En ole 10 vuoteen voinut pitää yllä kesämekkoa koska rinnat, 70H eivät mahdu niihin :(
Muulle kropalle menisi koko S tai M, mutta rinnoille pitää olla XL joten väkisinkin käy niin että pidän päälläni telttaa. Mekkoja en pysty pitämään, nyt uskalsin kokeilla koon 44 mekkoa, mutta se oli niin tiukka rintojen kohdalta ja muualta lerputti että näytti ihan hirveältä :(. Pystyn pukeutumaan vain löysiin T-paitoihin ja miesten isokokoisiin kauluspaitoihin. Pienennysleikkausta en saa, koska ei ole kuulemma muuta kuin kosmeettinen haitta. Älkää haaveilko isoista rinnoista, ne vievät naisellisuuden kokonaan.
Kommentit (53)
Voisiko aloittaja laittaa kuvaa, että tiedettäisiin, mistä puristaa?
Vierailija kirjoitti:
Miten muut naiset löytää hyvin istuvia vaatteita vaikka isot rinnat. Etsi muualtakin kuin marketeista vaatteita
Miten joku XL vaate voi istua kantajalleen, joka on hyvä rintojen kohdalta, mutta muuten menisi S tai M koko. Siinä jo mittasuhteet heittävät jopa 6-8cm pituudessa ja 2-4 leveydessä. Siinä muotolaskokset tulevat navan kohdalle, hihat roikkuvat olkapäällä jne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomessa myydään nykyään liian pieniä vaatteita. Onko eri muodoille ja koolle mitään vaihtoehtoja.
Nykyvaatteet ovat isompia kuin vaatteet olivat ennen.
Itse asiassa ei. Minulla on tästä konkreettista kokemusta. Käytän mökillä pihatakkina lapseni vanhaa ulkotakkia jostain 90-luvun alkupuolelta. Se on koko S ja mahtuu minulle erinomaisesti. On jopa väljä. Omat arkikäytössä olevat takkini ovat max. 7 vuotta vanhoja. Kokona L. Pienempi ei vaan mahdu, vaikka kuinka survoisin.
Suosi kietaisumekkoja, alle voi pukea topin tai kauniit liivit jotka saavat jäädä näkyviin. Itsellä toimii. Myös auki jätetyt napitettavat mekot, alle kireää. Esim toppi ja lyhyet trikoot 👍
No voi harmi. Mutta muuten isot rinnat hoikassa kropassa onkin vain pelkkää plussaa.
Haluaisin kyllä ihan livenä nähdä sen ihmeen että hoikalla naisella isot tissit, yleensä ovat sitten isoja muutenkin.
Vierailija kirjoitti:
Haluaisin kyllä ihan livenä nähdä sen ihmeen että hoikalla naisella isot tissit, yleensä ovat sitten isoja muutenkin.
Tämä! Missään muualla kuin palstalla ja lööppien "katso kuvat silikoneista" jutuissa en törmännyt naiseen, joka muuten olisi kokoa S, mutta tisseistä kokoa XL tai enemmän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomessa myydään nykyään liian pieniä vaatteita. Onko eri muodoille ja koolle mitään vaihtoehtoja.
Nykyään eri kokoja myydään vähemmän, yleensä vain 4-5 eri kokoa eli S:stä XL:n.
Ennen oli numerot 34-48 eli 8 eri kokoa ja jokaisessa koossa oli A,B,C joka ilmoitti pituuden tai leveyden eli esim nro 38 koossa saattoi olla jopa 4 eri kokoa.
Tämä vielä 2000-luvun alussa.
Vierailija kirjoitti:
Suosi kietaisumekkoja, alle voi pukea topin tai kauniit liivit jotka saavat jäädä näkyviin. Itsellä toimii. Myös auki jätetyt napitettavat mekot, alle kireää. Esim toppi ja lyhyet trikoot 👍
Noita kietaisumekkoja aina suositellaan rintavalle, mutta itse en ole koskaan löytänyt sellaista joka istuisi rinnuksista kauniisti. Isot tissit ”työntävät” liikkuessa sen etumustan rumasti auki, tai sitten toinen etumuslieve menee jotenkin oudosti tissien väliin ja näyttää rumalta. Se toppi, nojoo peittää mutta on ikävän kuuma siellä alla ja pelkät liivit alla näyttää todella tyrkyltä tai siltä että on tapahtunut joku katastrofaalinen wardrobe malfunction.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse asiassa ei. Minulla on tästä konkreettista kokemusta. Käytän mökillä pihatakkina lapseni vanhaa ulkotakkia jostain 90-luvun alkupuolelta. Se on koko S ja mahtuu minulle erinomaisesti. On jopa väljä. Omat arkikäytössä olevat takkini ovat max. 7 vuotta vanhoja. Kokona L. Pienempi ei vaan mahdu, vaikka kuinka survoisin.
