Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten nauttia elämästä?

Vierailija
24.06.2014 |

Olen ollut aina tasainen luonne, meni elämässä hyvin tai huonosti, olen vakaa kuin kallio. Isoin menetys oli vanhempien kuolemat, joita edelsi monta vuotta kestäneet syöpähoidot. Suurin saavutus mies ja lapsi. Tuntuu, etten osaa nauttia elämästä, vaan elämä menee tasaista tahtia eteenpäin. Matkustelemme, käymme välillä ulkona syömässä, mutta mikään ei varsinaisesti tunnu miltään. Olen ikään kuin oman elämäni sivusta katsoja, enkä osaa iloita asioista. Juhannuksena olimme mökillä, muut katsoivat henkeä salpaavaa aurinkolaskua, ihastelivat sitä ja itse vaan mielessäni totesin, ihan kiva. Haluaisin oppia nauttimaan elämästä, jokaisesta suupalaata, kauniista maisemista, yhdessä olosta, lapsen kasvamisesta ym. Haluaisin olla ylitsevuotavan tunteellinen, kuten kaverini, haluaisin elää, kuin viimeistä päivää, mutta miten? Miten te muut osaatte nauttia, kuinka pystyy "harjoittelmaan", että osaisi ottaa kaikesta irti?

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
24.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin masennuksen merkki on se, kun mikään ei enää tunnu miltään.

Oletko joskus aiemmin pystynyt nauttimaan?

Ei tarvitse elää kuin viimeistä päivää tai olla supertunteellinen ollakseen onnellinen ja nauttiakseen elämästä. Voit nauttia vaikka pienistä arjen asioista: lapsen naurusta kun leikitte, maukkaasta ruuasta, suudelmasta, aurinkon paisteesta iholla jne. Ei silloin tarvitse hehkuttaa mitään, vaan voi ihan itsekseen todeta, että tässä on nyt tosi hyvä olla, nautin tästä hetkestä, olen onnellinen.

Vierailija
2/2 |
24.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tuo on asia joka elämässä tulee ja menee. Ei juuri kenenkään elämä ole jatkuvaa sellaista nauttimista. Joskus on kausia jolloin nauttii ja joskus ei. Minusta se on ihan ok eikä sitä tarvitse mitenkään muuttaa. Eihän ne nautinnolliset kaudetkaan edes tuntuisi oikein miltään, jos ei olisi vastapainoksi tasapaksumpia tai jopa tuskallisia vaiheita elämässä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla