Olen 165 cm pitkä ja painan 152 kg
Laihtunut nyt 11 kg, pitkä taival vielä edessä....
Kommentit (30)
Aloin lihomaan 16v-> äitini kuoleman jälkeen, tunnesyömistä kai? Vähitellen pienemmästä napostelusta ihan järkyttäviin määriin pelkkää epäterveellistä, nyt 31v. Diabeteksen ja polven nivelrikon saanut nyt tyhmällä toiminnallani aikaiseksi. En käytä apuvälineitä liikkumisessa, koen ne häpeälliseksi, pitkälti ei kyllä jaksa kävelläkään, istuttava ehkä välillä. Tällainen esimerkki en vaan enää voi olla lapsilleni.
Ap.
Lapsesi kärsivät todennäköisesti enemmän kuin sinä. Et pysty liikkumaan tai olemaan läsnä päivittäisissä leikeissä. Häpeävät myös varmasti sinua. Toivottavasti onnistut elämänmuutoksessa.
Mulla myös tunnesyömistausta ja paljon emotionaalisia lukkoja, traumaterapiaan menossa...111kg ja 160cm on mitat, ei naurata.
[quote author="Vierailija" time="24.06.2014 klo 20:11"]Mulle voi antaa pari kiloa.
t. 165/52
[/quote]
Sulla oo varaa lihoo yhtään.
t. 165/45
[quote author="Vierailija" time="24.06.2014 klo 20:27"]
Ai kauhea. Miten joku 165cm voi painaa noin paljon. Pääsitkö ennen laihdutuksen aloittamista vielä liikkumaan? Ihan hirveää. Varmaan joku sairaus, ei kai nyt kukaan vain syömisen ilosta itteään lihota 160-kiloiseksi. Mäkin voin syödä mitä vaan, enkä liho, olisi kauheaa jos se toisi mulle liikakiloja. Kuten monille tuo. Mutta harvoin ihan noin paljon!
[/quote] Totuus: kyllä lihot kun syöt tarpeeksi
[quote author="Vierailija" time="24.06.2014 klo 20:37"]
Ai kauhea. Miten joku 165cm voi painaa noin paljon. Pääsitkö ennen laihdutuksen aloittamista vielä liikkumaan? Ihan hirveää. Varmaan joku sairaus, ei kai nyt kukaan vain syömisen ilosta itteään lihota 160-kiloiseksi. Mäkin voin syödä mitä vaan, enkä liho, olisi kauheaa jos se toisi mulle liikakiloja. Kuten monille tuo. Mutta harvoin ihan noin paljon!
[/quote]
Kyllä ainakin kilpirauhasen vajaatoiminta voi aiheuttaa sen, että muuttamatta mitään ruokailutottumuksissasi entisestä normaalipainoisesta tuleekin vuodessa 30kg lihavampi. Että aika epäreilua. Koska jos ennen sai syödä ruokaa määrän X ja pysyi vuosikausia kunnossa, niin yhtäkkiä pitäisi syödä määrä X miinus noin puolet siitä mitä on sulle normaalia, ettei liho.
Sama sitten se, jos ei pysty kontrolloimaan syömisiään ja syö ihan liikaa.
[quote author="Vierailija" time="24.06.2014 klo 20:37"]
[/quote] 2 alapeukua kiistattamalle faktalle? Vittu te ämmät olette tyhmiä. Syö joka päivä 4000 kaloria äläkä liiku ja tule sitten vasta ulisemaan ettet lihoa "vaikka mitä söisit". Jos et tuolla lihoa niin saat tuhat euroa käteen samantien.
Mä en oo vuosiin välittäny tietää omaa painoani. Iloisempi olen,kun en tiedä montako kiloa on ylimääräistä.
Ihan vaan kaikille tiedoksi, että yli 200 kiloinenkin voi liikkua ihan hyvin ja ilman apuvälineitä. Apuvälineitä on laihoilla ja lihavilla. Lihavuus varmasti ja totta kai altistaa nivelrikolle, mutta laajentakaa välillä ajatusmaailmaa. Kun näette lihavan, jolla on esimerkiksi keppi, opettakaa itsenne ensin ajattelemaan niin, että tällä ihmisellä on varmaankin ongelma, mikä on aiheuttanut paino-ongelmaa esimerkiksi lääkkeiden ja sairaudesta johtuvan liikkumattomuuden takia. Tai sitten tehkää niin, että syljette laihaa kepin kanssa kulkevaa silmille, onhan se häpeällistä laihan olla nivelrikkoinen!