En pärjää enää ensi talvea, jos tulee samat rajoitukset
Kommentit (48)
Minä pärjään. En edes huomaa rajoituksia omassa arjessani. En käy paikoissa mitä rajoitukset koskevat enkä muutenkaan ole ihmisten kanssa tekemisissä.
Jos korona jatkuu niin ajattelin ryhtyä dokaamaan rankasti.
Jos tulis rajoitukset takas, samalla viranomaiset joutuisivat myöntämään, et rokotteet eivät tehoo. Sellaista eivät tule koskaan myöntämään. Olis niin noloo.
Vierailija kirjoitti:
Minä pärjään ja kaikki ystäväni ja tuttavani myös. Elimme aika normaaliin tapaan, kävimme töissä ja kaupassa, harrastimme jne.
Viime talvessa ei ollut mitään vikaa, päinvastoin se oli kelpo talvi, kun oli luntakin.
Noudatitteko rajoituksia? Jos ette niin onneksi en tunne noin tyhmiä ihmisiä.
Vierailija kirjoitti:
Minä pärjään. En edes huomaa rajoituksia omassa arjessani. En käy paikoissa mitä rajoitukset koskevat enkä muutenkaan ole ihmisten kanssa tekemisissä.
Kivat sulle. Mahtaa olla hieno elämä erakkona :D
Kauan me aiotaan kiltisti katsoa tätä päämäärätöntä ja saamatonta touhua? Tässä alkaa hiljalleen pieni kapinahenki heräämään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä pärjään ja kaikki ystäväni ja tuttavani myös. Elimme aika normaaliin tapaan, kävimme töissä ja kaupassa, harrastimme jne.
Viime talvessa ei ollut mitään vikaa, päinvastoin se oli kelpo talvi, kun oli luntakin.
Rajoituksia oli ihan helppo noudattaa, jos ei muutenkaan harrasta mitään ryhmätoimintaa eikä ole tapana käydä massatapahtumissa.
Vierailija kirjoitti:
Kauan me aiotaan kiltisti katsoa tätä päämäärätöntä ja saamatonta touhua? Tässä alkaa hiljalleen pieni kapinahenki heräämään.
Jaa. Mitä sitten ajattelit tehdä?
Eipä siinä auta kuin vain hyväksyä kulloinkin vallitseva tilanne.
Vierailija kirjoitti:
Ne rajoitukset tulee ja siitä saa syyttää hesalaisia.
Ei pelkästään hesalaisia vaan kaikkia älykääpiöitä, joiden pitää päästä matkustelemaan ja hakemaan se deltavariantti vaikka sieltä missä pippuri kasvaa. Kyllähän tossa jo valopää kaksikymppinen kertoo miten suoraan Pietarista meni viikonlopuksi hillumaan Himokselle. Onnea vaan kaikille muille idioooteille, jotka saitte siellä tartunnan. Ei turvavälejä, ei maskeja .
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rajoituksia oli ihan helppo noudattaa, jos ei muutenkaan harrasta mitään ryhmätoimintaa eikä ole tapana käydä massatapahtumissa.
Ryhmätoiminnan sijaan Suomessa on ollut täysi vapaus liikkua ulkona ja ostareissa. Näin ei muualla maailmassa ole ollut.
Kyllä on heikko resilienssi. Ei tämä ole kenestäkään kivaa, mutta kyllä pärjää.
Kaikki riippuu nyt kansasta ja miten vastuullisesti kesän aikana toimii. Ei se virus itsekseen leviä. Kyllä se on ihminen, joka sitä levittää.
Asun pääkaupunkiseudulla eikä rajoituksia varsinaisesti ollut mitenkään mainittavasti talvella, keväällä sitten enemmän, kun meni baarit kiinni.
Muutoksia meidän arjessa viime talvena:
- etätyö (tämä oli positiivinen asia, säästyi bensaa)
- maski naamalla kauppaan (pieni haitta)
- en käynyt kampaajalla (oma valinta, olisin voinut)
- lasten harrastukset olivat kiinni ison osan aikaa joulukuusta alkaen (haitta lapsille)
Ihan normaali talvi muuten, harmitti lasten puolesta mutta ei nyt saanut kenenkään mielenterveyttä horjumaan.
Maaliskuussa sitten vähän tuntuvampaa muutosta, mutta onneksi oli keväällä eikä kestänyt kuin pari kuukautta.
Tuskin enää tulee samanlaisia rajoituksia, ei niihin yksinkertaisesti ole varmaan enää varaa. Ensi talvena kaikki halukkaatkin luulisi olevan jo rokotettu.
Pakko kai ton rokotuksen on edes jotenkin näkyä? Jos ei näy niin herää kysymys miksi.
No problem! Rokotukset saatu ja todellakin luotan niiden voimaan, niinhän se alunperin menikin, että kun riskiryhmät on rokotettu, rajoituksia voidaan purkaa reilummin. Aion lähteä talveksi Espanjaan, kuten olin viime talvenakin. Jouluna käyn kotimaassa.
Jokainen voi kysyä miksi rajoitustoimia jatketaan nyt kun suurin osa riskiryhmistä on rokotteensa saanut.
Ideahan oli turvata terveydenhuollon kantokyky eikä laskea tartuntamääriä vuosi toisensa jälkeen.
Eikös ne rajoitukset oo ihan pysyviä? Vai onko niissä joku MÄÄRÄAIKA?
Miksi et suoraan sanonut, että olet itsekäs paska? Turhaan sinä introverttiutta siihen sotkit. Ei se aiheuta kyvyttömyyttä ajatella muita.