Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paska tilanne, mitä kannattaisi yrittää, vai kannattaako mitään?

Vierailija
24.06.2014 |

Olen ollut mieheni kanssa vuosikymmenen yhdessä ja lapsiakin on kaksi. Meillä on ollut tosi myrskyisä ja riitaisa suhde ja tunteet ovat olleet useasti koetuksella. Seksielämä on tosi kuihtunutta, tyyliin pari kertaa kuussa ja silloinkin olen pitkin hampain menossa mukana ja suoraan sanottuna melkoinen jääkaappi, kuten miehenikin sanoo. Erosta on keskusteltu moneen kertaan, mutta kun on lapset ja kaikki....

Miehellä on ollut vuosien varrella tapana sormeilla minua öisin kun nukun (omaa tyydytystä hakien). Minulla on menneisyydessäni traumaattisia kokemuksia, joiden vuoksi olen pyytänyt miestäni olemaan tekemättä minulle niin. Ensimmäisellä kerralla kun heräsin ja sain hänet kiinni itse teosta, minä menin niin sekaisin, että en edes itse muista tapauksesta mitään, mutta olin ollut siis todella huonossa kunnossa. Toipuminen kesti kauan ja koin, että mielenterveyteni oli todella vaarassa. Tästä on vuosia ja kuluneena aikana uusista tapauksista selviäminen on muuttunut helpommaksi, mutta kärsin jatkuvasti univaikeuksista ja siitä, että heräilen öisin paniikkikohtauksiin. Minusta tuntuu, että se johtuu osittain siitä, etten koe oloani turvalliseksi omassa sängyssäni. Osittain siihen on tietty muitakin syitä.

Nyt tuli taas uusi tapaus ja sanoin taas miehelleni, kuinka raskaalta hänen käytöksensä minusta tuntuu, ja että se vaikuttaa parisuhteeseemme. Mies sanoi syyksi sen, että kun ei saa riittävästi pillua kotona ja koska ei ole mennyt vieraisiinkaan. Sanoin (ihan vilpittömästi) että vieraissa käyminen loukkaisi minua vähemmän kuin hänen tekonsa. Mies kysyi lupaa käydä sitten vieraissa ja minä sanoin, että käyköön, kunhan vaan saan nukkua yöni rauhassa. Jonkin ajan kuluttua mies pyysi lupaustani kirjallisena. Kummeksuin käytöstä, mutta kirjoitin luvan. Mies pyysi mua repimään kirjallisen lupauksen ja sanoi sen osoittavan vain, etten välitä hänestä. What?????

Voiko tolle järjellä selittää, että MINÄ EN HALUA HÄNEN NÄPPEJÄÄN KEHOLLENI KUN NUKUN ja jos niin miten???

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
25.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap kertoo, että ollaan miehen kanssa saman ikäisiä, enkä tiedä miksi suhteesta on tullut tällainen. En ole aiemmissa suhteissa ollut mikään kynnysmatto, enkä ole ns. liian kiltti tai muuta sellaista. Miehellä on taito saada tahtonsa läpi ja hän on todella itsepäinen ja aika itsekäs. Olen vuosien varrella jotenkin luovuttanut. En puhu huolistani yleensä kenellekään, sillä läheiseni eivät paria poikkeusta lukuun ottamatta tykkää hänestä muutenkaan. Lisäksi mies maksaa aina kaksin verroin takaisin, jos hänelle sanotaan jotain negatiivista ja minua hävettää jos hän ns. maksaa läheisilleni.

Vierailija
2/27 |
24.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap vastaa, että kyllä tavallaan rakastan tai ainakin ennen rakastin, mutta en voi olla miettimättä rakastaako hän minua, kun tietoisesti tuottaa minulle pahaa mieltä ja tuskaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
24.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

sinulla on hoitamaton trauma ja mies ei kunnioita sinua. Ja kokemuksen syvällä runtaäänellä sanon: älkää olko yhdessä lasten vuoksi, ei se ole mitään elämää jos vanhemmat eivät rakasta toisiaan. Elin sellaisessa perheessä ja vasta aikuisen atajusin miten hirveää se oli.

Vierailija
4/27 |
24.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rikosilmoitus seksuaalisesta hyväksikäytöstä!

