Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En ole 10 vuoteen voinut pitää yllä kesämekkoa koska rinnat, 70H eivät mahdu niihin :(

Vierailija
26.06.2021 |

Muulle kropalle menisi koko S tai M, mutta rinnoille pitää olla XL joten väkisinkin käy niin että pidän päälläni telttaa. Mekkoja en pysty pitämään, nyt uskalsin kokeilla koon 44 mekkoa, mutta se oli niin tiukka rintojen kohdalta ja muualta lerputti että näytti ihan hirveältä :(. Pystyn pukeutumaan vain löysiin T-paitoihin ja miesten isokokoisiin kauluspaitoihin. Pienennysleikkausta en saa, koska ei ole kuulemma muuta kuin kosmeettinen haitta. Älkää haaveilko isoista rinnoista, ne vievät naisellisuuden kokonaan.

Kommentit (53)

Vierailija
41/53 |
26.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään vaatteen osto on kyllä rakettitiedettä, vielä 80-90-luvulla mentiin kauppaan, myyjä kysyi pituuden, rinnanymp.mitan tai vyörärön ja niillä löytyi oikein mittainen vaate. Nyt myydään vaatteita ja sama koko pitäisi käydä 160cm tai 180cm tai 50kg/100kg. Vaikka kaavoitus on ihan eri.

Vierailija
42/53 |
26.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostat mekon mikä sopii rinnoista ja muuten muokkaat mekonsaumoista sen muuten sopivaksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/53 |
26.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

65H ja kyllä niitä mekkoja löytyy hyvin M tai L kokoa. Kaikki mekot ja mallit eivät tietenkään sovi mutta aina on löytynyt kivoja mekkoja. Edessä olevat napit ovat oikeastaan isoin haaste, sillä ne näyttävät helposti poksahtavan auki minä hetkenä hyvänsä. Yleensä suosin mekkoja, joissa ei ole nappeja tai avonaista kaulusta.

Vierailija
44/53 |
26.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun tissit on kokoa 70E ja käytän vaatteissa kokoa xs, s, 34 tai 36. Mulla on paljonkin mekkoja, suurin osa Zarasta, H&M:stä ja Massimo Duttista, ei mitään ongelmaa kokojen kanssa. Olen saman kokoinen kuin ysärin lopussa mutta nykyään tarvitsen tosi usein pienempää kokoa sillä vaatteet ovat selvästi suurentuneet.

Todennäköisesti olet 163cm pitkä tai sen alle.

Vaatteet eivät ole suurentuneet, mutta rinnakkaiskoot ovat jääneet pois.

Vierailija
45/53 |
26.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuten koko s, ja rinnoista xl? No jos tuo pitää paikkaansa , niin ei ole ongelma. Ensinnäkin tukevat rintaliivit. Sitten mekko, joka on rintojen kohdalta hyvä, sitten saumoista kavennusta, jos on teltta . Näin ite teen.

Vierailija
46/53 |
26.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en taas voi pukeutua alaosiin koska perse on niin iso. :DD

Esim. just ostin koti-asun, ja siihen kuulu alaosa ja yläosa, tietenki samaa kokoa. Eli koska oon siro yläkropasta ja isompi alakropasta, nii toki housut on suht napakat, mutta yläosa on kun säkkiteltta. :D Ja rinnat kuitenki löytyy, mut pienet hartiat, pieni vyötärö ja muutenki siro.

Mulla oli yks kaveri jolla kovin leveät hartiat ja isot rinnat ja valitti aina niitä leveitä hartioita.

Mä tykkään oikeanlaisilla vaatteilla mun kropasta, mutta monet perusvaatteet ei vaan sovi kun olen niin kurvikas ja muodokas kun ne tehdään tasapaksummille.

Ja muutenki koska olen vielä lyhyt, nii melkeen aina topin olkanarut liian isot, lahkeet liian pitkät jne.

ongelmansa kullaki.

Vierailija
47/53 |
26.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi et ole käynyt pyytämässä RINTOJEN PIENENNYSLEIKKAUSTA julkisen sairaanhoidon kautta? Jos potilas on normaalipainoinen (lue: painoindeksi alle 25) ja rintojen kuppikoko 70H, niin leikkaukseen pääseminen on taattu.

Jos yksi lääkäri kieltäytyy, niin vaihda lääkäriä.

Terveisin, 

nainen 34 v, kuppikoko 70H, leikattu veronmaksajien laskuun, nyt rinnat 70 B

Vierailija
48/53 |
26.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomessa myydään nykyään liian pieniä vaatteita. Onko eri muodoille ja koolle mitään vaihtoehtoja.

Nykyvaatteet ovat isompia kuin vaatteet olivat ennen.

Itse asiassa ei. Minulla on tästä konkreettista kokemusta. Käytän mökillä pihatakkina lapseni vanhaa ulkotakkia jostain 90-luvun alkupuolelta. Se on koko S ja mahtuu minulle erinomaisesti. On jopa väljä. Omat arkikäytössä olevat takkini ovat max. 7 vuotta vanhoja. Kokona L. Pienempi ei vaan mahdu, vaikka kuinka survoisin. 

