Lue keskustelun säännöt.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Alue: Aihe vapaa
Miten päädyitte lapsenne nimeen?
24.06.2014 |
Synnytyksen jälkeen hormonihuuruissa nimi pullahti mieleeni. Oli ollut eräässä Kjell Westön romaanissa sivuhenkilönä. Ei ollut mitään siihen suuntaankaan, mitä etukäteen miehen kanssa ajateltiin, mutta se oli mun mielestä annettava. Jälkikäteen olen vähän miettinyt, että oliko...
Kommentit (1)
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Alue: Aihe vapaa
Esikoisen nimeä mietittiin 3 viikkoa syntymän jälkeen vielä. Haluttiin vähän tutustua poikaan (enkä tiennyt sukupuolta etukäteen, se ei näkynyt ultrissa) ensin. Minua viehättivät useat s-loppuiset nimet tyyliin Tuomas, Topias, Elias. Sitten mieleeni välähti isäni nimestä s-loppuinen versio (vrt. Topi -> Topias) ja koska miehenikin isä on saman niminen kuin minun isäni, valinta oli sitten siinä :) Oikein hyvä nimi.
Toinen lapsi olikin tyttö ja olin haaveillut jo pitkään antavani hänelle nimen, joka oli yhdellä lapsuuteni ystävällä. Mieskin piti nimestä, se on sellainen ajaton kiva nimi, ei silti liian yleinen. Ei kauheasti muita nimiä hänelle mietitty, vähän kuitenkin, että saisimme olla sitten ihan varmoja nimestä :) Hyvin on sopinut tytölle, olen oikein onnellinen että sain antaa tämän nimen.