Miksi Cai-Göran Stubb häpeää etunimeään?
Niin että miksi ei esiinny vaan rohkeasti Cai-Göranina ?
Kommentit (5)
Mä ymmärrän, että sä et ole ihan normaali ja sen takia sulle täytyy selittää sellaisetkin asiat, jotka normaalit ihmiset ymmärtävät kysymättäkin, esim. sen, että joillain ihmisillä kutsumanimi ei olekaan se ensimmäinen etunimi. Esim. tunnetaanko erään historiamme merkkihenkilön Carl Mannerheimina vai sittenkin Gustaf Mannerheimina?
Mun tuttavapiirissä on paljon ihmisiä, joilla kutsumanimi on toinen tai jopa kolmas etunimi. Ymmärrän, että tässä on sulle hieman sulateltavaa, mutta koeta pärjätä. Jaxuhali!
Komppaan edellistä. Mulla kanssa kolme lasta, kaikilla käytössä kutsumanimenä toinen nimi. Ja Göran Stubb on Suomessa aika tunnettu nimi, varmaan senkin takia haluaa käytää Alexanderia, koska erottuu sillä tavalla isästään. Ja tietty sitten se todenäköisin vaihtoehto: häntä on koko ikänsä sillä nimellä kutsuttu?
:D Voi ei, miten outo ja kaamea nimi, jopa ruotsalaisittain. Sopisi paremmin jollekin iäkkäälle miehelle.
Sillä nimellä ei taitaisi olla mitään asiaa pääministeriksi, korkeintaan rkp:n johtohahmoksi.
Etunimiä ovat kaikki annetut etunimet, ei vain se ensimmäinen etunimi. Puhuttelunimenä voidaan sitten käyttää mitä tahansa niistä etunimistä, taikka jotain ihan muutakin nimeä. Tuossa ei ole mitään erikoista, varsinkaan jos suvussa on jo muita, joilla on sama ensimmäinen etunimi puhuttelunimenä käytössä.
Hän on hyvin paljon kansainvälisissä hommissa joten lienee ulkomaalaisillekin helpompi tuo Alexander :) Ja joitain vain kutsutaan sillä toisella nimellä.