Yhden ihmisen kokemus yhdestä takista ei ole todiste mistään.

https://www.iltalehti.fi/muoti/a/2015090820313677

Oma kokemukseni muuten tukee kokojen suurentamista. Olen ollut samanpituinen ja -painoinen 14-vuotiaasta 90-luvun alusta, mutta kummasti vaatekokoni on hiljalleen pienentynyt. Nuoruudessani käyttämä koko 38 on nykyisin mulle aivan liian iso. Tosin vintage-vaatteissa koko 38 on ihan sopiva.

Jos sinulla on joku 90-luvun 38nron vaate iso, niin se kertoo vaatteen kaavoituksesta esim. nro 38 C, johon on laitettu leveyttä pari senttiä lisää tai pituutta, eikä vastaa tämän päivän 38 tai S/M vaatetta. Nykyään ei enää pariin kymmeneen vuoteen ole ollut rinnakkaiskokoja.

Ei mulle ole mun 90-luvun vaatteet isoja (eikä silloin ostamissani teinivaatteissa ollut rinnakkaisluokkaan), vaan ne nykyvaatteet näennäisesti samassa koossa ovat liian isoja. Eikä kyse ole mistään parista sentistä.

Vierailija
49/53 |
26.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun tissit on kokoa 70E ja käytän vaatteissa kokoa xs, s, 34 tai 36. Mulla on paljonkin mekkoja, suurin osa Zarasta, H&M:stä ja Massimo Duttista, ei mitään ongelmaa kokojen kanssa. Olen saman kokoinen kuin ysärin lopussa mutta nykyään tarvitsen tosi usein pienempää kokoa sillä vaatteet ovat selvästi suurentuneet.

Todennäköisesti olet 163cm pitkä tai sen alle.

Vaatteet eivät ole suurentuneet, mutta rinnakkaiskoot ovat jääneet pois.

Täällä joku todellisuutta välttelevä pullero epätoivoisesti jankuttaa rinnakkaiskoosta. ”En minä ole lihonut, ne on ne rinnakkaiskoot.” Lol.

Vierailija
50/53 |
26.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomessa myydään nykyään liian pieniä vaatteita. Onko eri muodoille ja koolle mitään vaihtoehtoja.

Nykyvaatteet ovat isompia kuin vaatteet olivat ennen.

Nykyään eri kokoja myydään vähemmän, yleensä vain 4-5 eri kokoa eli S:stä XL:n.

Ennen oli numerot 34-48 eli 8 eri kokoa ja jokaisessa koossa oli A,B,C joka ilmoitti pituuden tai leveyden eli esim nro 38 koossa saattoi olla jopa 4 eri kokoa.

Tämä vielä 2000-luvun alussa.

Ja vaatteen mallilla myös paljon merkitystä. Mulla on napitettava t-paitamekko 90-luvulta, jota siis pidin kun olin teini. Se on kokoa 38 ja menee edelleen mun päälle eikä oo pahan näköinen, vaikka nykyään useinmiten ostan vaatteita koossa 44.

Vierailija
51/53 |
27.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen vaatteet olivat isompia, koska ei ollut trendikästä liikkua ihonmyötäisissä tiukoissa vaatteissa kuten nykyään on. 

Vierailija
52/53 |
10.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa mieltä yhden kommentin kanssa, että ei tartte olla mikään teräspanssarikorsetti vaan koikeile olla "pehmeillä" liiveillä, jolloin rinta asettuu ns. luonnollisesti. Vaatteet istuvat tällöin paljon paremmin. Työkaverini esim. on 165 cm/50 kg ja hänellä rinnat 70K. Vaatteet päällä tätä ei helpolla huomaa, koska hän ei käytä voimakkaasti nostavan mallisia rintaliivejä. Hyvin hän on löytänyt järkihintaisia kauniita, voisiko sanoa jopa tyttömäisiä vaatteita, jotka istuvat nätisti ja ovat kuulemma miellyttävän tuntuisiakin.

Vierailija
53/53 |
10.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samaa mieltä yhden kommentin kanssa, että ei tartte olla mikään teräspanssarikorsetti vaan koikeile olla "pehmeillä" liiveillä, jolloin rinta asettuu ns. luonnollisesti. Vaatteet istuvat tällöin paljon paremmin. Työkaverini esim. on 165 cm/50 kg ja hänellä rinnat 70K. Vaatteet päällä tätä ei helpolla huomaa, koska hän ei käytä voimakkaasti nostavan mallisia rintaliivejä. Hyvin hän on löytänyt järkihintaisia kauniita, voisiko sanoa jopa tyttömäisiä vaatteita, jotka istuvat nätisti ja ovat kuulemma miellyttävän tuntuisiakin.

Korjaan: rintaliivit onkin 65K.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi viisi