ihmiset kyläilee vähemmän eikä katso albumeja vaan sosiaalinen vuorovaikutus on siirtynyt pitkälti someen. Sitä vastaan voi taistella mutta toinen vaihtoehto on että kyräilyn sijaan alkaa itsekin antaa omasta elämästään palasia muille.
Jos googlettaa löytää tutkimuksen, jonka mukaan onnettomimpia ovat ne jotka eivät itse jaa mitään ja jotka kyttäävät somessa toisia.
Kiitos tästä! 👍
Mitä paksummat volyymiripset ja mitä isommat silikoonit niin sen parempi. 😂