3 lasta + mies passattavana
Kyllä ärsyttää tuo ukko. Pitää mua jonain piikana. Tulee töistä niin hikiset sukat on purussa ja paita purussa. Ehdotin että jos riisusit ne viimeistään eteisessä kun on lattiat imuroitu ja pesty. No tämähän ei käy vaan on pakko lampsia koko talon läpi ja mennä sohvalle levittämään sitä pölyänsä. Sätkää kun käärii niin sitä kääriessä on haahuiltava ympäri taloa ja rapisteltava puruvanoja lattialle ja pöydille ja kaappiinkin. Leivän murut jätetään pöydälle ja lattialle ja tottakai pitää sohvalle murustella. Omia pyykkejään ei vie koriin vaan jättää lattialle. Tiskit jättää mihin huvittaa. Jos tekee itelleen syömistä niin kaikki kattilat ja ruuan tähteet jätetään levälleen. Tyhjät ruokapakkaukset jätetään pöydälle tai tungetaan takas kaappiin. Vessassakaan ei osata käydä siististi, kustava reunoille ja jopa lattialle. Puhumattakaan paskaraidoista mitkä jätettävä pönttöön, kyllä se vaimo ne sieltä jynssää. Sitten ei millään tapaa ymmärrä miks tällanen saa mut hermostumaan. Varmaan kuulostaakin pikkujutulta, mutta jos on koko päivän siivonnu lasten jälkiä ja saanu vihdoin talon kuntoon niin viimeistään kun mies tulee kotiin niin kaikki päivän työ on taas tehty tyhjäksi. En pyydä miestä siivoamaan todellakaan! Pyydän vaan että eläisi siistimmin ettei tartte aikuisen ihmisen sotkuja siivota niin kun pikkulapsen jäljiltä! Tämä sama joka päivä.
Kommentit (8)
Sepä vasta erikoista onkin että samanlaista käytöstä mies ei salli lapsiltaan. Menipä hiljaseksi kun sanoin että ethän sä lastenkaan anna tulla likasilla vaatteilla sisälle vaan komennat kylppäriin riisumaan. Ja kyllä valittaa jos lapset murustelee lattialle ja käskee siivota, mutta ite saa murustella. Lasten käskee laittaa tiskit altaaseen tai koneeseen ja viemään pyykit koriin, mutta ite ei tee samoin. Meillä lapset onkin siistimpiä kun lasten isä. Niillekkään ei tartte aina sanoa samaa asiaa vaan osaavat ite korjata jälkensä. ap.
Hei, tajuatko ollenkaan että siedät mieheltäsi aika uskomattomia juttuja. Onko teillä sovittu, että olet hänen henkilökohtainen palkaton palvelijansa? Minusta ainakin miehesi käytös on melkoinen ongelma. Ei ketään pitäisi noin kohdella, siis että odotetaan että toinen kulkee kiltisti hiljaa perässä korjaamassa aikuisen ihmisen jälkiä.
Musta on alannu jo tuntua että mun kuuluu tehdä kaikki nuo asiat ja valitan turhaan pikku jutuista(mutta silti valitan). ap.
Ai niin tuli vielä mieleen miten mies laittaa lapsensakkin korjaamaan jälkiään. Esim. eilen tippui mieheltä pakastimen lokero lattialle ja marjat levisi lattialle niin käski lasten kerätä marjat pois. Eiliseltä toinenkin esimerkki, kaatoi ite koiran vesikupin ja käski lasten kuivata. Kyllä itekkin pyydän lapsilta apua jos itellä on joku asia kesken, mutta en laita siivoamaan omia sotkujani (omat sotkunsa kylläkin). ap.
Oma vika kun nöyränä pikku palvelija kuljet miehen perässä siivoamassa ja vähän piipität siivotessa.
Anna paskan olla ja sanot miehelle että siivoa omat sotkusi. Jos mitään ei tapahdu niin parin päivän päästä loppuu puhtaat astiat ja vaatteet ja kämppä täysi roskaa.
Mies voi sitten päättää haluaako elää perheineen kaatopaikalla vai siivoaako sotkunsa.
Lasten vaatteet ja omat peset, siivoat omat sotkusi ja lapset omansa ja käytätte kertakäyttöastioita sen jälkeen kun mies on liannut kaikki astiat ja jättänyt ne ympäri kämppää.
Jos ei shokkihoito tehoa niin mies ulkoruokintaan tai sitten siivoat kaiken itse etkä valita.
Oon kokeillu olla siivoomatta, mutta sitten valitetaan miten on paskasta. Enkä ite pysty olemaan sotkussa. Johan alkais juoru levitä että X:n vaimo on niin laiska ettei edes siivoa. Oon miettiny että pitäis kokeilla sitä että siivoan vaan omat ja lasten sotkut. Kun mies alkais valittamaan miten on likasta niin vois vaan sanoa että ne on kaikki ihan sun jäljiltä. ap.
Sä käyttäydyt kuin minun äitini. Valittaa aina isästä eikä ikinä pidä puoliaan. Aina löytyy selitys miksi ei voi sanoa suoraan. Päätin jo lapsena, että itse en samaan suostu ja hyvä mies minulla onkin. Jos joku ottaa lujaa päähän, sanon siitä ja mies kuuntelee.
Muutu ensin itse.
Pikkasen rotia nyt nainen, todellakin alat vaatimaan, että sika siivoaa. Kuten opetat lapsilleskin, siivoamista siis.