Mitä muita lehtiä ruotsinkieliset lukee kuin Hbl?
Ja onko ruotsiksi vastaavia kuin Iltasanomat ja Iltalehti tai Seiska? Mietin vaan että millainen maailmankuva mun ruotsinkielisellä naapurilla on, mahtaako se tietää kaiken maailman BB-tyrkyt jne :)
Ja HUOM: en siis tarkoita ruotsalaisia lehtiä vaan suomalaisia mutta ruotsiksi.
Kommentit (9)
Helsingistä kyse jos paikallisuutta tarvitaan.
Eikö niillä oikeasti ole mitään valtakunnallista iltapäivälehteä tms?
t. ap
Ei, ei meillä ole. Täytyykin laittaa rkp:lle viestiä että seuraavaksi ajavat tätä asiaa, että verorahoin kustannetaan meillekin turhnapäivästä lööppilehteä.
Ei oo. Suomenruotsalaiset, jotka ei paljon suomea osaa, lukee sit netistä Aftonbladetia tai Expresseniä. Niitä myydään myös tosi ruotsinkielisillä alueilla, esim. Ahvenanmaalla ja Vaasan seudulla. Sit kakskieliset lukee enemmän jotain Iltasanomia tai Iltalehteä.
Mut tosiasiassa suomenruotsalaiseen kulttuuriin ei oikeastaan Seiskat yms edes kuulu.
Mä luen Veckans Nuta mutta se on ruotsalainen. Ja häpeä myöntää että luen kyseistä lehteä. ;)
[quote author="Vierailija" time="24.06.2014 klo 13:24"]
Ei oo. Suomenruotsalaiset, jotka ei paljon suomea osaa, lukee sit netistä Aftonbladetia tai Expresseniä. Niitä myydään myös tosi ruotsinkielisillä alueilla, esim. Ahvenanmaalla ja Vaasan seudulla. Sit kakskieliset lukee enemmän jotain Iltasanomia tai Iltalehteä.
Mut tosiasiassa suomenruotsalaiseen kulttuuriin ei oikeastaan Seiskat yms edes kuulu.
[/quote]
No tuota mä vähän mietinkin, että onko ruotsiksi olemassa mitään tälläistä juorukulttuuria Suomessa (totta kai Ruotsissa sitten).
Naapurini ei lue suomenkielisiä lehtiä, mieluummin lukee sitten englanniksi.
t. ap
Vasabladet ja kaikki Ruotsin iltäpäivälehdet, Aftonbladetilla ja Expressenillä on hyvät verkkosivut
Sunnuntain Hbl:sta saa viikon juoruannoksen kun lukee syntyneet, kuolleet, vihityt ja työpaikkailmoitukset ;)
Ålandstidningen, Borgåbladet, pienet paikallislehdet