Paljonko lomaa vakityösuhteessa?
Tuli tuosta matkustamisketjusta mieleen että kaikillako nykyään on ekstapitkiä lomia. Paljonko sinulle kertyy lomaa ja millä alalla olet? Itsellä siis tuo normaali 4 + 1 viikkoa.
Kommentit (33)
Seurakunnalla töissä ja myös 38 päivää eli 7 viikkoa ja 3 päivää
jatkaa ja tietysti lomarahat päälle, jotka minulla vastasi noin kuukauden palkkaa käteen
Normaalit 4+1, huolinta-alalla. Ollut samassa työssä jo yli 10 vuotta.
Huh kun on pitkiä lomia! Te joilla on pitkät lomat, huomioikaa tuo kun valitatte palkastanne. Hurja kustannus työnantajille, ei ihme että monilla menee huonosti.
Valtiolla töissä, lomaa 38 vrk eli 7 vko ja 3 päivää. Lomarahat voi vaihtaa vapaiksi, mutta se ei enää ole mitään vuosilomaa vaan vapaiksi vaihdettuja lomarahoja, siksi en laske niitä lomiksi.
Ja joka kuukausi saan olla 12 vrk palkallisesti pois töistä: 3 vrk omaa sairautta ja 3 vrk/lapsi sairasteluja. Näin saan lomaa kätevästi lisää jopa 144 päivää vuodessa.
Ei tartte valittaa palkasta. Sekin on kohdallaan.
[quote author="Vierailija" time="24.06.2014 klo 22:15"]
Huh kun on pitkiä lomia! Te joilla on pitkät lomat, huomioikaa tuo kun valitatte palkastanne. Hurja kustannus työnantajille, ei ihme että monilla menee huonosti.
[/quote]
Minulla on ihan sama työmäärä, olin lomalla 5 vko tai 8 vko eli asiantuntijana teen tietyt työt, olin vuodessa osan lomalla, sairaana tai opiskelemassa. Työnantajalle on ihan se ja sama, onko lomaa viikko vai 15.
[quote author="Vierailija" time="24.06.2014 klo 22:18"]
Ja joka kuukausi saan olla 12 vrk palkallisesti pois töistä: 3 vrk omaa sairautta ja 3 vrk/lapsi sairasteluja. Näin saan lomaa kätevästi lisää jopa 144 päivää vuodessa.
[/quote]
Kuka laskee sairaslomat ja sairaan lapsen hoidon lomaksi?
Lomia on 4+1, lisäksi saan vaihtaa ja aina vaihdankin lomarahat vapaaksi, ja ylitöitä pystyy pitämään muutaman päivän per vuosi vapaana (loput menee talolle, niistä ei siis rahaa makseta).
Virallisesti minulla on lomaa samat 38 vrk kuin monella muullakin, mutta käytännössä teen tuosta ajasta töitä 3- 4 vko. Valtiolla on väkeä vähennetty paljon, mutta töitä lisätty ja lakisääteiset tehtävät on tehtävä joka tapauksessa. Meillä suurin osa porukasta tekee lomasta töitä vähintään viikon, työnantaja jopa odottaa näin toimittavan ja osa tekee tavallani enemmänkin. Sijaisia ei saa ottaa, mutta rahaliikenteen on toimittava.
Joten olen lomalla tämänkin viikon, mutta silti taas huomenna työpaikalla klo 8.00. Se ero loma-aikaiseen työntekoon on, että puhelin on äänettömällä enkä mene palavereihin.
4+1 viikkoa. Viikkotyöaika 34,7h, palkallisia vapaita 44päivää/vuosi lomien lisäksi. Teollisuus.
[quote author="Vierailija" time="24.06.2014 klo 22:23"]Virallisesti minulla on lomaa samat 38 vrk kuin monella muullakin, mutta käytännössä teen tuosta ajasta töitä 3- 4 vko. Valtiolla on väkeä vähennetty paljon, mutta töitä lisätty ja lakisääteiset tehtävät on tehtävä joka tapauksessa. Meillä suurin osa porukasta tekee lomasta töitä vähintään viikon, työnantaja jopa odottaa näin toimittavan ja osa tekee tavallani enemmänkin. Sijaisia ei saa ottaa, mutta rahaliikenteen on toimittava.
Joten olen lomalla tämänkin viikon, mutta silti taas huomenna työpaikalla klo 8.00. Se ero loma-aikaiseen työntekoon on, että puhelin on äänettömällä enkä mene palavereihin.
[/quote]
Kirjoitinko minä tämän?
Kunnalla, täydet lomat ansaittuna eli 38 päivää. 7 viikkoa 3 päivää.