Vierailija
5/27 |
24.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta ehkä hän ei kuitenkaan tietoisesti tuota pahaa mieltä ja tuskaa? Ehkä hän vain kaipaa ja on toiveikas, että ehkä tällä kertaa se ei olisikaan sulle niin kamala asia? Jos näiden tapausten välillä on esim. 2 vuotta? 

Vierailija
6/27 |
25.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap vastaa, että ehkä kyse on toiveikkuudesta, vaikka olen sanonut moneen kertaan, etten tule koskaan toivomaan sellaista kohtelua. Olisi kuitenkin kiva keksiä keino, millä saisin miehen ymmärtämään, kuinka tämmöinen vaikuttaa suhteeseen, jossa toki on muitakin ongelmia vaikka millä mitalla :( 

Vierailija
7/27 |
25.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun olet jo moneen otteeseen sanonut aiheesta miehelle, mutta hän jatkaa yöllistä hyväksikäyttöään, on keinot aika vähissä. Tuollaisen käytöksen jälkeen en itse haluaisi suhdetta jatkaa.

Käyttäytyykö mies sinua kohtaan alistavasti tai hallitsevasti myös muuten? Tai laittaako hän joitakin omia tekemisiään sinun syyksesi muutenkin? Se, ettei teillä ole usein seksiä, ei oikeuta häntä koskettelemaan sinua nukkuessasi.

Vierailija
8/27 |
25.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap vastaa, että meillä on miehen kanssa asiasta eri mielipide. Minusta hän on usein aika hallitseva ja tosiaan, harva asian on hänen syytänsä. Nyt viime aikoina hän on pyytänyt itse anteeksi pari kertaa, mutta aiemmin ei ole oma-aloitteisesti pahoitellut edes todella kurjaa käytöstään. Ja mustasukkaisuuttakin toki on. Haluttomuuteni on hänelle syy epäillä, että minulla on toinen/toisia miehiä. Ehkä minun pitäisi näyttää tätä ketjua hänelle, vaikka en tiedä auttaisiko se :(

Vierailija
9/27 |
25.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehelläsi ei ole oikeutta hallita tai kontrolloida sinua. Hänellä ei myöskään ole oikeutta kehoosi ilman hyväksyntääsi. Hänen yöllinen käytöksensä on siinä tapauksessa seksuaalista väkivaltaa. Hyvään parisuhteeseen tuollainen käytös ei kuulu. Lisäksi tuo hänen käytöksensä on täysin piittaamatonta, kun hän tietää, kuinka kärsit siitä.

Onko mies sinua vanhempi? Tai kuinka kauan suhteenne asetelma on ollut sellainen, että mies pyrkii sinua hallitsemaan?

En tiedä, että auttaisiko jos näyttäisit miehellesi tätä ketjua. Voisitko ajatella hankkivasi myös ulkopuolista apua?

Hyvä, että ajattelet lapsiasi. Tosin kuinka hyvä heidän on olla perheessä, jossa isä käyttäytyy huonosti äitiä kohtaan?

Vierailija
10/27 |
25.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap hanki itselles apua äläkä kiusaa miestäsi. 

yhtä lailla miehes kärsii sun traumasta. Eroa ja anna miehen löytää joku kumppani joka nauttii hänestä ja seksistä. 

Vierailija
11/27 |
24.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käske hänen allekirjoittaa sopimus jossa hän lopettaa sinun näpelöimisesi. Jos hän allekirjoittaa sen, voit olla tyytyväinen, jos ei, voit syyttää häntäkin siitä ettei välitä sinusta. Simple as that.

Vierailija
12/27 |
24.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eroa hyvä ihminen. Mitä sä saat tuosta suhteesta?

Vierailija
13/27 |
24.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos isoja yksittäisiä ongelmia ei ole, kannattaa yrittää. Äijäkään ei ole pettänyt? Tai vonkaa? Kohtele muuten huonosti, hauku, sikaile kotona? Myrskyisät suhteet sopivat joillekin.

Vierailija
14/27 |
24.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.06.2014 klo 17:34"]Jos isoja yksittäisiä ongelmia ei ole, kannattaa yrittää. Äijäkään ei ole pettänyt? Tai vonkaa? Kohtele muuten huonosti, hauku, sikaile kotona? Myrskyisät suhteet sopivat joillekin.