Yhden ihmisen kokemus yhdestä takista ei ole todiste mistään.
https://www.iltalehti.fi/muoti/a/2015090820313677
Oma kokemukseni muuten tukee kokojen suurentamista. Olen ollut samanpituinen ja -painoinen 14-vuotiaasta 90-luvun alusta, mutta kummasti vaatekokoni on hiljalleen pienentynyt. Nuoruudessani käyttämä koko 38 on nykyisin mulle aivan liian iso. Tosin vintage-vaatteissa koko 38 on ihan sopiva.
Vierailija kirjoitti:
Suurin osa naisista saavat keinotekoisia hormooneja syntymästä kuolemaan.
Suomessa suurin osa ehkäisystä hoidetaan e-pillereillä ja jäämät säilyvät kauan elimistössä.
Valmisvaatteissa tätä ei ole huomioitu, ainoastaan rintaliiveissä nykyään. Ennen ei juuri ollut D-isompaa kuppikokoa ja sekin oli harvinaisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suurin osa naisista saavat keinotekoisia hormooneja syntymästä kuolemaan.
Suomessa suurin osa ehkäisystä hoidetaan e-pillereillä ja jäämät säilyvät kauan elimistössä.Valmisvaatteissa tätä ei ole huomioitu, ainoastaan rintaliiveissä nykyään. Ennen ei juuri ollut D-isompaa kuppikokoa ja sekin oli harvinaisia.
Varmasti oli. Ennen ei myyty isompaa kuppikokoa kuin D ja siihen piti isorintaisen ahtautua hampaat irvessä vaikka tissit tursusi yli ja puristi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yhden ihmisen kokemus yhdestä takista ei ole todiste mistään.
https://www.iltalehti.fi/muoti/a/2015090820313677
Oma kokemukseni muuten tukee kokojen suurentamista. Olen ollut samanpituinen ja -painoinen 14-vuotiaasta 90-luvun alusta, mutta kummasti vaatekokoni on hiljalleen pienentynyt. Nuoruudessani käyttämä koko 38 on nykyisin mulle aivan liian iso. Tosin vintage-vaatteissa koko 38 on ihan sopiva.
Jos sinulla on joku 90-luvun 38nron vaate iso, niin se kertoo vaatteen kaavoituksesta esim. nro 38 C, johon on laitettu leveyttä pari senttiä lisää tai pituutta, eikä vastaa tämän päivän 38 tai S/M vaatetta. Nykyään ei enää pariin kymmeneen vuoteen ole ollut rinnakkaiskokoja.
Mun tissit on kokoa 70E ja käytän vaatteissa kokoa xs, s, 34 tai 36. Mulla on paljonkin mekkoja, suurin osa Zarasta, H&M:stä ja Massimo Duttista, ei mitään ongelmaa kokojen kanssa. Olen saman kokoinen kuin ysärin lopussa mutta nykyään tarvitsen tosi usein pienempää kokoa sillä vaatteet ovat selvästi suurentuneet.
Vierailija kirjoitti:
Mun tissit on kokoa 70E ja käytän vaatteissa kokoa xs, s, 34 tai 36. Mulla on paljonkin mekkoja, suurin osa Zarasta, H&M:stä ja Massimo Duttista, ei mitään ongelmaa kokojen kanssa. Olen saman kokoinen kuin ysärin lopussa mutta nykyään tarvitsen tosi usein pienempää kokoa sillä vaatteet ovat selvästi suurentuneet.
No 70E ei olekaan mikään iso koko. Jos on oikean kokoiset liivit siis.
Bravissimosta joskus tilasin ennen brexitiä isotissisille leikattuja vaatteita. Ovat tosin lopettamassa vaatemallistonsa :( https://www.bravissimo.com/collections/all-clothing/
Vierailija kirjoitti:
Ja mikä oli pointtisi? 70E on paljon pienempi koko kuin 70H -_-.
Mulla on isojen rintojen lisäksi naiseksi todella leveät hartiat ja paksut olkapäät, niin en voi todellakaan haaveilla mistään mekoista. Näyttäisin ihan trans-ihmiseltä sellainen ylläni. Minkäs sitä omalle muodolleen mahtaa XD