[/quote]

Täh? Jos seksi ei toimi, niin suhde on finaalissa. Ja toi käpälöinti on seksuaalista väkivaltaa.

Vierailija
15/27 |
24.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.06.2014 klo 17:39"][quote author="Vierailija" time="24.06.2014 klo 17:34"]Jos isoja yksittäisiä ongelmia ei ole, kannattaa yrittää. Äijäkään ei ole pettänyt? Tai vonkaa? Kohtele muuten huonosti, hauku, sikaile kotona? Myrskyisät suhteet sopivat joillekin.

[/quote]

Täh? Jos seksi ei toimi, niin suhde on finaalissa. Ja toi käpälöinti on seksuaalista väkivaltaa.

[/quote]

Onko se väistämättä lopullista ettei seksi toimi? Vai aina ollut huonoa?

Vierailija
16/27 |
24.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Minulla on menneisyydessäni traumaattisia kokemuksia..."

Jonkinlainen yksilö/pariterapia olisi teille ehkä avuksi. Itse olen kokenut lapsena seksuaalista väkivaltaa ja se vaikuttaa (seksi)elämääni. Kerran pyysin minäkin miestäni käymään mieluummin vieraissa, kuin koskettamasta minua. Hän vuorostaan pyysi minua kanssaan pariterapiaan... Aloitin traumani käsittelemisen ja tunsin kiitollisuutta sitä elämäni ainoaa ihmistä kohtaan joka ei häipynyt heti kun kanssani tuli vaikeaa. Parisuhteemme ei ole helpoimmasta päästä, mutta teemme töitä sen eteen ja tilanne on jo paljon parempi, kuin mitä se vielä vuosi sitten oli.

Sinun ei pidä hyväksyä miehesi yöllisiä kosketteluja. Jos tiedostat, miksi inhoat niitä, kerro todellinen syy myös miehellesi.

Vierailija
17/27 |
24.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herranen aika. Se todellinen syy ap:n tapauksessa on TIETENKIN se, että mies tekee hänelle seksuaalista väkivaltaa sormettamalla, kun hän nukkuu ja on vielä ennalta kieltänyt näin tekemästä. Ap:n huonot vanhat kokemukset estävät häntäkin osaksi näkemästä, että kyseessähän on selkeä hyväksikäyttö, jos ei nyt varsinainen raiskaus. Toiselle ihmiselle ei vain saa tehdä näin.

Vierailija
18/27 |
24.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap kertoo, että mieheni tietää, miksi en voi sietää yöllisiä kosketteluja ja jatkaa silti. Olin käsitellyt vaikeaa menneisyyttä vuosia terapiassa ja omasta mielestäni jo pääsemässä asiasta, mutta tämä kaikki nostaa aina uudestaan vanhat jutut mieleen. Toisaalta tiedän, että osaltaan miehen toiminta on syynä haluttomuuteeni, toisaalta tiedän myös sen, että vapaaehtoisesti antamalla tämmöistä ei tapahtuisi. Mutta kun en halua antaa, ja vastentahtoinen "vapaaehtoinen" antaminen on jotenkin sekin muuttunut vuosien saatossa suhdettamme rasittavaksi seikaksi. Eroamisen esteenä ovat lapset. Sydän särkyy, kun ajattelen miltä heistä tuntuisi,jos eroaisimme. Toisaalta tunnen myös itseni syylliseksi tilanteessa. Jos vain osaisin unohtaa ja jos vain kykenisin palauttamaan välillemme normaalin seksielämän... Kaikkihan on lopulta minun päästäni ja mielestäni kiinni :(

Vierailija
19/27 |
24.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän se ole selvä, ettei tuosta tule enää kunnon suhdetta. Mies ei kunnioita sinua. Lisäksi hän syyllistyy tuolla tavoin toimiessaan seksuaaliseen hyväksikäyttöön ja voisit tehdä hänestä rikosilmoituksen!

Vierailija
20/27 |
24.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.06.2014 klo 17:33"]

Eroa hyvä ihminen. Mitä sä saat tuosta suhteesta?

[/quote]

eroa hyvä ihminen, mitä mies saa tuosta suhteesta?  

jääkaappeja saa kaupasta halvalla jos niitä haluaa  

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän kahdeksan